4 kerámia dugattyú, mineral olaj, kemény fogás,szervós 1 ujjs fékkar, a légtelenítése egyszerű. Túllehet tölteni anélkül hogy follyon bárhol.
Jobb szerintem mint a Saint, az is volt.
Nem tapasztaltam.
DH/FR/Enduro
4 kerámia dugattyú, mineral olaj, kemény fogás,szervós 1 ujjs fékkar, a légtelenítése egyszerű. Túllehet tölteni anélkül hogy follyon bárhol.
Jobb szerintem mint a Saint, az is volt.
Nem tapasztaltam.
DH/FR/Enduro
Mivel elég nagy darab vagyok (92 kiló) és pár éve elégedetlen voltam a fékjeimmel úgy döntöttem egy tuti jót veszek. Így utólag azt mondom túlbiztosítottam magam. BB7 és Juicy 3-as fékjeim voltak de volt szerencsém XT is próbálni és Magura MT5-is. Nagyon sok múlik a féktárcsán (A Juicy 3-as fékjeimmel annó egy 1000 forintos kinai tárcsát szanaszét égettem a Mátra maratonon akkor tanultam meg mennyire fontos a tárcsa minősége ne spóroljatok rajta) én most 160-as A2Z tárcsákkal használom és gyantás betéttel a fékerő bőven elég XC-hez. Korábban volt egy Rock Shox U-turn 318-as villám. Elég nehéz masszív villa 180-as A2Z tárcsával nem volt probléma, azonban vettem egy FOX villát tavaly tavasszal ami egy kikönyitett villa nagyon szépen mozog de 180-as tárcsával és a D01S (Resin) gyantás fékbetéttel kicsavarta a villát a kezemből. Kénytelen voltam 160-as tárcsát betenni előre így most jó. XC-re meglehetősen hülyeség ilyen féket venni. Ez nem arra való. Kezdő montis voltam (vagyok is de már több a rutin) és ezt eltoltam de végül is 160-as tárcsákkal jól használható. Nagyobb tárcsával komolyan azt is figyelned kell milyen villát pakolsz előre és milyen a vázad mert szerintem ez egy szuper könnyű cuccot simán pafra vág elhajlítja nem lesz jó a fékezés.
Ha XC-re veszed akkor szó szerint azon kell gondolkodnod, hogyan tudod "csökkenteni" a fékerejét mert nem lesz jó a fék "útja" ideges lessz a bicó "féktávon". Átütőtengely és masszív váz! Ez kell ennek a cuccnak.
ui: 2017.04.20 cseréltem a fékbetéteket Tr!ckstuff TS260NG Performance NG-re a gyári fékpofák a D01S (Resin) kb 3000 kilométert bírtak mostanra nagyon elkoptak. Be fogok számolni majd erről a fékpofáról is.
Ez a fék komoly lejtőzésekre való mert elképesztő fékerő kiszedhető belőle még a gyengébb gyári fékpofával is, DH, Freeride. és egyéb brutálisabb szakágak. Természetesen a megfelelő tárcsákkal és fékbetétekkel.
Irdatlan nagy a Shimano Zee fékereje, avid HS1 160mm-es tárcsával használom, és nagyon jó. Shimanoval gondolom jobb, de igy is megállit akárhol akármikor. Finoman adagolható, könnyű nose manualozni vele, vagy megtanulni nose manualozni, vagy csak simán manualozni, és hegyen pedig nagyon jól lehet adagolni lefele, hogy pont ne faralj stb. lehet a nyomáspontot állitani hogy hol fogjon, nagyon patent a rendszer, aki jó féket akar az ilyet vegyen, nagyjából olcsó is a teljesitményéhez képest, ez éri meg a legjobban!
Igazából nincs semmi hátránya, SHIMANO!
Irdatlan nagy a Shimano Zee fékereje, avid HS1 160mm-es tárcsával használom, és nagyon jó. Shimanoval gondolom jobb, de igy is megállit akárhol akármikor. Finoman adagolható, könnyű nose manualozni vele, vagy megtanulni nose manualozni, vagy csak simán manualozni, és hegyen pedig nagyon jól lehet adagolni lefele, hogy pont ne faralj stb. lehet a nyomáspontot állitani hogy hol fogjon, nagyon patent a rendszer, aki jó féket akar az ilyet vegyen, nagyjából olcsó is a teljesitményéhez képest, ez éri meg a legjobban! Alattam nem melegszik mert nem húzom lefele tövig, mert akkor kb állnék olyan fékereje van. Ha meg még is felmelegszik egy jó hosszú kör közbe, nem érzékelhetően befolyásolja a fékhatást a hő. Eddig egyszer se cseréltem benne olajat, kb fél éve van meg, mostmár ideje lenne, mert azért mégis fél évente illik olajat cserélni. a gyári pofák még megvannak, 5 hónapot kibirnak alattam, ami nagyon jónak számit! Elöző honapba vettem újat (BBB), egy milimétert nem kopott, ha vesztek bele új betétet akkor BBB-t vegyetek! :) Nagyon jó fékhangja van, nem ciripel, alapjáraton nem nyikorog, csak ha nagy eső volt és sár van akkor a pofák közé bekerül egy kis szutyok és akkor csak egy picit nyikorog, de nem zavaró.
Mindenre való, könnyű is, nagy fékerő.
-DH/freeride
-street/dirt
-xc
-triál
-4X
Fekete
311 g
BL-M640:
Servo Wave mechanika
I-spec kompatibilis
BR-M640:
Nagy erejű 4 kerámiadugattyús féktest
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Egy Shimano Zee féktestet egybe tudok szerelni egy Deore fékkarral |
5 válasz
utolsó: 2014. szept.
|