Avid Elixir R tárcsafék

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.03.)
  • Listaár: 36.000 Ft

Avid Elixir R hidraulikus fékkarok
19.000 Ft
új árához képest: -47%

Használt Avid Elixir R eladó
11.000 Ft
új árához képest: -69%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




hthtamas avatar
12 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Jó fékerő

Adagolhatósága nem rosz ( bár azért van jobb is ) 

Szerszám nélkül állítható fékkartávolság

Hátrány

Lötyögő fékkar

Viszonylag nehéz légtelenítés

Nyomáspont nem állítható

Ha víz éri utána ordít...

Tapasztalat

  Körülbelül 3 éven át használtam Avid Elxir R típusú féket. Volt részünk mindenben sárban, vízben, napsütésben többnyire mindig hozta formáját. Szerintem úgy általában az avid fékek nagy fékerővel rendelkeznek elöl 180 hátul 160 avid g2/g3 tárcsával elég fékerőt produkált. Fémes pofákkal használtam amik meglepően tartósak, melegedéssel nem volt gondom fékerő csökkenést nem észleltem. Légtelenítést saját magamnak csináltam hozzá való légtlenítő szettel ami egy idő után rutinosan ment, de kell egy kis tapasztalat hozzá. Beállításával is megszenvedtem néha, de ez nem a féknek róható fel mivel tárcsákba gyárilag pici kilengés volt. Miután egyengettem a féktárcsákat ciripelés mentesre sikerült beállítani. Sajnos útjaink elváltak, mivel az első fékkarba tökrement a dugattyú és állandóan levegősödött, nyomáspont mászkált ahogy akart. Tudom létezik hozzá javító készlet, de mivel közbe egy vázcsere is történ ezért rövid lett a hátsó fékcső és nem foglalkoztam javításával. Bye Bye Avid Üdv Shimano XT BR-M-785....

Erre ajánlom

Jó fék túrára xcre is. Szerintem csak akkor levegősödik és mászkál a nyomáspont ha valami bibivan a fékkar dugattyúnál vagy a féktest részénél. Nekem előbbi történt, ha nem kell jobb fék akkor javítsd, ha más terveid vannak akkor kuka.

Ennyiért vettem
40000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu és magnézium


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
olaj típusa:

DOT


 
féktárcsa mérete:
  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:

szürke


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

fékkar elérés


 
szimmetrikus fékkar:

nem


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető, szerszámmal


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:

IS


tömeg:

375


 
további információk:

ELIXIR R hidraulikus tárcsafék Javasolt felhasználás:

  • Cross Country, All Mountain, Freeride, Downhill

Egyedülálló tulajdonság:

  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver

Speciális tulajdonságok:

  • Új magnézium fékkar test, integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: G3 CLEAN SWEEP
  • Tömeg: 375 gramm (160mm tárcsa, első post mount)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir R fékcső csere
3 válasz
utolsó: 2014. jan.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Avid Elixir R berezonál fékezéskor. Hogy lehetne helyrehozni?
6 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R légtelenités után megin kormányig lehet húzni.
2 válasz
utolsó: 2013. nov.
Avid Elixir R fékkaron a légtelenítő torx elnyalódott.
5 válasz
utolsó: 2013. máj.
Avid Elixir R vagy Avid Elixir CR lenne tartósabb DH/FR-re?
3 válasz
utolsó: 2013. jan.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir R termékkel kapcsolatban: