Sram Hidraulikus tárcsafék

33 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 27.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Andix avatar
Andix
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, versenyzőként használtam
Előny
Igényes fékkábel. Olcsó, olajos.
Hátrány
Nem elég erős > puhább fékpofával jobb lenne.
Tapasztalat
A dolog szegre megegyezik a Grimeca Rendszer 8al (nem az XT-vel!). Nekem bejön a cucc, a fékerő szépen adagolható, mondjuk a "Vigyázz, őz, satufék" esetben már jobb 2 ujjal húzni. Ettől függetlenül csak ajánlani tudom, már csak az ára miatt is! Deorekat még nem próbáltam, szóval viszonyítási alapom nincs azokhoz (árban hasonló), de nyugodtan érdemes rá beruházni. Ajánlott rögtön megvétel, beállítás után, pár óra használat után rögtön légteleníteni, hogy a cucc fullos legyen. Ha több fékerő kéne lehet venni bele más, puhább pofát (Acor? Avid? passz XTvel kompatibilis). Előnye az XTvel szemben a szépen borított fékolajkábel, amely nem csiszolja szét a fényezést, ahol hozzáér.
Erre ajánlom
Freeridera tökéletes. DHnál lehet vele gubanc, CCre (minek?) is jó.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.