Fék - Avid fékekröl most hogy aránylag már bekopott elég meggyőzőek. Bármikor eszméletlen gyorsan megtudja fogni a bicajt.
Vátló - kicsit tarottam az első acera váltótól de eddig csak finom hangolást végeztünk rajta megvagyok vele elégedve, csak úgy mint a hátsó deore lx-el gyönyörűen és halkan vált. Terhelés alatt sem kímélem nem kérdez teszi a dolgát rendesen, ha egyszer beadja majd a kulcsot még eggyel fentebb lépek.
Hajtás - shimano alivio hajtókarral szerelték a bicajt nagyon megvagyok ezzel is elégedve sokkal masszívabb az egész bicaj tőle főleg amilyeneket eddig hajtottam össze se lehet hasonlítani.
Váz - egyszerűen gyönyörű képen nem adja vissza, de mikor meglátja az ember élőbe a fekete felnikkel együtt teljes az összhang. Szép a kidolgozottsága masszív mint egy tank és nem nehezebb mint a vetélytársai.
Amivel még külön elégedett vagyok az a váltókar! Shinamo acera van rajta és eszméletlenül jol vált pontos akát több fokozatot is gondolkodás nélkül kapcsol nagyon jó összhangban van a hátsó váltóval. Mikor elhoztam a bicajt ugy gondoltam hogy rövid időn belül deore rapidfire-re fogom cserélni, de egyelőre nem látom értelmét ez is nagyon jól kiszolgál!
Markolat - nagyon tetszik jo a fogása tobb féle képpen lehet fogni kényelmes nem mozog fel alá, egy szóval tökéletes ha ez elkopik ugyanilyet rakok majd rá!
Az első 600km-en túl eddig ennyi a tapasztalat.
Aránylag sok gond volt az első fékkel az elsö 500km-ig sokat kellett állítgatni hogy ne érjen bele a tárcsába de egy hajszálnyit még most is beleér ezt egy kis reszeléssel orvosoltam már a szervizesek se tudtak mit mondani rá.
Nagyon rövid a féktömlö gyárilag!! Alig fordítom el 90fokba a kormányt és az elsö féktömlő már nagyon feszül! Erre azért jobban figyelhettek volna.
Kicsit lóg az első villa! Nem zavaróan de azért érezhető ezt valószínleg cserélem mint a kerékagyakat mert nem voltak gyárilag rendesen összekontrázva és sikerült már kicsit berágódnia így nem fut már valami szépen egy 5-600km mulva kap majd 2 deore-t
Az állítható kormányszár újkora óta ropog! Hiába huztam meg a csavarokat most már egyre zavaróbb ezt a napokon belül egy fixre fogom cserélni!
A Gepida Alboin 500 CRS feliratai és logói matricák, jobb lett volna azért ha festik szerintem...
Gagyi küllők, már a második töröttet veszem ki rövid időn belül... rövid időn belül DT-re átlesznek fűzve a kerekek
Sokat gondolkoztam hogy milyen kerékpárt is vegyek felhasználás csak is országut/bicikli út napi 20-30kmes túrázgatás azért aránylag tempósabban. Pár álmatlan éjszakát okozott ez a kérdés sok bicajt néztem de elég elkeserítő a helyzet hogy alig lehetett párat kipróbálni! Azért szerintem elvárható hogyha az ember lerak az asztalra nem kevés pénzt akkor legalább párat tudjon már fordulni a kiszemeltjével. Tisztelet a kivételnek! Végül ugy gondolotam hogy 2 kerékpár maradt a "ringben" egy ktm life road és egy picit drágább trek 7.4 ezek közül csak a treket tudtam kipróbálni az egy könyebb bicaj volt 10,5 kg volt azt hiszem nagyon könnyen szépen gurult csak annak elöl fix karbon villája volt és a legkisebb gödrön is alig birtam átmenni vele nagyon rázott azon a próba úton. Így nem tudtam még rámondani az áment ktm-et kiprobálni meg nem volt lehetőségem ezért átmentem egy másik bicaj boltba és megláttam a falon ezt a Gepida Alboin 500 CRS-t pont az én méretembe (56cm) és szerelem volt első látásra. Az még csak a hab a tortán hogy jobban fel is van szerelve ez a Gepida trekking mint a többi versenytársa volt kerültem vele egy kört és tudtam ez az én biciklim azóta is tart a szerelem.
update 1100 km után semmi gond pedáloknak van egy kis hangja nem sokára csere érett lesz meg vagyok a birngával elégedve
update 1900km sajnálatos módon eldőlt a bringa véletlen folytán a váltó oldalára rá kb 1 hónapra vettem észre hg össze vissza vált a hátsó váltó közelebbről megnéztem és elrepedt a váltó tartó papucs. Be is mentem egy gepidát forgalmazó céghez és nagyon kín keservesen lehet csak beszerezni mert rengeteg féle fajta van. Egyébként megtörtént a pedál csere és kicseréltem a kormányszárat egy fix ritchey 4axis-ra.
update 2700km minden rendben működik bár már nem sok gyári dolog van rajta egy két küllőtörés keseríti a mindennapokat újfent. A gyári gepida markolat már nagyon elhasználódott azt cseréltem.
Országút/kerékpárút kizárólag. Napi ingázásra, igyényesebb hobbi kerékpárnak. Homokos utat messziröl kerüljük de hát nem is erre való.