Tektro gyári alukarokkal, (ezzel volt szerelve a kerékpár), elöl 180mm->hátul 160mm->tárcsával használom. Nincs problémám vele mióta kihoztam a boltból, ez másfél éve és 4687km->el ezelőtt volt! A fékrendszer gyári volt a bringán és igen kevés gyári alkatrészt hagytam azóta rajta meg, amiből a fékrendszer az egyik..
Esős és száraz időben, szélsőséges sziklaköves terepen, 40-60%-os lejtőkön is helyt állt eddig,
(nem épített pályán) simán és biztonságosan működik! Tegnapelőtt a Gellért-hegyen is teszteltem arra voltam kíváncsi, hogy amikor sima talajon, rendesen "kigurulok" vele, akkor is határozottan fog e,->illetve mennyire pontos, nem csalódtam..
Aki ismeri az említett részt, az tudja, hogy innen lefelé haladva, az 58-60km/óra, simán és gyorsan elérhető egy normális géppel és mivel, pár mp->alatt, majdnem megállásig kell néha lelassulni az éles kanyarok miatt, ez komoly erőpróba egy tárcsaféknek!
Amúgy mindenkinek ajánlom a Gellért-hegyet, ami felfelé komoly lábmunka, lefelé pedig egy kellemes délutáni adrenalin töltet.. :-)
Patent-pedálos megoldás, ha nem akarod felfelé tolni, minimum követelmény.. :-)
Nem tudok róla, hogy lenne neki..
Ez egy egydugattyús fék középen csavarral állítható fékbetéttel, kábé ha nem volt hozzápiszkálva és arra használod amire tervezték, az életben nem romlik el!
4687 megtett km->után, ami vegyes használat mellett jött össze (terep-aszfalt), valamint 5-600 méter magas sziklaköves hegyeken járva, bizonyította ez az alkatrész, hogy miért van még most is bringán! Ezt a féket nem érdemes cserélni, mert annyira megbízható és pontos, minimális karbantartás mellett, meg merem kockáztatni, hogy az egész bringát túl fogja élni! Másfél éve nyúzom és nem volt eddig problémám vele! A fékbetét is gyári még, épp a múlthéten vittem be ellenőriztetni, félidős a fékbetétek állapota ami azt jelenti, hogy két-három évig és közel->8-10 ezer km->ig kitart, ez azért optimális használat mellett, több mint jónak mondható!
Update->
2017.04.28. Úgy tűnik igaza volt a decathlonos kollégáknak mert a gyári fékbetét, /hátsó/ tényleg majdnem elérte a 10 000 megtett km-t. Újabb 4500km>ment a bringába, mikorra végleg csereéretté vált a hátsó fékbetétem. Korábban már megvásároltam a tartalék betétet, de nem akartam addig cserélni, míg a régi jónak bizonyult. Most közel 9200km>után az egyik oldali végleg "elfáradt", ezért helyére kerülhetett az új. Az elsőn még a gyári van. A fékbetét ára 4000ft volt, amit még az elmúlt év nyarán vettem, így költenem nem kellett rá, a cserére pedig valóban a neki jósolt idő után került sor..
Update->2017.07.19. Az első (gyári) fékbetét is ment a tegnapi napon, itt: 11930km után került lecserélésre a gyári állapot, hozzáteszem a Tektro Hayes MX5-ös szériához valahogy eltűnt mostanra a fékbetét teljesen a piacról..
Sokat szaladgáltam érte, a hajti-pajti üzletében azt az infót kaptam, hogy csak a katalógusukban szereplő betéteket tudják megrendelni, és ez a típus nem szerepelt benne, valamint a Decathlon összes Budapesti és környéki üzletében készlethiányos volt ez a termék, amit a neten illetve telefonon is ellenőriztünk az elmúlt két napban. Végül a Probike->Szilágyi Erzsébet fasor úti üzletében kaptam, de nekik is csak egy db volt, ezt el is hoztam és még aznap ki is cseréltem. Így az én "fékbetétsztorim" ezzel a bringával nagyjából itt be is fejeződött, mivel nem valószínű, hogy ez a bringa eléri majd, a 25 000 megtett km->t, mivel nagyjából kétszer annyit kéne beletenni újra a paripába, mint amennyi jelenleg van benne, ezt valszeg nem fogja a kerékpár már megélni, bár ki tudja.. :-)
Városi bringázásra, keményebb terepre szintén, aztán olyan 5-600 méter magas sziklaköves hegyekről lefelé baktatva sem kell majd tolnod, szóval épített pályán kívül bármire..
Mechanikus rendszerű, de egy nagyon jól megépített fékről beszélünk, minimális meghibásodási lehetőséggel, ami szinte bármilyen szélsőséges körülmények
között is megfelelő fékerőt biztosít, az extrém használat kivételével!
Rendszeres karbantartás esetén, ezzel a fékkel nem lehet gondod!
A tárcsák mindig legyenek tiszták és időben vegyük észre, ha a betétek kopásnak indultak, ha ezekre figyelünk, sokáig fontos és pontos alkatrész marad a kerékpáron..