Shimano Deore XT tárcsafék

76 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 36.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



31-45 (76 vélemény)
Rendezés

sovjetgyerek avatar
135 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Biztonság
  • Megbízható adagolhatóság
  • PM rögzítés
  • Alacsony súly
  • Hosszú élettartam
  • Légtelenítés és olajcsere mentes cső rövidítés lehetősége
  • Tartós pofák
  • Hihetetlen fékerő
  • A világ legjobb Teljesítmény/Ár arányú fékje a Shimano Deore XT!
  • Szép design
  • Jó ár
Hátrány

Ennek?! SOHA!

Tapasztalat

éleményem szerint a világ legjobb ár/teljesítmény féke!

101% hogy a további bringámon is XT vagy netán XTR lesz!

Erre ajánlom

MInden!

Ennyiért vettem
cangával
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dane95 avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Brutális fékerő

- Kíváló adagolhatóság 

- Számottevően nem melegszik a Deore XT, emiatt a fékhatás sem csökken 

- Könnyű beállítás

- Az enyém nem ereszti az olajat hidegben ( 2007-2008-as széria hajlamos rá)

- Semmi zavaró hangod nem ad ki (ciripelés, nyiszorgás)

Hátrány

- Az újak ára elég borsós

- Állítólag ez a széria (2008) hajlamos hidegben ereszteni az olajat

- Kicsit nehéz

Tapasztalat

Szerintem kiváló fék, használtan már nagyon jó áron hozzá lehet jutni. Fékereje miatt szinte minden hova jó. 

Erre ajánlom

CC, Túra, Maraton, AM

Ennyiért vettem
25000 Ft/pár
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 tárcsafék
2008-as Deore XT fékek
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2012-es modell:
Kb. ugyan azt tudja, mint a 2008-as, csak egy ujjal

 

  • XC/AM felhasználásra bőven elegendő fékerő (180/160-as XT (nem szendvics) tárcsák, gyári (nem hűtőbordás) pofák, és 70 kg vagyok+cucc)
  • végre normális, rövid, 1-2 ujjas fékkar a batár bő 3 ujjas helyett
  • egyszerű beállítás: felrak, féket behúz, rögzítő csavarokat meghúz, 'go ride'
  • csökkentett tömeg az előző modellhez képest
  • kerémia dugattyúk-> jobbnak igérkező dzsuvatűrés
  • hozzáférhetőbb fékkartávolság-állító tekerentyűk
  • nem ereszt, nem levegős, nem vándorol a nyomáspont, de ennek alapnak kellene lennie, és nem előnynek...
Hátrány

Igazából nincsen neki olyan

 

  • a 2008-ashoz képest kevésbé eltalált dizájn (ottromba fékkar test)
  • nem egydarabos, így gagyibb megjelenésű féktest
  • néha cincog meg nyikorog ha rákerül valami a tárcsára, vagy meleg, vagy épp olyanja van, de amíg egyenletesen fog ez normális jelenség, és nem érdekel

 

De ez főleg csak látvány, és ez sem vészes. Számomra a Deore XT 2012 egy hibátlan fék.

Tapasztalat

Többféle hidraulikus Hayes, és egy rakat bowdenes fék után nálam még mindig az XT az etalon, mind V-fékben, mind hidraulikus tárcsafékben, legyen szó akár a 2008-asról, vagy a 2012-esről.

 

A 2008-as Shimano Deore XT fékeimet eszemben nem volt lecserélni, de vázcsere történt, és rövid volt a fékcső. Nem sokkal jöttem ki többe így, mintha csövet cserélgettem volna. Amennyiért vettem, amellett nagyon kijár a 2x5 répa.

Nem sokkal felrakás után volt szerencsém élesben, durva terepen, nagyobb lejtőkön tesztelni ezt a Shimano tárcsaféket, ezek után íródott a fenti vélemény.

Ismét nem bántam meg, hogy az XT széria mellett döntöttem.

Erre ajánlom

XC, AM, Enduro, akár versenyszintű felhasználásra is, bár erre vannak könnyebbek. Városba vagy trekkingezni feleslegesen sok az ereje, bár ha egy hibátlan, megbízható féket keresel, akkor nyerő választás az XT.

