Avid Elixir R tárcsafék

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 36.000 Ft

Avid Elixir R hidraulikus fékkarok
19.000 Ft
új árához képest: -47%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




gadventure avatar
21 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

29-esen használom elöl 180, hátul 160-as tárcsával, eddig menden szituációban elég volt ez az Avid tárcsafék (versenyen is). Az elsőnél kifejezetten figyelni kell, hogy ne kapjon bele az ember, mert könnyedén megblokkolja a nagy kereket is, de a kis tárcsával hátul is meg lehet blokkolni, viszont nagyon jól adagolható marad. Nagyon egyszerű a betétek cseréje, kerék ki-be szerelésnél egyáltalán nem kell állítgatni (figyelni kell, hogy a pofák közé mindig kerüljön kitámasztó lap, hogy a fékhengerek ne tudjanak összenyomódni)  Eddig sem levegősödést, sem olaj eresztést nem tapasztaltam. Zörgés, ciripelés sosem volt (korábbi Hayes 9 fékemnél nagyon idegesítő volt)

A fékkarok kikattinthatóak, ilyenkor messzebb kerül a markolattól. Ez előnyös lehet a csúszós lefelékben, hogy az elsőt kiiktassa az ember.

 

Hátrány

Hajlamos a zenélésre fékezéskor az Elixir R, ilyenkor egy pótos IFA is megirigyelhetné.

Erre ajánlom

Én XC, Maraton edzésre, versenyzésre használom, bártan ajánlom hasonlóra, de igényes túrázó, all mountain használatra is.

Ennyiért vettem
29000
Csatolt képek
Avid Elixir R  2011 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu és magnézium


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:

szürke


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

375


 
további információk:

ELIXIR R hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • Cross Country, All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G3 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 375 gramm (160mm tárcsa, első post mount)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir R fékcső csere
3 válasz
utolsó: 2014. jan.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Avid Elixir R berezonál fékezéskor. Hogy lehetne helyrehozni?
6 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R légtelenités után megin kormányig lehet húzni.
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R fékkaron a légtelenítő torx elnyalódott.
5 válasz
utolsó: 2013. máj.
Avid Elixir R vagy Avid Elixir CR lenne tartósabb DH/FR-re?
3 válasz
utolsó: 2013. jan.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir R termékkel kapcsolatban: