Formula RX tárcsafék

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 30.000 Ft

Használt Formula RX eladó
Használt Formula RX eladó, Szabolcs-Sz.-B.
25.000 Ft
új árához képest: -17%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




noromagic avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az én megítélésem szerint hatalmas a Formula RX fékereje, arra amire én használom tökéletes. Egyes külföldi tesztek szerint jópár féknek nagyobb ereje van, viszont ezek csak számadatok, a felhasználói vélemények alapján mindenhol eléggé top cucc. Az én véleményem is az, hogy minden szempontból jól eltalált fék. Szép, könnyű, és nagyon jól fog. Mindenféle körülményben. Hidegben, melegben, vízben, hóban, latyakban, sárban. Mondjuk túl sok sarat nem látott, mert óvom a bringám, de néha elkerülhetetlen egy kis dagonyázás.
A pofák cseréje ettől egyszerűbb nem is lehetne. Hatalmas megoldás. Csak kicsavarod az imbuszt, majd kihúzod felfelé a pofákat. Se a kereket nem kell kiszedni, semmi egyéb.
Az adagolhatósága messze a legjobb. Sokkal jobb, mint ebben az árkategóriában sok más féknnél. Nekem ez tetszett meg benne először, vajpuhán húzogatható, mint ha egy szivacsot pumpálnál. Némelyik drágább Simano talán picit még jobb, de azt nem is ennyiért kapod meg. Holott ez is drága fék, hát még azok. Mindegy, a Formula RX top nálam! Nagyon is, nem kellene ettől jobb.

Elől Hayes V7 180mm-es acél tárcsával használom, hátul pedig Hayes V6 160mm-essel. Lehet, hogy a sajátjaival jobb lenne, de árban ez sokkal jobb, minőségben és teljesítményben pedig szerintem annyival nem rosszabb, mint amennyivel olcsóbb. Fordítva gondolkodva tehát annyival nem lett volna szerintem jobb a Formula tárcsákkal, mint amennyivel az drágább lett volna. Ha már drága tárcsa, akkor FearFactor, de azt még nem nagyon láttam sehol, ahol kaphaó lett volna. Még webshopokban se nagyon.

A gyári fékpofával bizonyos szempontból sokkal jobb, mint pl. a BBB BBS-67-el. Miután elkoptak a gyári pofáim elől, vettem bele ezt a BBB-t, ami gyantás, organikus, nevezzük ahogy akarjuk, minden esetre a fék érzés számomra nem olyan jó, mint a gyárival. Fékerő rendben, ugyan úgy szuperjó, viszont olykor hajlamos a darálásra, remegésre. Ezt úgy kell érteni, hogy a fékmunkahenger fel-le ugrál viszonylag gyors amplitúdóval, tehát nem szépen simulékonyan, finoman fog. De mondom ezt a BBB pofa számlájára írnám, nem a fék hibája, a fék az hibátlan. Következő alkalommal tuti gyári pofákat fogok venni, hiába drágább.

Nem eresztette még sosem az olajat, nem levegősödött fel, és nagyon kevésszer hallatt nyikorgást. Mondjuk hogy ne nyikorogjon és ne nyiszogjon, elég sokáig kellett szöszmötölni a beállításval, de most már jó.

Többnyire a legnagyobb igénybevételnek a HármasHatárHegyről, illetve a Normafáról való lefelé száguldozáskor van kitéve, és jól megállja a helyét. A régi V fékemmel mindig éreztem, hogy nincs több erő, és ennyi a vég, de ezzel sose érzek ilyet. Mindig van még egy kis plusz erő benne ha kell, és sosem fogy el az erő a melegedés hatására sem. Mondjuk ha felforrósodik, akkor kevésbé puhán ér hozzá a pofa a tárcsához, inkább karcolós érzés, de hamar visszahül, és akkor olyan mint régen, de ez csak észrevétel, nem befolyásol semmit se negatívan.

Hátrány

A beállítása valamiért elég időigényes. Legalábbis nekem sokat kellett szórakozni, mire jó lett. Középen fusson, egyszerre nyomják a pofák a tárcsát, stb. Elvileg működik az a módszer, hogy kilazítom a csavarokat, behúzom párszor a féket, behúzva tartom, meghúzom a csavarokat, és kész. De ennél valamiért ez sose vezetett jó megoldásra, mindig kellett finomhangolni. Állítólag más fékeknél egyszerűbb, de ez nem igazi hátrány, csak megemlítettem.

Ami picit zavar, hogy ha kopik a pofa, akkor érezhetően egy picit beljebb kerül a fogáspont. Elvileg ezt egyensúlyozná, és megakadályozná a túlfolyótartály, de valamiért én nem észlelem, hogy tökéletes megoldás volna. A kar távolság állító imbusszal utána lehet állítani, de az közel se a legjobb megoldás, mert ugyebár azzal a kar távolságát állítjuk, nem pedig a nyomáspontot, de azért elfogadható lesz a végeredmény.

Ezen kívül semmi olyan komolyabb hibát nem tudok mondani, amivel bárkit is elriasztanék a vásárlástól.

Tapasztalat

Összességében csak ajánlani tudom, aki vágyik rá, és teheti, az ne habozzon, vegye meg. Ha pedig megvetted és használod, akkor egy jó tanács, csak gyári cuccokat vegyél hozzá, nekem legalábbis nem igazán jött be ez a BBB pofa. Más utángyártottal se hiszem, hogy próbálkozom majd, csak gyári. Lehet, hogy drágább, de nincs vele idegeskedés, meg csalódás.

Ja, amúgy az erejéről meg csak annyit, hogy rendszeresen elforgatja a külső gumit a felnimen elől. Mondjuk ez lehet a felni és a gumi kevésbé frankó kompatibilisság hiánya is, de nem tudom, a V fékkel sosem volt ilyen, nem meglepő mondjuk. 3x volt emiatt már defektem, mert a nagy fékezés elcsavarta a külsőt, az magával vitte a belsőt, így a szelepet pedig levágta a felniben a kis lyuk, amin kikandikál. A felni az Sunrims CR18, a gumi pedig Merida Race Lite. Ha valakinek van valami ötlete a probléma megoldásával kapcsolatban, akkor ne tartsa magában. Kommentben szívesen veszem az ötleteket.

Ennyiért vettem
35000 Ft / pár
Csatolt képek
Formula RX  2010 tárcsafék
Formula RX  2010 tárcsafék
Formula RX  2010 tárcsafék
27 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

alu


 
féktest anyaga:

alu


 
féktárcsa mérete:

a féktárcsa nem tartozék


 
szín:
  • Fekete
  • Fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

Fékkar távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
tartozék adapter típusa:

adapter nélkül


tömeg:

351 g


 
további információk:
  • A fékkar bilincs két részből áll, mely megfordítható, akár fordított bekötés is lehetséges
  • Azonos első és hátsó féktest

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Formula RX olaj szivárgás
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Formula Rx/R1 utángyártott betét
1 válasz
utolsó: 2013. ápr.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Formula RX termékkel kapcsolatban: