Miután blfszságomnak hála sikeresen ellopták egy 2001-es évjáratú Gepida Alboin trekkingemet, némi kényszermegoldás (5000 ft-ért vettem egy "hibátlan állapotú MTB-t) után ezt a Schwinn-Csepel trekking kerékpárt választottam.
Városi közlekedésre, rövidebb túrákra (100 km-ig) ideális is, azonban van pár dolog, ami kukázandó a kerékpárról.
A remek, szerintem csapágy nélküli műanyag pedálok, amik igen minőségi látszatot keltenek (hehe) és egy enyhébb izomból történő rátaposásra egyből jön a reccsenő hang, majd folyamatos kattogás. Kuka, helyette ajánlom nagyon akár a bikefun forestert vag bármilyen normális alupedált tűrhető csapágyazással.
A dinamója elég gyengusz szerintem, ráadásul a lámpa bitang hamar kiég. De ez teljesen lényegtelen.
Iszonyat tömegeket kell megmozgatnod, akár tekered, akár emeletre cipeled.
A gyári felnik nem túl erősek, cserébe nehezek, igaz, legalább jól fékezhetőek, és elég masszív oldalfaluk van.
A gyári küllőzés sokszor kritikán aluli, ajánlott vásárláskor centríroztatni. Valamint, nem tudom, milyen küllőkkel fűzték meg, de anyámnak a küllői fél év alatt eloxidálódtak szép vörhenyes barnásra.
Persze, mikor a landriderről áthuppantam a "KTM Strada, Aelle, Golden Arrow lsd. galériáim" nevű csodamasinára (395grammos szingós felnik 190 grammos szingókkal, aelle csövek, no-STI) olyan volt, mintha ágyúval seggbelőttek volna. Azóta kerülöm a trekking bicókat, de ha látok egy-egy igényesebb darabot, azért csurgatom a nyálam. VÉleményem szerint ha valaki normális, és nem olyan hülye, mint én, akkor az mindenképp egy trekkerrel jár a legjobban, mert a SUV-al ellentétben ez kicsit mindenre jó és mindennapokhoz a legjobb választás
(vö.: SUV-->se terepre, se közútra nem jó igazán, de nagy, ronda, sokat eszik és drága)
Így ajánlom ezt a Schwinn-Csepel trekkinget mindenkinek, aki csak egy bicót akar, aki csak tekerni akar, vagy akinek nincsenek nagy elvárásai, csupán annyi, hogy minimális ráfordítás után kapjon egy járgányt, ami elviszi A-->B-be, igénytelen, és nem tolvajcsalogató. Úgymond lopásgátlóval gyárilag szerelt.