Gepida Alboin 700 trekking

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 314.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Jeanlegrand696 avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép forma, nagyon jó minőségű, strapabíró abroncsok. 

Nagyon jó és erős fékek. 

Remek, erős világítás.

Hátrány

Nagyon vékony és szerény minőségű fényezés

A Shimano XT váltó számomra nagy csalódás a Sram X7 után. Pontatlan, sokszor kell utána állítani.

Nagyon gyenge hátsó agy. Kb. 1.5 év után egy komoly csere történt meg. 

Az első teleszkóp teljesen felesleges, helyette a merev villa jobb választás.

Tapasztalat

Meggyőződésem, hogy 250.000 Ft-ért nem lehet komoly minőségű kerékpárt vásárolni. Ár-érték arányban jó  a bringa, de 500.000 Ft alatt nem kap az ember komoly minőséget, bármennyire is fájó ezt kimondani.

Igazából aki igényes, annak a váltót, teleszkópot, hajtóművet, agyakat, mindenképp le kell cserélnie.

Erre ajánlom

Hétköznapi kerékpározásra, országúti túrákra és mérsékelt terepekre.

Ennyiért vettem
230.000
Mért tömeg
17.5 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Gepida Alboin 700 green1
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Green2
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Green3
16 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szasza1980 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Teljesen megvagyok elégedve a bicikli alkatrész minőségével és összeszereléséve.A gáz nagyon kényelmes és az ülés is tökéletes csak ajánlani tudom.A váltók és a fék is rendben van.A világítás az nagyon durva.

Remélem ez a jó minőség a továbbiakban is megmarad ennél a cégnél.

Szerintem akkor tudna még igazán kiugrani a cég a többi verseny társ közül ha a vázra mind tárcsa féket mind sima féket fellehetne szerelni .Plusz patkó lakatnak is hagynék helyet.

 

Hátrány

Hátrány mindenképpen a festés ami nem mondható nagyon jónak.Én személy szerint csak por festést alkalmaznék és nem lakkoznám.Az első teleszkópon matricás a felrat amit kicsit gagyinak tűnik és szerintem hamarosan le is fog válni .Egy ilyen drága biciklinék azért szerintem gáz.

Utóirat:A festést a vezetékek ledörzsölik így fekete ragasztó  szalaggal betekertem. Valami puha vezetékbe be kellene húzni hogy elkerüljük az ilyen kopásokat.

Erre ajánlom

Mindenre.

Ennyiért vettem
210000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Gepida Alboin 700  2013 trekking
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

attimiki avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2012-ben 3000 km-t tekertem egy 200-as Gepida Alboinnal. Eldöntöttem, hogy váltok, mivel 2013-ban is legalább 3000 km-t kell tekernem. Döntésem elött jelentős piackutatást végeztem a hazai trekking kategória kínálaton belül, és ár-érték ajánlatban versenyképesebb bicajt nem találtam. Mivel maximálisan elégedett voltam a márkával, ezért maradtam házon belül. Ezek után úgy döntöttem, hogy megajándékozom magam a Gepida trekking kinálatából a csúcsmodellel (700 Alboin). Nagy előnyöm, hogy magamnak szerelek, ezért nem szükséges szervízhez fordulnom. Az alapos 0 km-es átvizsgálás óta csak apróbb állítási vagy minőségibb alkatrészek cseréje miatt nyúltam a bicajhoz. Túl vagyok az idénre tervezett távolságból, 2500 km-en ezidáig teljesen elégedetten.

Hátrány

Egy-két minimalista alkatrész szakszerű cseréje után nem tapasztaltam.

Ezzel együtt tartom a versenyképes ár-érték arányt.

Tapasztalat

Nem tudom, hogy máshol milyenek a garanciális szerelők, de én csak kutyaütővel találkoztam, tisztelet a kivételnek. Feltételezem, hogy a gyártó mindent megtesz a szervizelések minősége érdekében, mert ez presztizs kérdés.

Amikor egy garanciamegőrzés miatti szervízlátogatáson a szerelő kalapáccsal igazít egy közel 300 000 Ft-os bicajon egy olyan alkatrészt, amit a csavar fellazításával szakszerűen elvégezhetne pillanatok alatt... No komment. Kezét kéne eltörni.

