- Megbízható, német minőség és összeszerelés
- Minden gyári alkatrészének működésével meg vagyok elégedve, kivéve az ülést, bár az sem a minőségét tekintve kifogásolható
- Lockolható teleszkóp
- Nagyon masszívnak tűnik a váz
- A hátsó villán található V-fék hely is
- Hidraulikus tárcsafék
- Vastagabb üléscső, mint más trekkingeken (30,6mm)
Egyedül a gyári ülést tudom megemlíteni (Royal Viper), amely számomra 40km feletti távnál kényelmetlenül kemény, de azért el lehet menni vele akár 90km-ert is.
A pedál bár funkcióját betölti, azért megemlíteném hogy a lecsúszást gátló acél keret a gyengébb talpú cipőkben kárt tehet, mivel nagyobb részt ezen fekszik fel a cipő és kisebb felületen oszlik el a nyomás. Hosszú úton vagy kiállva éppen ezért a talp is megfájdulhat tőle egy alkalmatlan cipővel.
Egy alap montenbájkról váltottam erre, ez az első komolyabb bringám. Sokáig tököltem, hogy MTB vagy cross-trekking legyen, márkából pedig KTM vagy CUBE. Végül azért esett erre a választásom, mivel hosszú túrákon is kényelmes gépet szerettem volna amit legfőképp aszfalton használnék, és cross kategóriában a listaárak alapján a CUBE-nak kicsivel jobb ár/érték arányú gépei vannak és a geometriai kialakítása miatt masszívabbnak tűnt. Az eltérő kerékméret (26-28) különbségét nem lehet megérezni hajtás nehézség szempontjából, 37-es gumikkal a gyorsaság és a tapadás is kiváló aszfalton. A kerékpár még csak 4 napos, de már közel 200km-ert ment. Ha egyszer ráülsz, akkor mindig csak messzebb és többet mennél. A váltók és a fékek működése még mindig kifogástalan után állítás nélkül is. A festése visszafogott, matt, ez a típus volt fekete-fehérben, ami egyből megtetszett.
Nem bántam meg, hogy mellette döntöttem. Ha nem tudod még, hogy pontosan milyen jellegű kerékpárt szeretnél, de kipróbálod aszfaltgumival, akkor szerintem rögtön megszereted és a hosszútávú túrákat fogod preferálni.
UPDATE 14_09_11: Az ülést lecseréltem egy Monte Grappa Argora, mivel nagyon sok pozitív véleményt lehetett olvasni ezen az oldalon róla. A gyári üléssel szemben valóban kényelmesebb hosszabb távon. Új pedálnak pedig egy PD-M530-as SPD pedált választottam.
A negatív észrevételem annyi, hogy a hajtómű lánctányérja mintha nem teljesen derékszögben lenne illesztve a középtengelyhez, a legnagyobb fokozatú 2-3mm-el "üt" oldalra. Ez a működést nem befolyásolta semmiben.
Elsősorban aszfaltra hosszú túrákra, de elboldogul a köves/erdei utakon is.