Bírja a strapát, ha nem vagyok olyan brutális vele, mint amilyen voltam, még ma is nagyrészt ugyanazokból az alkatrészekből állna.
Pl. az első felnim a mai napig ugyanaz, amivel vettem, pedig eltelt másfél évtized
A sárvédő egy problémás elem a képletben, az eredeti már rég megpusztult és mivel egy picit hasasítva is lett a kerék, hogy alkalmasabb legyen a napi használatra, tökéletesen felejtős lett, hogy hátul legyen valamim. Egyszer volt egy sárvédő, ami néhány hétig teljesített, de aztán leszakadt az is a vérbe.
Inkább az én hibám ez, de a hátsó sárvédő rögzítésére szolgáló egyik menet totál berozsdált, úgyhogy az azóta használhatatlan (beletörtem a csavart)
Én 2000 körül kezdtem használni ezt a bringát, kezdetben kampányszerűen túrákra, aztán napi használatra egy-két évig, majd hosszú szünet után újra napi szinten. Nagyon erősen igénybe vettem, mert sosem voltam könnyű és városban csapattam neki mindenhol.
Ennek meg is lett az eredménye:
- első villa elhajlott; csere
- váltómat betettem a küllők közé, Fülöpéknek kerekedett a szemük a szervizben; csere
- hátsó agy csere kazettásra
- sárvédő kampó
- hajtókarok egyike eltörött félbe, csere, a pedálról nem is beszélve
Ugyanakkor most napi szinten ezzel a 14 éves bringával járok és pl. a papucsok soha egy nyikkanást nem mondtak a szolid súlyom ellenére sem.
Összességében lehetne egy kicsit könnyebb a canga és a sárvédő-kérdésre lehetne valami megoldás.
Síkvidéki túrázásra ideális, alkalmi városi használatra szintén.
Napi használat esetén érdemes az első villa telós cseréjét meggondolni, én az akkori 90-100 kilómmal néhány év alatt megöltem a villámat, az akkor feltett teló viszont 10 éve teljesít. Ugyanez vonatkozik a hátsó kerék tengelyére is.
Hegyre nem praktikus, ahhoz azért nagyok ezek a kerekek...