Erre ajánlom

Mindenre, de leginkább kilóméterfalásra.  : )

Ennyiért vettem
269000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2012 trekking
0 km szervíz
Gepida Alboin 700  2012 trekking
használatban
Gepida Alboin 700  2012 trekking
éjszakai akcióban
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Viginti avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékek remekül teszik a dolgukat, a váltót kellett kicsit állítgatnom, mert eleinte az első rendre ledobta a láncot. A teleszkópok igaz keveset mozognak, de legalább rugózik. Szerintem ennyi elég is egy ilyen jellegű kerékpárnak. Kétségtelenül komfortosabbá teszi az utazást. Az is jó, hogy terhelés alatt is zárható a teleszkóp. – Merthogy találkoztam már olyannal, amelyiket csak tehermentes állapotban lehetett lock-olni.  Vicc. 2012-es ktm-ről beszélek, nem gagyi kategóriában. Nagyon kényelmes a vázgeometria, jó ilyen magasan ülni és utazni. Az üléspozíció és a kormány is tág határok között állítható, mindenki megtalálhatja magának a megfelelő beállítást. Eleinte tartottam az agydinamótól, meg a világítástól, de rövid időn belül bebizonyosodott, hogy milyen jó dolog is ez. El lehet felejteni az akkukat, meg hogy betegyem a lámpákat az útra. Van és kész, és még látni is lehet vele. A gördülésén nem veszek észre semmilyen hátrányt a dinamó miatt. A többiekhez képest is remekül halad a lejtőn tesztelve, pedig én vagyok a legkönnyebb a csapatban (70kg). Szerintem semmi jelentősége, hogy 17kg a bringa. A cuccok, amik rajta vannak hasznosak és kellenek is. Az alkatrészek minősége ötös. A váltók, fogaskerekek, világítás, csomagtartó, még a sztender is jó fajta.

Az utóbbi időben volt alkalmam hosszabb túrákon is tesztelnem. Az elmúlt hétvégeken többször kerültük meg a Balatont, ill. tettünk napi 100 kilométeres túrákat. Ezekkel a tapasztalatokkal gazdagodva kijelenthetem, hogy a kerékpár ötösre vizsgázott. Felmálházva, felpakolva se okozott gondot tartanom a sebességet a többiekkel, akik patikamérlegen mérték ki az útra hozott felszerelésük súlyát. Tempósan szeretünk haladni, 27-28 km/h utazósebességet tudtam vele tartani sík terepen, kényelmesen. A Balatont 23,5 km/h-s átlagsebességgel kerültük meg. Ez pontosan 3.5 km/h-val gyorsabb a korábbi montis tempómnál. Lehet, hogy azzal is tudtam volna ilyen tempót menni, de ezzel ez nem esett nehezemre. Persze ahogy melegedett az idő, mindenkinek a ruhája az én biciklistáskámban kötött ki, így gyarapítva tovább annak súlyát. Az északi parton a dombokhoz érve viszont kellemes meglepetés ért. Én úgy szoktam felmászni a dombokra, hogy kettővel nehezebbre váltok és kiállok a nyeregből. Na, ilyenkor minden felpakolt bringa nyöszörögve kezd el jobbra-balra csavarodni alattam a teher súlya alatt, és a nagy nyomaték miatt. Ez viszont nem nyavalyog, nem nyúlik, nem megy sehova. Dönthetem magam alatt, stabilan fut. Ez nagyon tetszett, hogy ilyen merev, stabil. Élvezet volt vele megmászni a dombokat.
A másik fontos tapasztalatom, hogy nagyon jól fut elengedett kormánnyal is. Biztonságosan tudok vele menni, kiváló az egyenes futása, nem vesztek vele tempót. Jól van pozícionálva a kormányszöge. Mivel nem nyúlik nagyon előre az első tengely, ezért jól lehet így is irányítani, csupán a súlypont áthelyezésével. Persze gondolhatnánk, hogy miért fontos ez? Ki akar balesetveszélyesen, elengedett kormánnyal közlekedni? Ez igaz, de nagyon jól tud jönni, ha például akarsz egyet nyújtózkodni, ha olyan palack van nálad, aminek le kell csavarni a kupakját, orrfújásnál, vagy amikor menet közben fotózok. Hogy tudjam állítani a gépet, sokszor szükségem van a másik kezemre is. Ezt a másik bringámmal nem tudtam megtenni. Össze-vissza imbolygott alattam.

Hátrány

Interneten rendeltem és gondosan csomagolt állapotban érkezett. De sajnos még így is volt rajta már pár karc és leverődés. Az első, ami szembetűnt, a fényezés nagyon gyenge minősége. Ha valahol gondatlanul érek hozzá, azonnal a vázig lepattan a színe. A váz gagyi matricákkal van felcímkézve, mely szerintem méltatlan egy ilyen kategóriájú bringához és a márkához. A 10 éves magellán crux montim jobban néz ki, mint ez, ráadásul ez a gagyi fekete szín nagyon csúnya. Kár érte. A világítás kábeleit a hátsó sárvédő belső ívén vezették el, mely nem volt rossz ötlet, hiszen nem látszik. Viszont az első kilométerek után folyamatosan kirázódott a helyéről. Nem volt megoldva megfelelően a rögzítése, csak jelképesen. Először a kábel csak a gumihoz ért hozzá, később viszont ki is szakadt a hátsó lámpából. Ezt orvosolandó, a kábelt szilikonnal a sárvédő belső ívéhez ragasztottam. Most tuti. Az első sárvédő egyenetlen talajon nagyon zörög, erre még nem találtam megoldást. Sajnos vannak rajta ilyen részletek, melyeket viszonylag egyszerű sufnituninggal lehet orvosolni.A markolat ergonómiája nagyon jó, jó hogy megtámasztja csuklót. Az viszont bosszantó, hogy olyan anyagból készült, ami gusztustalanul ragacsos. Nem azért mert koszos. Hiába mosom le, mindig ragacsos marad. Ezt hamarosan cserélni fogom.
A középtengely nagy terhelésre meghajlik, ezért a lánc hozzáér az első váltó belső falához tekerésnél. Nem váltok keresztbe! Ha elöl, a legnagyobbon van, nem használom a két legnagyobb hátsót hozzá párosítva sosem és az első legkisebbhez sem a két hátsó legkisebbet és így tovább. A váltót pedig már nem lehet pontosabban beállítani. Ha nem nagy nyomatékkal nyomom a pedált, akkor szépen elfut mellette, de ha beletaposok, akkor bizony beleér.

Erre ajánlom

Hosszú túrák, városi közlekedés, napi használat, de ne hagyd ott sehol, még lezárva se!

Ennyiért vettem
211000
Mért tömeg
17200 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Gepida Alboin 700  2013 trekking
Gepida Alboin 700  2013 trekking
25 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gaesz avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon kényelmes bicikli. Felszereltsége is nagyon komoly. A gyári fékek még nem koptak be teljesen,de nem hinném,hogy egy hayes ride nem tenné a dolgát. A váltó rendszere pontos,gyors, egy kis finom beállítást kellett rajta végeznem,mert nem volt tökéletes. A stucni állíthatósága miatt jól egyénre szabható.A két agy(shimano elől-agydinamós,hátsó gepida) nagyon szépen futnak, nem érzek rágást vagy másfajta ellenállást.

Hátrány

A hátsókarral óvatosan kell bánni,kicsi túlnyomás után hajlamos többet is váltani a kelleténél.(nem biztos,hogy hátrány,megszokás kérdése)

Az ülés és az üléscső borzalmasak. Kényelmetlen,nyekereg. Az üléscső pedig szerintem oldal irányban többet mozog mint függőlegesen:D

A teleszkóp helyett merevvilla is megtette volna,hiszen ez a teleszkóp mozogni nem mozog semmit.

Erre ajánlom

trekking

Ennyiért vettem
245000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2010 trekking
18 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

silence avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nehéz rá rosszat mondani, alapvetően igen komoly a felszereltsége, rendkívül gyors, a váltója pontos és gyorsan kapcsol. A váza jól kialakított, a teleszkópok teszik a dolgukat megfelelően. A hátsó lámpa oldalra is világít, kereszteződésben nem árt az ilyen. A hozzáadott gumik (külső és belső) egyaránt kiváló minőségűek (defekt álló), ellenben a 200-assal ahol is már az első utamon defektet kaptam itt még a mai napig sem volt ilyen gondom. A 27 sebesség elég jól skálázott, minden útviszonyra találni benne megfelelő fokozatot. A fékek amelyek hidraulikusak sokkal jobban fognak mint a 200-as esetében, viszont jobban is kopnak. Élettartam garancia a vázra.

