- A fékkar dőlése állítható
- nagyon jó a fékkar nyomáspontja
- maga a fékkar minőségi érzetű és jó kialakítású
- egy ujjas használat -akár-
- a légtelenítése gyerekjáték
- alkatrész-ellátottság abszolúte jó
- többféle fékbetét kapható hozzá pl: Sixpack, Kool Stop, Tr!ckstuff
- megfelelő tárcsával és betéttel döbbenetesen erős fékhatás - a Saint-el összevethető a konstrukció ugyanaz apróságokban térnek el és abban, hogy gyárilag mivel szállítják -
- igényes kialakítás szép
- ásványi olajas! Vagyis nem kell aggódnod, hogy egy elrontott légtelenítés után leszedi a bicodról a festéket és környezetbarátabb is
- 4 dugattyús adagolhatóság szempontjából ez előny
- Majdnem Saint csinálható belőle a legfontosabb különbségek a Saint fékkarja imbuszkulcs nélkül állható, a fékpofát csavarral lehet rögzíteni még a Zee-nél sasszeg van. Ezen kívül a Saint gyárilag Ice-Tec H03C (Metal) fékpofával szállítják ami azért Ice-Tech és fémes jóval komolyabb mint a D01S (Resin) gyantás fékpofa. No és a Saint azért jobban néz ki. De ha ugyanazzal a felszereltséggel használod megkapod a Saint fékerejét jelentősen olcsóbban!
- Fékbetét csere, légtelenítés nem igényel szervizt. A légtelenítő szett 10 euró környékén van egy liter ásványi olaj pedig 12 euró környéken már beszerezhető -egy légtelenítés kb 50ml-. Évi 1000 - 2000 kilométer tekerés mellett évi egy légtelenítés elég.
- A Shimano példásan szállítja. Légtelenítve fékpofa védőkkel a vágáshoz szükséges roppantógyűrűvel és kellékeivel.
- a gyári fékpofa amit hozzá adnak Disc Brake Pads D01S (Resin) gyantás szerintem nem egy nagy eresztés. Nem mondanám gyengének de erősnek sem. Esőben hajlamos nyikorogni a gyári fékbetéttel de ez a tárcsától is függ. Körülbelül háromezer kilométer kellet hogy elkoptassam.
- "nehéz" a saint-hez képest (306 vs 314 gramm és mondjuk egy XT M8000 252 gramm) és még a Saint made in Japan addig a Zee made in Taiwan.
Mivel elég nagy darab vagyok (92 kiló) és pár éve elégedetlen voltam a fékjeimmel úgy döntöttem egy tuti jót veszek. Így utólag azt mondom túlbiztosítottam magam. BB7 és Juicy 3-as fékjeim voltak de volt szerencsém XT is próbálni és Magura MT5-is. Nagyon sok múlik a féktárcsán (A Juicy 3-as fékjeimmel annó egy 1000 forintos kinai tárcsát szanaszét égettem a Mátra maratonon akkor tanultam meg mennyire fontos a tárcsa minősége ne spóroljatok rajta) én most 160-as A2Z tárcsákkal használom és gyantás betéttel a fékerő bőven elég XC-hez. Korábban volt egy Rock Shox U-turn 318-as villám. Elég nehéz masszív villa 180-as A2Z tárcsával nem volt probléma, azonban vettem egy FOX villát tavaly tavasszal ami egy kikönyitett villa nagyon szépen mozog de 180-as tárcsával és a D01S (Resin) gyantás fékbetéttel kicsavarta a villát a kezemből. Kénytelen voltam 160-as tárcsát betenni előre így most jó. XC-re meglehetősen hülyeség ilyen féket venni. Ez nem arra való. Kezdő montis voltam (vagyok is de már több a rutin) és ezt eltoltam de végül is 160-as tárcsákkal jól használható. Nagyobb tárcsával komolyan azt is figyelned kell milyen villát pakolsz előre és milyen a vázad mert szerintem ez egy szuper könnyű cuccot simán pafra vág elhajlítja nem lesz jó a fékezés.
Ha XC-re veszed akkor szó szerint azon kell gondolkodnod, hogyan tudod "csökkenteni" a fékerejét mert nem lesz jó a fék "útja" ideges lessz a bicó "féktávon". Átütőtengely és masszív váz! Ez kell ennek a cuccnak.
ui: 2017.04.20 cseréltem a fékbetéteket Tr!ckstuff TS260NG Performance NG-re a gyári fékpofák a D01S (Resin) kb 3000 kilométert bírtak mostanra nagyon elkoptak. Be fogok számolni majd erről a fékpofáról is.
Ez a fék komoly lejtőzésekre való mert elképesztő fékerő kiszedhető belőle még a gyengébb gyári fékpofával is, DH, Freeride. és egyéb brutálisabb szakágak. Természetesen a megfelelő tárcsákkal és fékbetétekkel.