Egy alap montenbájkról váltottam erre, ez az első komolyabb bringám. Sokáig tököltem, hogy MTB vagy cross-trekking legyen, márkából pedig KTM vagy CUBE. Végül azért esett erre a választásom, mivel hosszú túrákon is kényelmes gépet szerettem volna amit legfőképp aszfalton használnék, és cross kategóriában a listaárak alapján a CUBE-nak kicsivel jobb ár/érték arányú gépei vannak és a geometriai kialakítása miatt masszívabbnak tűnt. Az eltérő kerékméret (26-28) különbségét nem lehet megérezni hajtás nehézség szempontjából, 37-es gumikkal a gyorsaság és a tapadás is kiváló aszfalton. A kerékpár még csak 4 napos, de már közel 200km-ert ment. Ha egyszer ráülsz, akkor mindig csak messzebb és többet mennél. A váltók és a fékek működése még mindig kifogástalan után állítás nélkül is. A festése visszafogott, matt, ez a típus volt fekete-fehérben, ami egyből megtetszett.
Nem bántam meg, hogy mellette döntöttem. Ha nem tudod még, hogy pontosan milyen jellegű kerékpárt szeretnél, de kipróbálod aszfaltgumival, akkor szerintem rögtön megszereted és a hosszútávú túrákat fogod preferálni.
UPDATE 14_09_11: Az ülést lecseréltem egy Monte Grappa Argora, mivel nagyon sok pozitív véleményt lehetett olvasni ezen az oldalon róla. A gyári üléssel szemben valóban kényelmesebb hosszabb távon. Új pedálnak pedig egy PD-M530-as SPD pedált választottam.
A negatív észrevételem annyi, hogy a hajtómű lánctányérja mintha nem teljesen derékszögben lenne illesztve a középtengelyhez, a legnagyobb fokozatú 2-3mm-el "üt" oldalra. Ez a működést nem befolyásolta semmiben.