Ennyiért vettem
40000/pár
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2012 tárcsafék
2008-as vs. 2012-es
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • baromi könnyű beállítani a Deore XT-t (csavar kilazít, fékkar behúz, csavar ráhúz és kész!)
  • szépen, kiszámíthatóan fog (egyelőre városi tesztet kapott csak, rendesebb terepezés után frissítek)
  • a hayesek után maga a megváltás ez a Shimano tárcsafék
  • 180/160 XT CenterLock tárcsákkal használom, időnként csikorg csak enyhe fékezésnél, de nem hangos, nem zavaró, egyáltalán nem ciripel, semmi idétlen hangot nem ad ki
Hátrány
  • nehéz?
  • lehetnének rövidebbek a karok, és kerülhetnének hátrébb, mivel ha kicsire állítom a kar holtjátékát, akkor közelebb is jön a kar annyival, hogy teljesen kitekert elérésállítással sincs elég messze (viszonylag nagy kezeim vannak)
  • néhány szomorú háttérinfó, ld lentebb
Tapasztalat

Infó, hivatlosnak mondható forrásból: A Shimano fékei +8°C feletti hőmérsékletre vannak tervezve. Ez annyit tesz, hogy ez alatt annyira összehúzódik benen valami x alakú visszatérítő marhaság, hogy minden szutykot beenged maga mellett. A féktest berakodik, kipucolni kínok kínja, az említett alkatrész külön nem kapható. (egyébként az, hogy más márkák fékeiről nincsenek ilyen konkrétumok, nem jelenti azt, hogy azoknál nem lehetne ilyen probléma).

 

Plusz volt egy hidegben olajfolyós széria, amit a Shimano idehaza baromi gusztustalanul kezelt le.

A saját fékem eleddig jók, az XT névben ezúton sem csalódtam. Előtte Hayes Stroker Trail és Ride fékem volt. A Trail jobban harapott (igaz 203as tócsával volt), de beállítani pokol volt (egyébként megvan még, egy másik gépen fog szolgálni).

 

[update]: Az én fékem a gyári kódolás szerint 2007 évvégi, tehát erősen előszériás. -7 fokban semmiféle olajfolyást nem tapasztaltam, sem a nyomáspont elvándorlását. Latyakot nem kapott, nem is fog.

Erre ajánlom

XC, AM, ilyesmi. Városba túl sok, extrémkedésre már kevés, élversenyzésre kissé nehéz.

60ezer/pár áron az ár/érték kb 2 répa, 33ért alig használtan viszont 5, pláne az előző fékszettemhez képest.

Ennyiért vettem
120 euró/pár
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

lgabster avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

+ Brutál fékerő... minden helyzetben meg tudtam eddig állni vele
elől 180 hátul 160-as XT tárcsákkal használom
+ Nem melegszik túl a Deore XT, melegen sem csökken a fékhatás
+ Állítható fékkartávolság
+ Nagyon precízen adagolható 1 ujjal is minden szituációban
+ 2000km után a gyári pofák még 40%-osak
+ felszerelés óta még nem kellett hozzányúlni
 

Hátrány

- én nehezen tudtam beállítani, valamiért mindig ciripelt, ahányszor kiszedtem a kereket
...habár lehet hogy ez a gyenge első villám miatt van, mert a gyorszár is képes összehúzni pár tizedmillimétert a lábait, és ez már elég a féknek
- nagy tempóról erős fékezéskor a hullámos tárcsa vicces hangot ad ki, de meg lehet szokni

Erre ajánlom

ak gyorsan meg szeretne állni

Ennyiért vettem
20e/szett készre szerelve
Mért tömeg
290 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ates96 avatar
55 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Az előző BR-M486 fékemhez képest hatalmas külömbség. A fékerővel semmi probléma, nagyon jól fog. (most SM-RT53 tárcsáim vannak, mert még nem vettem hozzá XT-t de azt is tervezem.
  • Nagyon jól adagolható, a hozzávaló XT fékkarral használom.
  • Melegen is ugyan olyan jól fog.
  • Semmi hangja.
Hátrány
  • Az biztos nincs.
Tapasztalat

Mivel használtan vettem ezért most fogok pofákat és olajat cserélni (még akkor is ha jól működik, nekem ez a mániám), hogy mikor kellet legközelebb azt majd megírom. Hátránynak lehet mondani az árát, de én elég jó áron jutottam hozzá.

Erre ajánlom

XC versenyzés.

Ennyiért vettem
30.000 Ft e+h fékkarral együtt
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

UeMeF avatar
31 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Személyszerint a 4 dugós XT-ről írnék véleményt!

A fékereje nagyon ottvan, tulajdonképp a BR-M 810 -es Saint ennek alapjaira épült! A fékkar kialakítása nem kimondottan a mai divathoz közelít, de nem is egy mai darabról van szó, viszont kellően erős, nem fog eltörni. 2003-as konstrukció és még mindig működik és fog is! Az adagolhatósága is kiválló, valamint a fém fékcsövek is növelik a teljesítményét! Fémes betéttel használtam őket, Shimano és G2 tárcsával!

Hátrány

Hajlamos volt melegedni, valamint a fékbetétet amíg nem cseréltem fémesre az első kar beesett teljesen véletlenszerűen.. ez lejtőzéskor eléggé kellemetlen meglepi volt, de a betétcsere után megszünt! Nem egy pehelysúlyú darab.

Tapasztalat

Nagyon tuti fék, csupán azért cseréltem le, mert kíváncsi voltam, hogy a többi mit tud.

Erre ajánlom

dirt-fr-dh

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2003 tárcsafék
Szerinted hasznos?

bacu avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- sose gondoltam volna, hogy a tárcsafék ilyen jó dolog :)

- XT tárcsákkal használom, tökéletesen adagolható

- könnyű fékpofa csere lehetőség

 

Hátrány

- kis ciripelés az elsőnél. Igazából csak meg kéne tisztítanom a fékpofát... de lusta vagyok hozzá. meg aztán így legalább hallják ha jövök :) (csengőpótló)

- nem olcsó buli, de nagyon jó!!!

Erre ajánlom

Minél hamarabb megállni. Mióta ezt használom, azóta jobban bízok a bringámban, jobban merem engedni neki...

Ennyiért vettem
más XT cuccokkal jó áron
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 tárcsafék
Shimano Deore XT  2010 tárcsafék
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

adamrc avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Nagyon harap(160mm-es BBB tárcsával),

-Jól bírja a hőhatásokat----->Télen, nyáron,ugyanúgy működik, ha egy domboldalról behúzott fékkel jössz le vagy 10 percig,akkor is megmarad a nagy fékerő

-Erős

-könnyű kicserélni a fékbetétet, 1 csavart kell csak kihúzni

-amióta megvettem 2 éve, azóta nem volt olajcserén,és hibátlanul működik

 

Hátrány

-Magas ár

-Amikor fékezek megáll a kerék,néha csikorog a fékbetét

 

Tapasztalat

Nem szoktam tövig behúzott fékkel megállni,de így is már két villát sierült vele kikotyogósítani, remélem a mostani RECON nem adja meg magát.

Erre ajánlom

Xc,CC,Street, Dirt, és a 4 dugattyús változatot Dh,Fr-ra

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dzsozi26 avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • állítható a fékkar. Én azt szeretem, ha könnyű behúzni és alul fog egy ujjal
  • egész tűrhető a fékereje (100 kg vagyok). Gyári alumagos XT tárcsa és műgyantás pofa használatával. Elől 180, hátul 160 tárcsa
  • jól adagolható. Nevezhetnénk kicsit nyúlósnak is, de inkább az előző, mert úgy viselkedik, ahogy én akarom.
  • gyorsan bekopik
  • gyári mgyantás fékpofa max 2000 km-t bír.

 

Hátrány
  • nagyon, ismétlem nagyon nehéz beállítani, valszeg a pm miatt. Állandóan féloldalasan kopott a pofa és ciripelt, ordított meg ilyenek. Ekkor a fékereje se volt az igazi. Most, hogy külön adapter szett lett hozzá gyártva, minden OK.
  • Szerintem melegszik, s akkor kicsit gyengébb és nyúlósabb. De ennek eléréséhez nagyon kell félni lefelé
  • azért nem  adok 5 répát, mert biztosan van ennél jobb is mind erőben, mind pedig ár/érték arányban
Tapasztalat

előtte Shimano BR-M486 olajosom volt. Nem sokkal erősebb az XT, csak annyival, amennyivel kell.

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
40 000.- + tárcsák
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jbikeforest avatar
38 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

PM rögzítés, könnyű súly, nagy fékerő. Alu magos tárcsák!

Hátrány

Az ára ennek se olcsó a boltban. A fékkábel egy kicsit gyorsan kopik a villanyaknál a surlódástól,szóval vigyázni kell a kábelvezetésre.

Tapasztalat

Szerencsére olcsón sikerült ehhez is hozzájutnom. Korábban avid bb7-esem volt. A bb7 fékerőben erősebb volt,de ez jobban adagolható. Főleg a hátsó,mert itt nem akkora gond a kábel hajlítgatása,mint a bovdenesnél.

A fékerő tekintetében még lehet,hogy fog változni a véleményem ugyanis eddig az avidom tárcsáival használtam és most szereztem hozzá alu magos xt tárcsákat 7000/db áron. :D

Ezek még bekoptatás alatt. :)

Erre ajánlom

XC,AM,Enduro, DH

Ennyiért vettem
35000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

oszamaster avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hát a fékerővel nincs bajom. Volt már erösebb fékem is. De ez melegen is ugyan olyan. Az melegen adagolhatatlan volt. Ez szépen adagolható. Állítható fékkar,fogáspont. Elsőt nehezen löttem be,lehet mert nem saját tárcsa,és adapter. Légteleníteni egyszerű. Bárki otthon nekiállhat. Én soha nem szereltem féket,de éjfélkor részegen simán lecseréltem az olajat,légtelenítettem. Összerakva vettem,és nem volt rendessen feltöltve. kopásról nem tudok nyilatkozni. Állítólag nagyon tartós,és megbízható. Erre nagyon kíváncsi leszek. Ez volt nálam a fő szempont. Párral megszívtam már.  Most bizonyíthat a shimano. Zavaró hangok nincsenek,idáig teljessen jól működik. Ha valami hiba lessz ezzel is,azonnal írom.

Hátrány

Szerintem drága. Bár ez ez relatív kinek mi a drága.

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 tárcsafék
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

E.Robi avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon dúrván jól fog! Én elől 180-as, hátul 160-as tárcsákkal használom! Brutális! Nagyon jól adagolható és a beállítása is könnyű! Nem régóta használom, így még nem tudom megmondani a pofák kopásának minőségét, de ismerősi körben akik ilyet használnak nagyon dícsérik ilyen téren is!

Hátrány

Egyenlőre nem találtam! (Szerintem nincs is neki)!

Erre ajánlom

Elég sok mindent bír, de XC-re mindenképpen ezt ajánlom!

Ennyiért vettem
45000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
Fékkar
Shimano Deore XT  2009 tárcsafék
Féknyereg
Szerinted hasznos?

mazan avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Servo Wave, holtpont állíthatóság, könnyű légtelenítés amit egy 10-es fecsivel simán meg lehet ejteni, a fékkaron lévő beállítások minden igényt kielégítenek  kis tapasztalattal olyanra állítod amilyenre szeretnéd, szép dizájn, ásványi olajat használ nem azt a trágya dot-ot, kényelmes kézre álló 2 újjas kar

Hátrány

manapság már készülnek nagyon jó és olcsó hidraulikus fékek (pl. Quad ) és ha innen nézzük az xt bolti ára igen borsos, a fékkar leszereléséhez az egész kormányt  abajgatni kell, bár ha jól tudom 2011-re végre a shimano is bilincses lett, a féktesten lévő kis gumi porvédő nem pótolható mivel kapni nem lehet külön, tudom ez apróság de azért mégis bosszantó mert nekem eltűnt már,

Tapasztalat

jó tárcsával nagyon bika és aki 75 kg alatt van mint én is, az megúszhatja elől is 160-as tárcsával, előtte nekem Avid Jucy 7 volt aminek a légtelenítése pokol  mivel nem volt hozzá légtelenítő szettem ami cirka 8000 ft, ja és abból a szettből mindent be lehet szerezni fillérekért csak hát ugye a légtelenítő csavart azt nem, ehhez viszont csak egy 10-es fecsi kell meg pár centi műanyag cső és alulról vagy akár felülről is elvégezheted (  egyedül is )  a légtelenítését, persze ez igaz a többi shimano fékre is, ami némi bosszúságot okozott az a fékpofa helyén tartására szolgáló rugós lemezke ami ha beleér a tárcsába igen ídegesítő tud lenni, kis állítgatással megoldható ez is, szerintem koolstop fofával az igazi és az sokáig is bírja, mivel xc-re használom és mint említettem könnyű is vagyok így a túlmelegedéséről negatívumot mondani nem tudok mivel olyat még nem tapasztaltam nála

Erre ajánlom

xc,am

Ennyiért vettem
40 000 a szett
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 tárcsafék
Shimano Deore XT  2008 tárcsafék
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ersek avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sziasztok

Hát juhuhúúú.

Sokkal jobban fog mint reméltem, egy ujjal, és a bekopas még arrébb van!

De tényleg.

Eddig 2007-es LX volt és már elfogadtam hogy ennyit tudnak a hidraulikus fékek.

De nem! Piszkosul elégedett vagyok szeretem ha felülmúlják a várakozásaimat!

Hátrány

Elég régen használom és nincsen neki, évente olajcsere és kész.

Mondjuk esőben gyászosan csikorog, de a fékhatása akkor is megmaradt.

 

 

Tapasztalat

Én 130kg vagyok ezért elölre 203-as hátra 180-as XT hatcsavaros tárcsát raktam.

