Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (88 vélemény)
Rendezés

Xoner avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Jól harap, erősen fogja a tárcsát, szép kialakítás, finoman adagolható, sárban és hóban is jól működik.

Hátrány

Nehéz itthon légteleníteni, a fékkar kotyog.Dotos olaj eszi a rendszert és beáll egy idő után.

Erre ajánlom

Én Fr,DH,Dirt,Streetre használtam, mindenhol megállta a helyét

Ennyiért vettem
15000
Szerinted hasznos?

KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Kicsit szerkesztettem a véleményt, mert néhol pontatlan voltam.
Alapjában véve egész jó kis fék, nekem legalább is nagyon bejön.

-Szép a Juicy 5 külleme, nem látványos, de ilyen kategóriában nem is kell annak lennie.

-Fékezési tulajdonságai is elég jók: nekem 203-as G2CS tárcsával nagyon jól fog, DH-ra is merem ajánlani ("enyhe dh-ra" 70 kilóig, de egyébként inkább elixirt érdemes erre a célra venni), kiválóan adagolható.

-Az állíthatósága már nem olyan nagy, fékkartávolságot lehet állítani csak, azt is kulccsal.

-Nagy tárcsával nem melegszik annyira, hogy beliluljon a tárcsa (ez felhasználásfüggő, de nekem még nem sikerült juicy-val tárcsát beégetni, pedig nem kímélem őket) , de azért vigyázni kell egy komolyabb lejtő után, hogy meg ne égesse magát vele az ember, viszont nagyon hamar lehűl ami komoly előny, bár ez inkább a tárcsának köszönhető.

-Elég tartós, maga a tárcsa, a pofák és a fék többi része is pedig estem már vele, még pofákat sem cseréltem már másfél éve és még van rajta bőven fékfelület. Köszönhetően annak hogy nagyon elterjedt márka, továbbá hogy rengeteget eladtak belőle,nagyon sok pótalkatrész van hozzá újban és használtban egyaránt.

-Olaj: nos DOT olajat fogad ami nem drága és bármelyik autós boltban meg lehet vásárolni
Ha jól van légtelenítve, és sehol sem enged, akkor nem levegősödik fel.

-Az ára is előnyös (volt): újonan 15000 ért vettem az Avid Juicy 5-öt.

-Szerszám nélkül cserélhető fékpofák (majdnem, nem tudom hogy ki hogy van vele de nekem mindig le kell vennem az egész féktestet a vázról ,hogy érdemben hozzáférjek a betétekhez, vagy pedig szét kell kicsit nyomni a fékpofákat, amihez meg már szerszám kell).
 

Hátrány

Szokásos avid probléma hogy az egész féktestet állítgatni kell hogy ciripelés nélkül fusson, néha elég idegesítő.
Ciripel ha rosszul van beállítva és nyikorog ha pára éri, ez a fékpofáktól is függ, én a gyári fémes pofával használtam, ezzel ciripelt.
És ami a legnagyobb hátránya, hogy piszok drága hozzá minden új alkatrész, 11 000 ft egy tárcsa, 10 000 egy fékcső (gyári), hogy a fékpofákról ne is beszéljek, bár mostanra már elég sok használt van amiből lehet alkatrészeket olcsón szerezni, bár az új tárcsák még mindig drágák.
De ha egyszer megveszed akkor egy jó ideig nem lesz vele gondod az biztos.

Tapasztalat

Itt is az "olcsón viszonylag jót" gondolat jut az eszembe, mert ugyan vannak hibái a Juicy 5-nek, de annál több az előnye, és nem is volt drága amíg kapható volt boltban, most már csak használtan találsz abból az évjáratból amiről én most írtam (2008), az újak elég drágák. Viszont mivel nem egyforma minőségűek az avid fékek így némelyik széria rosszabb lehet a másiknál, néha példányonként változik ez, nekem ez műanyag tartályfedélnél ütközött ki. Szét is szedtem, a membránon és a fedélen semmi probléma nyoma nem volt. Összerakva azonban elkezdett még jobban ereszteni. De pótalkatrésszel megoldottam gyorsan a dolgot és most jól üzemel. Összefoglalva: kicsit zsákbamacska, ki kell fogni a jót, de ha az megvan akkor utána nem lesz vele bajod, ja és a műanyag fedéllel vigyázni kell mert ha túlhúzod akkor is ereszt és egyben el is deformálódik.

Erre ajánlom

Mikor az eredeti véleményemet írtam, még azt mondtam hogy bármire ajánlom. Nos azóta eltelt egy kis idő és kicsit változott a véleményem, miszerint ezt a féket már komolyabb Downhill/Freeride felhasználásra már nem ajánlanám.
De amire inkább ajánlanám az: talán az enduro és attól lefelé bármire.
Remélem nem riasztott el ettől a féktől az irományom, mert a kategóriájában és ezért az árért szerintem ez az egyik legbarátibb fék amit kaphatsz, egyszerű mint a kő, sok alkatrész, olcsó dotos olaj.
Köszi, hogy végigolvastad a véleményem, további jó böngészést!

Ennyiért vettem
15 000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
20 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gere01 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó minőségű pofákkal és tárcsával kiváltó fékhatás

Akárhol megállsz vele akár 90kg-al is 

Hátrány

Az alap fékpofa fél fémes volt, és nagyon rosszul fogott !

 

Tapasztalat

Jó minőségű pofákkal és tárcsával kiváltó fékhatás

160mm-es Avid Cleansweap 1- es tárcsával használom és KLS (Kellys) Organikus pofákkal

Erre ajánlom

All kinds of MTB    

Ennyiért vettem
9000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

shadowprince avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon jó fékerő, 203-as tárcsával használom, és gyönyörűen fog, pedig nyúzom eleget, eddig csak bowdenes fékem volt, azokhoz képest ez nagyságrendekkel jobb.

Hátrány

Nedves időben ciripel, de melyik tárcsa nem? :D

Tapasztalat

Nagyon király, kiváló ár/érték arányú fék, ajánlom.

Erre ajánlom

bármire :)

Ennyiért vettem
bringával volt
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2009 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bikekiller avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Számomra hamar egyértelművé vált, hogy egy remek fékkel állok szemben. 185-ös Avid G3 Clean Sweep tárcsával és szintén Avid adapterrel használom. A fékereje remek, agresszívebben fog mint bármelyik bovdenes, szinte már harap, ehhez képest könnyen adagolható. Nem nehéz beállítani, de azért nem is egy bovdenes vacak, úgyhogy nem is baj. A pofák meglepően sokáig bírják, olajat pedig kb. 2-3 évente kell cserélni. Nem hajlamosak arra, hogy valahol eresszék az olajat, a dugattyúk is rendben szoktak lenni. Nincs bovden, ami megnyúlik. Nem mindegy hogy milyen olajat töltesz bele, de ez nem akkora gond, mert bármelyik autós, motoros vagy biciklis boltban be lehet szerezni és nem drágább, mint a többi olaj.

Hátrány

Ha otthon állunk neki olajat cserélni vagy légteleníteni, számoljunk azzal hogy elég pepecs munka, idegesítő és kb. 2 óráig tart.

Tapasztalat

Az Avid céghez hűen egy BB5-ös után úgy döntöttem hogy veszek egy Juicy 5-öt. Sokkal jobb a fékhatás, viszont nem olyan könnyű szervizelni, mint bovdenes elődjét. Dehát valamit valamiért.

Erre ajánlom

bármire és mindenre

Csatolt képek
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

PeterUFo avatar
35 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Szép, klafán fog az Avid Juicy 5, nagyon finom fékkarok, esésnél kiakadó fékkar, irtózat jó adagolhatóság, egyszerű szerelés, nekem a denebbe pont jók a vezetékek.

Hátrány

Néha csúnya hagja van, és berezonál ha nincs üzemhőmérsékleten.

Tapasztalat

Hát nekem nagyon bejött, az elsőt még a polar-x-emben sikerült 185-ös hullámos tárcsával rendesen túlmelegíteni Eger környékén. Elkezdett melegedni az olaj és nyomta visszafelé a fékkart, a fékerő nem változott, csak a nyomáspont vándorolt el elég dasztrikusan. Egyébként 203-as másik fajta tárcsával még nem sikerült az atrakció, igaz még csak egy hónapja van benne az új bicóban. Viszont nózvilizgetek vele rendesen. A vizet is szereti, bár ha nagyon párás az idő, vagy vizes lesz, akkor sípol rendesen. Kell egyébként neki a hegyen egy fékezés, hogy bemelegedjen, de utána már nagyon király, és ha eléri az üzemhőmérsékletet remekül adagolható a szuperül metervezett fékkaroknak is köszönhetően.

Erre ajánlom

Dh, xc

Csatolt képek
Avid Juicy 5  2005 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Piszi avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Szép
  • Erős
  • Jól adagolható az Avid Juicy 5
  • A gyári G2-es tárcsák jól néznek ki és jók is
  • A gyári fékpofák nekem lassan koptak be utána tökéletes volt
  • Könnyű betétet cserélni benne
Hátrány

Az állíthatósága nem a legjobb:

  • A fékkarokhoz mütyür imbusz kell, ha a benyúlást akarod állítani
  • A fékpofák nem állíthatók

Szinte az összes G2 tárcsa üt egy kicsit így nagyon pontossan kell beállítani, hogy ne ciripeljen

Vizes, párás, esős, körülméyek között nyikorog és hosszú távon ez kicsit idegesítő

Tapasztalat

Én nagyon megszerettem ezt a féket, ár/érték arányban jó, jól adagolható, sokat kibír, bár intenzív használat mellett melegszik, igaz ez egy középkategóriás fék és nem DH-ra találták ki. Normál XC, túra, dirt, street felhasználás melett szerintem nem lesz vele senkinek problémája.

Erre ajánlom

DH-n kívül mindenre

Ennyiért vettem
22000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Majesz avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Maximális fékerő, minimális ráfordítással.
160-as tárcsával is csodákra képes.
Gyors és Könnyű beállítás, egyszerű könnyed mozgású munkahengerek.
Fékkar "távolságának" állítása
 

Hátrány

Talán annyi baja van, hogy túl melegszik, ezen kívül nem igen  van hátránya...

Tapasztalat

Hatalmas fékerőt képes produkálni az Avid Juicy 5. 160-as majd 180-as tárcsával használtam. Városban bőven megteszi a 160-as is. Sőt még túrához is elég. A 180 csak elővigyázatosság :)
Finom adagolás, nem zajos a fék.

Erre ajánlom

Extrém XC, nyugodt szívvel akár DH-zásra is. ;)

Ennyiért vettem
20000-párban
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2004 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ricsi94 avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Elég jó a fékereje elöl is hátul is , elöl Avid G3 CS 203as  tárcsával használom hátul Hope DH4 185ös tárcsával

Tökéletesen adagolhatóak , együjjal simán satuzni lehet az első és a hátsó kereket is 

Csak fékkartávolságot lehet állítani 

Én egyenlőre nem éreztem hogy érzékeny lenne e a fékhatás a hőre , pedig húzom rendesen :D

Fémes fékpoffákkal hasznáálom a Juicy 5-t , nagyon jól fognak elég tartósak 

egyenlőre nem levegősödik ez az Avid tárcsafék , nem folyik sehol az olaj

a hátsó fékkar-ba nekem kicsit kopott már a persely és húzáskor idegesitően nyöszörgött , de kis olajjal orvosoltam, valamint a hátsófék kicsit sípol fékezéskor de nem zavaró 

Hátrány

A fékkar távolság 2mmes imbusszal állítható ami nem lenne gond csak hogy ha fel van szerelve a kar akkor nem lehet állítani mert nem fér oda az imbusz kulcs , le kell szereln  a kart és ugy lehet állítani...

Engem kicsit idegesít ez a "szervíz állás" a karon 

Erre ajánlom

DH  vagy akármi 

Ennyiért vettem
15000 a két fék
Csatolt képek
Avid Juicy 5 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dr. UMF avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Fékerő kellemes, gyári Avid tárcsával

Jól adagolható a Juicy 5

Beállítani a betéteket nem nehéz.

Gyári pofák még szerintem pár hónapot kibírnak alattam,

Olajfolyás nincs, levegősödés minimális

Zavaró hangok nincsenek

Hátrány

Nem tudom beállítani a fékkart, nagyon messze van tőlem (Kérem aki tud, segítsen, a fékkar belsejében lévő kisimbusz tekergetésére semmi nem történik)

Két ujjas féknek puha, egy ujjasnak kemény

Tapasztalat

Ha be tudnám állítani a fékkar,t jó fék lenne.

Erre ajánlom

Kemény XC, XCM, AM, de ez afékerő már elegendő DH/FR-re is.

Csatolt képek
Avid Juicy 5 tárcsafék
Avid Juicy 5 tárcsafék
Avid Juicy 5 tárcsafék
Itt a probléma :S
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

karalabee avatar
38 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Elég nagy fékerő. Jól adagolható, pont ahogy szeretem. A gyári karral használom. Egyszerű a beállítása. Nagyon könnyü az olajcsere.

Hátrány

Ha vadul használod akkor elég könnyen melegszik.

Tapasztalat

203as Avid g2es tárcsával használom. Hőre a fékhatás gyengül, de ez fékpofa kérdése is.

Erre ajánlom

DH/FR meg minden...

Csatolt képek
Avid Juicy 5  2007 tárcsafék
Avid Juicy 5  2007 tárcsafék
Szerinted hasznos?

punkszar avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Jól adagolható, állítható és jól fog 203mm tárcsával. Nem jó meleg helyen tartani, mert az olaj tágul és a fékkar nem fog mozogni. Én vettem hozzá Bleed Kit-et, így egyszerű karbantartanom.

Hátrány

Nehéz cserélni benne a fékpofákat.

2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ger900 avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Szép megjelenés.

-nagyon jó fékerő

-a fékkar elég strapabirónak tűnik

- csak jót hallotam róla

 

Hátrány

hát újjonan boltból kicsit drága szerintem . de hát megéri az árát, nem egy szar féket kap az ember a pénzéért.

Erre ajánlom

minden

Ennyiért vettem
13000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

buldogatti1 avatar
57 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon jó a fékereja

Könnyen adagolható

Semilyen állítási lehetőség szinte, de ez nem is baj

Pofák könnyen bekopnak

Olajat nem ereszti, nem levegősödik

Nem ad ki semmilyen "zavaró" hangokat

Hátrány

A fékkar kotyog, ezen kívűl semmi

Csatolt képek
Avid Juicy 5 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

eversman avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- szerintem igen csak dekoratív
- fékkar távolsága jól állítható
- jól adagolható fékerő, könnyen szerelhető
- megfelelő fékerő
 

Hátrány

- szerencsére még nem kellett, de állítólag a légtelenítése nem egyszerű
- túlfolyó illesztésénél a fékkar fém részéről a festék valamiért elkezdett leperegni
- fékkar csavarjai könnyen korrodálnak

Tapasztalat

Több mint egy éve használom, a fenn említetteken kívül annyi bajom volt vele, hogy a hátsó folyamatosan ereszette az oljat a kiegyenlítő "szelepén". Fékerőben nem okozott változást, de fura volt. Egy szervízelésnél meghúztam kicsit a fedél csavarjait, és mostmár tökéletes, gondolhattam volna rá hamarabb is... Durva terepen nincs vele tapasztalatom, Alföldre talán kicsit túl sok is, 160as tárcsákkal is.

Erre ajánlom

Igényes hobbistáknak, CC, XC versenyzőknek, esetleg lájtosabb lejtőzéskre is jó lehet.

Ennyiért vettem
19000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

1-15 (88 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.