A kerékpár elég jól egyben van, hosszú távú túrákhoz szerintem abszolút kiváló.

További előny, hogy jó áron vettem akkoriban. Ma már esélyem sincs ennyiért....

Hátrány

Az ülés egyáltalán nem kényelmes, olyannyira, hogy nekem cserélnem kellett. A 200-asnál sosem volt ilyen gondom. Eredetileg 53-as vázzal rendeltem amely mikor megérkezett, akkor kiderült, hogy az 53-as dobozban 58-as vázzal szerelt kerékpár van. Ez hálistennek a méreteim miatt most inkább már előny mint sem hátrány, de azért mégiscsak gáz....

A hátsó fék egyik inbusz csavarja szét van törve, látszik rajta, hogy géppel tekerték be és meg is tépték rendesen. Mivel sosem kellett hozzányúlnom ez egyenlőre nem gond, de mivan ha majd kell? 

A gyári leírás alapján shimano deore-nak kellett volna lennie az első váltónak is, ám valamiért nem deore, hanem nexave volt rajta. Bár nem sok gond van vele, de mégis zavaró ez.

Az egyik nap mikor felpattantam rá, a közép hajtómű tengelye nyekeregni kezdett, amelyet végül szervízben kellett megcsináltatnom. Alapvetően nem tudták elmagyarázni, hogy mi baja volt de megcsinálták. 

Bár ez nem hiba inkább észrevétel, de a csomagtartó amely egyébként nagyon frankó olyan kialakítású. hogy az univerzális gyerek ülést nem lehet rá feltenni (legalábbis a miénket nem) emiatt kénytelen vagyok egy másikat venni. Ritkán kell csak, pont emiatt nem sok kedvem van hozzá...

 

Tapasztalat
2008 tavaszán jött rám igazán a kerekezés ekkor vettem a korábban szintén általam véleményezett gepida alboin 200-at , azonban hamar rájöttem, hogy én valami komolyabbra vágyok. Így hát amikor is elég alacsony volt az euro és emiatt akcióba kezdtek a kerékpár cégek gyorsan le is csaptam a nagy testvérre, a 700-asra. Emiatt most nemcsak értékelni tudom a gépet, hanem össze is tudom hasonlítani egy szintén ugyan abbol az évből való modellel.
Erre ajánlom
Azokank ajánlom akik nem elégednek meg egy áltlagos belépű szintű tracking kerékpár felszerltségével, sok fokozatot, igényes kivitelt szeretnének. Sajnos a 2009-es modell ára vélhetően az euró miatt erősen elszált, ennyit már én sem adnék érte, de ezért az árért kitűnő vétel volt.
Ennyiért vettem
157900
Csatolt képek
Gepida Alboin 700  2008 trekking
40 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Gepida Hydroforming 6061 Alu


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

Suntour NCX-D LO 63 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-T521
fogaskoszorú:
Shimano Deore,

CN-HG54 10S


középrész:

Shimano BB-ES300 Octalink


első váltó:
Shimano Deore,

FD-T6000 TOP SWING DUAL PULL 31,8MM


hátsó váltó:
Shimano Deore LX,

RD-T670 SGS 10S


 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

XERAMA SP-811 ALLOY W/ CATEYE


Kerék

felni:

Rodi Excalibur XC


első agy:

SHIMANO DH-3D32 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22 QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Silento,

KEVLARGUARD 42-622 W/ REFELCTIVE TAPE


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

SL-T6000 3X10S


kormány:

GEPIDA ALLOY AL-155TP W: 640MM BB: 25,4MM


markolat:

VELO VLG-649 AD2


kormányszár:

GEPIDA MQ-565 EXT: 85/105MM BB: 25,4MM


kormánycsapágy:

FSA TH807ST THREADED 1 1/8"


nyereg:
Selle Royal Ariel,

HRC GEL


nyeregcső:

KALLOY SP-509 27,2X300MM


Fék

tárcsafék:
Shimano Acera,

BR-M396


 
féktárcsa:

SHIMANO RT-56S 160MM


fékkar:

SHIMANO ACERA BL-M395


Kiegészítők

 
első lámpa:

AXA Pico 30 késleltetős


 
hátsó lámpa:

Basta Slim késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Láncvédő
  • Csengő
  • Pumpa

tömeg:

18.6 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 700 termékkel kapcsolatban: