Caprine Wheelman 8.1 trekking

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2000
  • Listaár: 80.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

pollux avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Bírja a strapát, ha nem vagyok olyan brutális vele, mint amilyen voltam, még ma is nagyrészt ugyanazokból az alkatrészekből állna.
Pl. az első felnim a mai napig ugyanaz, amivel vettem, pedig eltelt másfél évtized

Hátrány

A sárvédő egy problémás elem a képletben, az eredeti már rég megpusztult és mivel egy picit hasasítva is lett a kerék, hogy alkalmasabb legyen a napi használatra, tökéletesen felejtős lett, hogy hátul legyen valamim. Egyszer volt egy sárvédő, ami néhány hétig teljesített, de aztán  leszakadt az is a vérbe.

Inkább az én hibám ez, de a hátsó sárvédő rögzítésére szolgáló egyik menet totál berozsdált, úgyhogy az azóta használhatatlan (beletörtem a csavart)

Tapasztalat

Én 2000 körül kezdtem használni ezt a bringát, kezdetben kampányszerűen túrákra, aztán napi használatra egy-két évig, majd hosszú szünet után újra napi szinten. Nagyon erősen igénybe vettem, mert sosem voltam könnyű és városban csapattam neki mindenhol.

Ennek meg is lett az eredménye:
- első villa elhajlott; csere
- váltómat betettem a küllők közé, Fülöpéknek kerekedett a szemük a szervizben; csere
- hátsó agy csere kazettásra
- sárvédő kampó
- hajtókarok egyike eltörött félbe, csere, a pedálról nem is beszélve

Ugyanakkor most napi szinten ezzel a 14 éves bringával járok és pl. a papucsok soha egy nyikkanást nem mondtak a szolid súlyom ellenére sem.

Összességében lehetne egy kicsit könnyebb a canga és a sárvédő-kérdésre lehetne valami megoldás. 

Erre ajánlom

Síkvidéki túrázásra ideális, alkalmi városi használatra szintén.
Napi használat esetén érdemes az első villa telós cseréjét meggondolni, én az akkori 90-100 kilómmal néhány év alatt megöltem a villámat, az akkor feltett teló viszont 10 éve teljesít. Ugyanez vonatkozik a hátsó kerék tengelyére is.

Hegyre nem praktikus, ahhoz azért nagyok ezek a kerekek...

3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

jó a geometriája, szép a dizájnja, és viszonylag jól lehet vele haladni. eléggé jó a felszereltsége is, de nem kell elszálnni tőle.

nem tudok egyéb előnyt, ja még annyi, hogy gyorsan lehet vele menni

Hátrány

csesznye a váz, nagyon magas és nem tűnik erősnek. nem szabad másra használni ezt a Caprine trekkinget, mint városi mászkálás!!!

Csatolt képek
Caprine Wheelman 8.1 trekking
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bigpeti avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Én nagyon szeretem. Masszív acél váza van, jó kialakítású ez a Caprine trekking. Az én 194 cm-em kényelmesen elfér rajta. Nagyon starpabíró. Több, mint 12 év és kb. 35.000 km után még mindig a gyári csapágyakat koptatom. Igaz, néhány dolgot már a megvételkor cseréltettem rajta. (felnik, gumik, ülés)

Hátrány

A sárvédő használhatatlan, rögtön leszerelni vagy cserélni kell. Csörög, zörög, szétjön már egy kicsit rázósabb úton is.

 

Tapasztalat

Több, mint 12 éve gyűröm és valamikor tavaly éreztem először, hogy kezd fáradni a Caprine Wheelman 8.1. Mikor megvettem rögtön cseréltem rajta a kormányt egyenesre, a felniket, küllőket , a külső/belsőgumit, az ülést és a pedált egy fémre (azóta már azt is spd-re). A sárvédők is rövid időn belül lekerültek, nem tesztettek és amúgy is használhatatlanok voltak. Viszont ezeket leszámítva minden gyári. Előző évben cserélnem kellett az első hajtókart, hátsó fogaskoszorút, láncot, mert használhatatlanná koptak. Volt egy kátyúzásom és azóta a kormány néha kotyog, utána kell húzni. Előtte 11 évig hozzá se kellett nyúlni ehhez a Caprine trekkinghez. Tavasszal biztosan cserélnem kellene már a hátsóváltót és a hátsó csapágyat. A hátsó váltokar elkopott. A küllők is el-eltörnek. A támasztó kivan.

Szóval mindent egybevetve egy nagyon jó kis bicajt kaptam 12 éve ár/érték arányban, viszont valahol 30.000 km és 11. év környéken elkezdett elfogyni. Próbáltam rá vigyázni, de lehet jobban oda kellett volna figyelni a karbantartására.

Erre ajánlom

Hétvégi túrázásra, városban lődörgésre tökéletes. Valószínűleg így egy életet kiszolgálna. Napi 40km ingázásra nem biztos, hogy a legjobb választás.

Ennyiért vettem
90.000 Ft
Csatolt képek
Caprine Wheelman 8.1  2000 trekking
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

offpeter avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A gépet inkább túrázásra használom, itthon országútival nyomom. Az aluváz kicsit merev, de strapabíró, akárcsak a csomagtartó. Stabilan fut, vagánykodásra nem alkalmas, kifejezetten "hosszújáratú" bicaj. A Velo nyeregből még 8 órás tekerés után is emberként tudok leszállni, puha, kényelmes. Alu nyeregcső, minőségi gyorszárak. A váltó kiválan működik, kb, mint egy svájci óra, gyors és pontos, persze néha utána kell állítani. A fogaskerék-kiosztás is remek, nagyon lehet vele menni lejtőn, és még a bosnyák-montenegrói hegyek sem tudtak megalázni. (Bár a dél-törökországi 13%-os emelkedők már-már a tekerhetőség határán voltak.) A fékpofák szorultak cserére a leghamarabb, de a fékerő nagyon jól adagolható, még csomagokkal megrakottan, lejtőn is megfelelően működik. A stucnit nagyon jól be lehet állítani az ember anatómiájához.  A felni elég erős, jól bírta eddig a strapás utakat, (nyugat felé nem járok vele). Az abroncs még az eredeti (Cheng Shin) jó a kopásállósága, de kicsit nagy a gördülési ellenállása, viszont elég zajtalan, enyhébb földutakon is elboldogul. Defektem ezzel még nem volt, így nem tudom, milyen a belső.

Hátrány

A pedál sajnos elég silány, a bringa szégyene, és a cartridge-dzsal is sok baj volt, bár végül az is megoldódott. A kormány nem igazán eltalált, bár a szivacsos markolat kényelmes, de csak egyetlen pozícióban fogható, és szarvat nem is tudtam föltenni rá.

Tapasztalat

Újonnan vettem 2004-ben 80.000 Ft-ért, és megérte az árát, tekintve a benne levő 6000 km-t, és a cartridge szerelésen kívül nem volt még szervízben. Házilag is jól karbantartható. Picit már megnyúlt a lánc, így a pedál után az lesz a következő, amit lecserélek rajta, így remélem még 8-10 évig híven szolgál majd.

Erre ajánlom

Kifejezetten aszfaltos túrázásra jó, hatalmas 28"-as kerekeivel, a rossz utakat is jól bírja, strapabíró, erős. Persze Budapest utcáira is érdemes használni, hiszen ott is jó sok a kátyú és vacak út.

Ennyiért vettem
80000
Csatolt képek
Caprine Wheelman 8.1  2004 trekking
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gáspár Zoltán avatar
Gáspár Zoltán
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Imádom a nyerget, széles és puha, mint egy fotel, amikor már mindenkinek sajog a feneke, én még mindig csak vigyorgok, már többen is meg akarták tőlem venni. Strapabíró, eddig még egy kerékcentírozáson kívül nem volt javítva. Jó kialakítású, kényelmes, sok a hely a csomagoknak. Jó vele közlekedni városban és könnyebb terepen is.
Hátrány
Elég nehéz és a merev villa+aluváz tud ütni, mint az állat.
Tapasztalat
Egy centírozáson és két belsőcserén kívül nem kellett hozzányúlni, 1600 km van benne. 80e HUF volt, amikor vettem újonnan (kb 2001-ben), nekem akkor megérte.
Erre ajánlom
Túrázni, esetleg városban közlekedni, eléggé általános célú bringa.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Valerio avatar
Valerio
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nyúzni való "miesnapi" bicikli, 50 ezer körül volt, persze fémpedált kértem hozzá. Azt mondták, ez elbírja 93 kilós súlyomat (eddig bírta)
Hátrány
Nyeregcsere ajánlott! Pedálcsere műanyagról fémre úgyszintén!
Tapasztalat
Még annyit, hogy csodát ennyi pénzért ne várjunk, nyilván belépőszintű a váltó és a fék, szokni kell, állítgatni kell... Mégegyszer: biciklimániásoknak: el a kezekkel, ez a bringa megfontolt "öreguraknak" való! Mivel még csak 300 km-t mentem vele (kb 2 hónap alatt) majd újraértékelem 1000 km-nél!
Erre ajánlom
Tipikus "fürge dolgozó", munkába járó bicikli! Felnőtteknek ajánlom, akik nem szeretik a tiritarka extrém formákat meg színeket. "öltönyös" munkát végzőknek is ajánlom robogó helyett!
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hajdu Gergely avatar
Hajdu Gergely
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2000, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Trekkinghez képest hosszúkás váz; aki egyenesre cseréli a kormányt, az rendesen előre tud hajolni. (Nekem a színei is tetszenek.) Némelyik alkatrész igen jó az árhoz képest (Alivio h. váltó + kar, TranzX nyeregszár, Kalloy stucni) és a gyanúsabban hangzók többsége is tökéletesen működik (Tracer racsni, KMC Z 71 lánc). A Cheng Shin külső aszfalton gyors és hangtalan (de kicsit is laza talajon nagyon csúszik).
Hátrány
Dögnehéz a szénacél váz (az újabb évjáratoké alumínium!), és kanyarban rettentő lomha a hosszú hátsó villától. Teló a jövőben sem tehető rá, nincs beszámítva a geometriába. (Az újabb "Road" modellébe igen.) A C 101 első váltó minimális terhelés alatt sem működik. A Velo nyereg még nőknek is lehetetlenül széles.
Tapasztalat
Átgondolatlanság minden vonalon. Nehéz gép, szemekkel mindenféle csomagtartónak, tehát hosszú túrákra lenne a legalkalmasabb -- de csak egy kulacsnak van tartószem, és a Remerx felnik annyira gyengék voltak, hogy csomagok nélkül is hetente görbültek a 80 kilóm alatt. A visszahajló kormány tönkretette a trekkinghez képest sportos geometriát, és a 19 inches vázhoz rövid, 170 mm-es hajtókart adtak, szinte gyerekméretű (és éles sorjákban bővelkedő) Xerama pedállal.
Erre ajánlom
Annak, aki a szekrény helyett egy mégiscsak guruló bicajon szeretné gyűjteni a jó alkatrészeket, amíg sor kerülhet a vázcserére is.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Caprine Wheelman 8.1 termékkel kapcsolatban: