A Formula RX fékereje szerintem nagyon komoly. Én 95 kg vagyok, volt már pár vészfékezésem, vízmosásban lefelé "majdnem DH", a fék tökéletesen teljesített, mindig idejében meg tudtam állni.
A lejtőzés közbeni tartós fékezéskor nem veszít az erejéből, nem érzem, hogy a melegedés hatással lenne a fékerőre.
Nekem az adagolhatósága is tökéletes, a kerékpárúton a lassúakat/gyalogosokat kerülgetve a finom fékezéssel sincs semmi probléma, az én igényeimhez kiváló. A fogáspont után egészen pici behúzásra is reagál enyhe, finom fékezéssel.
1000 km alatt nem tapasztaltam levegősödést, olajfolyást.
A betétek cseréje rendkívül egyszerű. Kb. 1200 km-t mentem vele eddig, gyakorlatilag nincs kopás a gyári betéteken.
Update 1500 km: Elvittem szerelőhöz, aki nem tudom, mit csinált vele, de már nem nyikorog, viszont a fékereje továbbra is tökéletes.
Update 2500 km után: levegősödés, olajdófolyás nincs, fékerő csökkenés nincs, jelentősebb fékbetét kopás sincs. A mosás után két fékezésig nyikorog a vizes cucc, utána csöndben van.
A gyári első betétek nyikorognak erősen, felcsiszolás után egy darabig "kussolnak", aztán megint. A szerelő megcsinálta.
A beállítása szöszmötölős, mert hiába állítom be a kilazított féktestet a fék többszöri behúzásával középre, a féktest rögzítő csavarok a végső megszorításkor picit elmozdítják a féktestet, így a "közép" elmozdul. De kis gyakorlatal ez is orvosolható.
Drága.
Ez egy komoly fék, kicsit drága, de mivel a bringán volt, ezért nem bánom. :-)