Masszív, erős, stabil, remekül bírja a mostoha útviszonyokat (padka, sínek, macskakő, köves-homokos út, stb.), és az időjárás viszontagságait is. Esőben is szokatlanul jól fog a fék, az eredeti gyári 700cc 40-es külső pedig igazi esőmenő.
Nem tapasztaltam.
Másfél éve vásároltam a gépet. Életem eddigi legjobb bringája. Az említett tapasztalatokon kívül remekül gyorsul, jól pörög. Ha jó formában vagyok, a montisokat simán lehagyom, de a virslisekkel is partiban vagyok. Eddigi komolyabb bringáim:
Csepel schwinn 10-es félverseny, Giant Rock monti (ezt nagyon szerettem, soha nem kellett javítani, két év után ellopták), és egy Caprine Forest monti. Ez utóbbinál rövid időn belül eltört az ülést tartó csavar, nemsokkal később a váltó esett szét. Más komolyabb gond nem volt ezzel sem egyébként, hét évig jártam vele.
A Roam 3-as: másfél év után kisgenerál (felkészítés az őszre), cserélni kellett a váltóbowdent és a fékbowdeneket (kissé elkorrodáltak, nem tudtam teljesen zárt helyen tárolni). Csak a hátsó fékbetétet kellett cserélni másfél év után. Mindösszesen ez a kis karbantartás 14200Ft-ba került.
Kis frissítés: nemrég tanultam meg belsőt cserélni, miután a szerviz elszúrta, és elegem lett. A giant roam 3-asomon még a gyári külső van, amivel adták 2015-ben. Amellett, hogy alig kopott, szinte nem is érzékelem, a belsőcserénél szembesültem azzal a kellemes meglepetéssel, hogy a giant a külső belső felületére védőszalagot tett gyárilag. 2015 óta vágásos-szúrásos defektem nem volt, pedig járok necces terepen.
Szinte mindenre, ha nem országúti versenyről vagy extrém terepről van szó.