Ugyan ilyen tárcsákkal használtam az LX-et is de az nem fogott ennyire jól, és húznom kellett nagyon.

Elfogadtam hogy a sújom miatt nem fogok jobb fékhatást megélni biciklin, de most megvan.

Szerintem bátran vegyétek, bár nekem gyanus hogy az SLX is ugyan ilyen faszán működik, de az is igaz hogy naggyából egy árban vannak.

Több mint elégedett vagyok.

Objektív típus vagyok ha bármi rosszat észlelek megírom.

Addig is szasztok.

Újra itt. Rosszat észleltem másfél év elteltével.

.  Sajnos ebből a fékből létezik egy hibás széria, és én pont egy ilyet vettem. A hiba csak hidegben mutatkozik meg, úgy 4 fok alatt, felkeményedik a fékkar, a fékpofák pedig fokozatosan nekinyomódnak a féktárcsának,  a végén már elég nehéz tekerni. És amikor beviszed utána a jó meleglakásba, nem puhul ám vissza. Fedél leszed, dugattyú visszanyom, fedél visszarak, és mükszik egészen addig amíg ismét ki nem viszed, és kezdheted az egészet előröl. Bár már nem volt garis, azért kicserélték, ( nagyon rendes bicikliboltos végett )és láss csodát, az új hibátlanul mükszik. Nem a fékkar a ludas, hanem a féktestben a tömítés (állítólag). Arra figyelj ha ilyet veszel, akár újonan, de főleg ha használtan, mert lehet hogy valaki pont ezért adja el. Az újjal is gond lehet, mert bár a 2010 es széria már ok, de a 2009 es beérkezés nem ok, és ha régóta áll a boltban rácseszhetsz. Minden esetben tedd fagyasztóba, és hagyd ott negyed órát, ha nem keményedik fel, tiszta, ha felkeményedik, ne vedd meg, vagy vidd vissza, három napig kötelesek visszaadni a pénzt. De minden véleményemet továbbra is fenttartom, nagyon jó fék, és most már pláne nem fogom lecserélni.

És ami fontos, nem szériahibás, hanem csak hibás széria. A friss beérkezésekkel már nincsen gond.

És elég előre a 180 as tárcsa a 203 assal kétszer is fejreálltam :)

 

 

 

Erre ajánlom

Fékezés :) 

 

Ennyiért vettem
50000
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

31-45 (76 vélemény)
Rendezés
 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Holtjáték

 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
további információk:

BL-M8000+BR-M80003

  • Trail bringázáshoz optimalizált fékerő
  • Servo Wave kialakítás (változó dugattyú elmozdulás) biztosít rövid löket mellett is nagy fékhatást
  • Integrált főhenger: könnyebb, letisztultabb és még tartósabb konstrukció
  • Keskeny fékkarbilincsholtjáték és szerszámmentes elérés beállítás
  • Kerémia dugattyú a maximális hőszigetelésért

  • Kompatibilis fékbetétek: G02A műgyantás, J02 A műgyantás, G04S fémes, J04C fémes

  • Fékcső: SM-BH90-SBM High Power Brake Hose
  • I-Spec II kompatibilis

BL-T785+BR-T785

  • Fékerő-szabályzás (a fékkar/fék/vezeték mint teljes rendszer kerül tervezésre, fékpofatávolság, merevség)
  • Ellenáll a hőhatásnak
  • Könnyű beállítás
  • Fékkartávolság-állítás szerszám nélkül
  • Egyirányú feltöltésű féktest
  • Tömeg: 120,45 g (BL-T785-B) 262 g (BR-M785, első és hátsó, műgyanta hűtőbordás fékbetét)
  • Színválaszték: Fekete és ezüst (BL-T785, BR-M785)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-11 (11 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT fékpofa beégés kezelése
3 válasz
utolsó: 2023. júl.
Shimano Deore XT bl-m8100, br-m8120
2 válasz
utolsó: 2021. jún.
Shimano Deore XT
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
Shimano Deore XT BL785 BR-M785 hidraulikus tárcsafék
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Shimano Deore XT 2008 féktest + 2012-es fékkar működik együtt?
5 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Deore XT Kanyarodásnál a fékpofa hozzáér a tárcsához
7 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Shimano Deore XT BL-M775 vs BR-M446
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Shimano Deore XT tárcsafék beállt, mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Shimano Deore XT 2010-11-es fékszettnek mekkora a tömege?
8 válasz
utolsó: 2011. nov.
203mm-es tárcsához érdemes egy Shimano XT 2 dugattyús tárcsafék?
17 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-11 (11 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: