Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



31-45 (88 vélemény)
Rendezés

HellslayeR avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Igazából meglepően pozitívan csalódtam a szerkezetben, nagyon nagyon gyorsan bekopott (ez is). A G2 cleansweep tárcsa 185-ös hátúl és hihetetlen jól bírja, nem melegszik vészesen. Szeretem ezt a féket, meg fog ha akarod de nagyon adagolható is.
Hátrány
Ha netán sikerült túlmelegítened a fékkar bekeményedik picit míg újra le nem hűl a cucc. Picit felment az ára az utóbbi időben, de még mindig elfogadható!
Tapasztalat

Habár írtam már egyszer de sosem árt frissíteni, eddig csak elől volt most hátul is ez van, pozitívan csalódtam azt hittem kevés lesz a fékerő, de nem. Bár idővel könnyen lehet cserélem majd egy erősebbre, de egyre inkább kezdek kételkedni, elég ez.

Előttem író srácnak, most ha kiakasztod a fékkart azt akkor be kell csavarni a csavart, és úgymarad, úgy használható. Hosszabb újjú embereknek csinálták így, ha jól tudom. De lehet most hülyeséget mondtam, de a sram oldalán is ezt említették.

Erre ajánlom
Bármire, én DH -ra használom jelenlegi 78 kilómat megfogja.
Ennyiért vettem
25.000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kicsi avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Sok előnye van(nem kezdem most el sorolni!:D)
Hátrány
Nincs hátrány!
Tapasztalat

A fékkarral próbáld ki azt, hogy előre tolod hogy akadjon egyet addig[ ne fossál én azt hitem hogy eltört xÐ]!Azt mondják a haverjaim hogy minden juicy fékkar ki lehet akasztani(elvileg):D Az a kérdés hogy ez mire jó?Talán arra hogy ha kiszeded a kereket akkor kiakasztod és véletlenül se tudd behúzni és ezzel összetapasztani a betéteket?? Vagy a légtelenítésnél jön jól??( nem tudom-.-")

Kérlek próbáld ki a fékeddel ha ilyened vagy hasonló típusú féked van!!

Feltétlen írj hogy szerinted mire jó??

Erre ajánlom
Mindenre, de azért bmx-re ne rakd fel xÐ
Ennyiért vettem
23000 ft
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SepticK avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Hát én most vettem kb 1 hónapja,párszor lejössz egy durvább lejtőn is bekopik a fékpofa és utána kegyetlen fékerő!
Könnyű a fékhatás állíthatósága!
Ár-érték arányban legjobb fék!
Átmentemegy kis patakon de úgy h az egész fék elmerűl oylan mély volt és a patak is tászta sáros volt és kijöttem, és utánna ugyan úgy fogott!!! nagyon jó!
Hátrány
Én 203-as tárcsával vettem a gond az h egy nagyon pici 8-as volt a tárcsában :S de el hagnyagolható mondjuk.
Erre ajánlom
80 kg vagy alatti embereknek akármire.. :P
Ennyiért vettem
18000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Metarc avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- brutálisan jó fékerő

- jó adagolhatóság

- kellően rugalmas, mégis masszív gyári olajvezeték

- megbízható, masszív dugattyúház

Hátrány

- mivel nincs 2 oldali betét állítási lehetőség, mint a Juicy 7-nél, kicsit nehéz belőni, hogy a tárcsa félúton legyen a 2 pofa közt, és ne érjen hozzá egyik oldalról sem; csak a kilazított adapter kicsi játékával lehet meghúzás előtt, de nehéz ugy tartani meghúzáskor hogy ne mozduljon el

- ici-picit nehezebb a sorstársaknál

- kicsit drágállom, ezért csak 4 répa

Tapasztalat

kiba jó fék; jobb mint a Hayesek, a Shimanokról már nem is beszélve;

nekem elöl 203-as, hátul 185-ös van, de elég lett volna az egyel kisebb mindkettő helyett;

 no melegedés, de legalábbis baromi gyorsan visszahűl

Erre ajánlom

Tárcsától függően:

 

Elöl:

- 160 ---> XC/maraton 65 kg-ig

- 185 ---> XC/maraton 65 kg fölött

- 203 ---> DH, erősebb telóval, hogy ne csavarja

 

Hátul:

- 160 ---> bárkinek akármire, bőven elég (talán 150 kg esetén érdemes hátra is 185-öset venni :-D)

Ennyiért vettem
27000 * 2
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vincz Patrik avatar
91 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
160as tárcsával is eszméletlen fékerő.Uj betéteket vettem bele most egy ujjal is elsőkerékre állok(ülve).. Nem nyeklik összevissza, nagyon merev
Hátrány

NEM találtam.Nem is melegedik nagyon

 

Erre ajánlom
dirt töl a DH ig
Ennyiért vettem
15000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mammuth avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Rock solid! Én ezt szoktam mondani rá. Elegáns megjelenés (én nem szeretek feltünősködni), de brutális fékerő nagyon-nagyon jó adagolhatóság mellett.Gyönyör a köbön! :)

Én ezt egyenlőre még csak előre használom 160-as tárcsával.

Ez és a Hayes Stroker volt a kalapban választásnál viszont nekem a Stroker túl 'digit' és mintha az adagolása is rosszabb lenne (ez lehet csak szubjektív). Plusz nekem a Stroker kinézetre túl agresszív ezzel az elforgatott dugattyúval és nagyon hosszú úton jár a Juicyhoz képest a kar (ha húzom a kart Strokernél akkor nekem teljesen ráhúzódik az újaimra! persze persze mondhatjuk belehet állítani csak érdekes módon szépen lassan visszaáll az eredeti helyzetbe és ez igen zavaró!)

Hátrány

Hát a beállítgatás azért macerás, de csak játszani kell vele és kikell tapasztalni. Fület közel a tárcsához, az adapter állító két csavart kicsit kilazít, kereket megpörget, kart meghúzogat párszor és kereket újra pörget majd az adaptertestet kézzel 'finomhangol' amíg hangtalan lesz. Csavarok meghúz (óvatosan ne mozduljon el megint az adapter...legjobb ha kézzel fogod közben) Utánna kar meghúzogat (közben pörögjön a kerék, hogy halld beleér e valahol a pofákba a tárcsa). Ha számodra hosszú úton jár így vagy röviden akkor a karban kattingatással 1mm-es osztásban állítható.

Arra figyeljetek, hogy 2 dugattyús szóval karhuzogatásra mind a két pofa mozog. Így ha nem lövitek be megfelelően középre a tárcsát akkor elfog hajlani.

Illetve nekem egyszer lelazult az adapter, de ez a többi gyártónál is így van. Jól húzzátok meg (de azért ne szakítsátok be a menetet).

Tapasztalat
Nálam ez lett ezért az árért (16000 kompletten!!!) a best buy és best of. Így én meg adom neki mind az 5 répát. 25 körül mondjuk azért kicsit sokallanám, de még úgy is az egyik legjobb ár/érték arányú cucc. Én imádom! Akinek viszont dárga azoknak tökéletes alternatíva a BB7-t.Közel ugyan az a fékerő mint a juicy5 csak az adagolhatósága és érzete nem ugyan az.
Erre ajánlom
Kb bármire de tényleg aki nem sajnálja rá a pénzt és szüksége van egy hidrás fékre.
Ennyiért vettem
16000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

aztakurva avatar
43 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon FOG!!! 203-as tárcsával eszméletlen ,eddig mindenhol megállta a helyét pedig keményen megdolgoztatom! Fejreállás előfordulhat vele !! nekem már sikerült!:)  ebben az rkategóriában ez a Legjobb fék, sokkal jobb ,mint a Stroker! , túlmelegedés szóba se jühet!
Hátrány
G3CS- tárcsával használom, ritkán ( esés után)  furcsa ciripelő hangja van és beremeg az egész bicó! ez egy idő után mgszűnik! gondolom ez amiatt van ,hogy a féknyereg kicsit elmozdul esésnél amikor villa megtekeredik( szimplavállasal tolom, monnyuk érdekes lenne ,ha duplavállas megtekeredne...), Vizesen sikít mintegy állat!!!
Erre ajánlom
Bármire ,attól függ mekkora trcsával használod
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

doncajoker avatar
8 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

szerintem eszméletlen jó bárhol megállja a helyét nekem elöl van és amint behúzom ha kicsit előre vagyok dőlve már repül is a hátulja mondjuk ez ne lényeg mert ülve is kidobja első kerékre lehet betépni az azonnali megálláshoz de olyan finoman is lehet adagolni hogy eszméletlen egy fék.

203as tárcsával ajánlom és csak avid tárcsával mert mást kikészít :D:D ez sztem minőség ennél a 2dugattyús kategóriában nem találunk jobbat !!

Hátrány
drágák az alkatrészek de egyébként semmi gond vele  hibátlan !!
Tapasztalat
ezt nem lehet összehasonlítani
Erre ajánlom
Bármire ahol tudjátok használjátok ,de azért boltba menni vele nem jó!:D
Ennyiért vettem
30000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HellslayeR avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
ebikeon most nagyon olcsó a 203mm -es tárcsával. Gyorsan bekopik, és nagyon jó fékerőt biztosít számodra. A teleszkópot nem csavarja. Különösen jó fékerő!
Hátrány
A tárcsa kicsit gyenge, egy erősebb fékezést követően tettem bele egy minimális nyolcast és most picit hozzáér a fékpofa néha. Meg alapból a tárcsa nem pont középen helyezkedik el.
Tapasztalat
A véleményemet már tulajdonképpen leírtam. Nagyon elégedett vagyok a fékkel, jó állítási lehetőség, hamar bekopik, legfőképp JÓL ADAGOLHATÓ! Szerintem hátulra is ilyet veszek. :)
Erre ajánlom
DH / FR / XC --> MINDENRE!
Ennyiért vettem
16.000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gyuri avatar
12 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
gyorsan bekopik de nagyon , iszonyú jól fog mindig kivéve ha vizes, akkor eléggé visszaesik a fékerő de ahogy a tárcsa felmelegszik viszza is tér. én DH-zom vele 203 as tárcsával és eddig semmi baja nem volt, se túl melegdés se semmi, szép is főleg a G+ as tárcsával
Hátrány
semmi max az hogy ha vizes akkor egy ideig amig fel nem melegszik sikít de nagyon!!!
Tapasztalat
Remek fék  megéri az árát ,jobb mint a hayes és társai XD
Erre ajánlom
Bármire ,tárcsafüggő
Ennyiért vettem
bicóval jött
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kapos avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Aránylag régóta használom ez a féket. Nekem nagyon bejött, simán megérte az árát. Elötte egy bowdenes Hayest használtam, az sem volt rossz, de ez térugrás élményt adott. 2 HHH gurulás és bekopott, bár a fékpofákat hamar kicseréltem. Idegesített a sivítása. Puha fékpofákkal még jobb lett. Egyujjas fékezés, szerintem jól adagolható fékerő jellemzi. Sárban, hóban is használom, nem félek vele kiereszteni a gépem. Mivel télen is bicózom, mondhatom, hogy tartós, igénytelen tipus. Egyszer sem hagyott cserben.

A fékkarok kényelmesek, az olajcső iszonyat kopásálló, mégsem brutál merev. Csak javaslom mindenkinek!

Hátrány

1. a gyári fémalapú fékpofákat szerintem érdemes puhábbra lecserélni, mert alapból elég hangos vizesen.

2. gyenge teleszkóppal/villával nem használható, mert hatalmas az ereje és rendesen megtekeri azokat - már ha ez hátrány :-)

Tapasztalat

Nagyon szeretem, nagyon jónak tartom. Taknyoltam vele rendeset, a fékkar nem tört, csak elgörbült - visszahajtottuk és ment tovább. Tetszik a könnyű felszerelhetősége, a fékpofa cseréje sem bűvénymutatvány. Amire érdemes szerintem odafigyelned:

-évente az olajat cseréld ki

-fékpofákat érdemes figyelni, mert ha puha tipust használsz, pikkpakk megeszi a brutál tárcsa

Egyszerűen - karbantartás mellett tökéletes!

Erre ajánlom
Én XC-re, Endurora javasolnám. Mást nem csinálok, ezért nem tudom, pl. DH-ra jó lenne -e. Szerintem tárcsaméret és teleszkóp függő a dolog.
Ennyiért vettem
párban 50e felett valamiv
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

garaba15 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Brutál jó fékerő, nagyon jó fékkar, állítólag könnyebben hülő tárcsa, jó adagolhatóság, csekély szervíz igény
Hátrány
szar légteleníteni
Tapasztalat
Segítség kéne olyan téren, hogy tudja-e valaki hogy ahoz hogy korrektül légtelenítsem hol lehet kapni valamiféle adaptert arra a szemre ahol a fékvezeték csatlakozik a testhez??? És ha lehet ne kelljen megvennem a komplett légtelenítő szettet!
Erre ajánlom
bármire
Ennyiért vettem
25.000
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

SuperT avatar
9 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
olvassgass leljebb...
Tapasztalat
végre tudtam kerozni kb 1 órát...és megint elengedte az olajat..és eladom a picsába és veszek Strokert.... tele a tököm ezzel a tetves juicyval ... 1évig tökéletes volt de most 4honapja szivok vele..ugyh megy a háztol
Ennyiért vettem
28000
7 olvasó 43%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jonesy avatar
Jonesy
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon jó fékerő,jól adagolható,és semmiféle nyomáspont változás nincs hosszú fékezéseknél sem, és nem utolsó sorban jól néz ki
Hátrány
nem nagyon van
Tapasztalat
már több mint 1 éve használom és még semmi problémám nem volt vele,nagyon strapabíró,jó a fékpofája,jól néz ki egyszerűen nagyon jó fék mindenkinek tudom ájánlani!!
Erre ajánlom
freeride,dh,enduro
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Joc avatar
Joc
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nagyon jól fog 203-as tárcsával elől, jól adagolható,kényelmes szép.
Hátrány
Nagyobb sárban nekem beragadt.
Tapasztalat
Én nagyon szeretem, mindig megállít nem mint a bb5-ös ami szerintem csak kipőrgés gátlonak vállik be "lasítja a gyorsulást". A betétet se koptatja úgy mint a bb5-ös, a bb-ben már kétszer cseréltem betétet míg ebben még mindig bírja a gyárí. A torát egy picit csavarja. Hóban esőben nagyon h***e hangot add amítől még a fenekemen is fel áll a szőr.
Ennyiért vettem
20000
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

31-45 (88 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.