GT Transeo 1.0 trekking

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.03.)
  • Listaár: 280.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

soros1bites avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyári felépítése nem kicsit, hanem nagyon eltér a honlapon található konfigurációtól !

- nem 10 hanem 9 sebességes,

- shimano HG-50-es lánc volt rajta nem 10-es KMC,

- a fék Tektro Draco Pro 160 mm-es tárcsákkal, nem pedig Shimano BR-M445.

- az agyak nem ipari csapágyasak, hanem kónuszosak, szemre alapkategória. Minkét agynak 8200 km után itt a vége. Golyó, tengely, kónusz csere sem segített Az agyban levő csapagycsésze fáradt el.

No akkor csapjunk a lecsóba :-)

Nagyon bejön a bringa, picit magasabb építésű mint a többi trekking inkább montis a geometriája, ami érezhető a 75 mm rugóutas első telón is, (hagyományos trekkingek esetében ez rugóút 50 mm).

Ütős Cross Trekking: könnyen irányítható, egyenesfutása tökéletes elengedett kormánynál is, kanyarstabilitása jó, könnyebb terepen is. Hegymenetben jól kapaszkodik, előny a remote lockout az elsővillán. Tetszik a széles kormány (65 cm), és a vékony de kényelmes gyári nyereg. 2013 tavaszán vettem azóta 16300 km-t tekertem bele.

>> Váz, impozáns merev, geometriája jó, nagy előny hogy cross-trekking váz ellenére rendelkezik pontosan kialakított masszív sárvédő, csomagtartó és 2 db kulacs felfogatását lehetővé tévő rögzítési pontokkal, M5-ös menettel. A jó öreg triple triangle kis "tecno-terrorral" fűszerezve, a heggesztési varratok sincsenek kisímtva, nem is nagyon illene a stílusába. Könnyű beleszeretni :)

>> Kerekek pontosan fűzöttek és pozicináltak, a felni strapabíró szegecselt 29R monti felni. Nem egy ismert márka. Lehet hogy nem is a legkönnyebb, de aki minden nap teker az tudja, hogy erre a célra nem az agyonkönnyített sport felnik a legjobbak.

>> Első teló finom, egyenletes csillapítást produkál, lehetővé teszi hagyományos hosszú sárvédő rögzítését is (SKS Bluemels 45 mm) én ezzel használom. A remote lockout hegymenetben nagyon jól jön. Az  FSA fejcsapágy tökéletes.

>> Váltók nagyon tetszenek, főleg a hátsó. Elöl Shimano Acera, hátul Shimano SLX. Nincs még rajta látható kopás, még a görgőkön sem!

>> Gumi: Schwalbe Landcruiser 28" 40mm belépő szintű allroader se terep, se aszfalt, tuti nem venném meg mégegyszer :-) Ennek ellenére használható, picit nagyobb gördülési ellenállásal aszfalton. Télre pont jó lesz. Nem csúsztam meg vele kanyarban, jól tapad. Az oldalán végigfutó reflexiós csík hasznos. Nedves úton is meg voltam vele elégedve, hóban terepen elástam vele magam :)  Most így 3000 km után a hátsó keréken lévő gumiról lasssan eltűnik a minta, most előre került :))  5000 km futás után lecseréltem Schwalbe Maraton Racer 700x38 -ra. 

Hátrány

>> Fékrendszer: Tektro Draco Pro 160mm tárcsákkal. Bejáratáskor őrült nagy fékerő, ami picit csökkent a tárcsa mikrobarázdáltságának az eltűnésekor, de most is bőven jó.
Sajnos ez volt az az alkatrész amivel kapásból baj volt 1500 km után. Hátsó munkahengert ki kellett tisztítani, megjáratni és légteleníteni, mert az egyik dugattyú nem mozdult fékezéskor. Ez a pont megszívtam kategória.Azóta rendben van. A műgyanta alapú, fémes fékpofákat  (gyári Tektro: A10.11) 3100 km után cserélni kellett.Mindezek ellenére megbízható, jó minőségű féknek tartom. Sokat megyek hegyen, megkapja a magáét és jól teljesít. (Részletesebben magát a féket külön véleményeztem.)

>> Pedál hoki platform, vásárláskor ha lehet kukázni kéne.

>> Shimano M431 HollowTech Octalink  9s hajtómű, belépő szintű alkatrész.  Ez még a Hollowtech 1 szerintem túl ki van könnyítve. A bringa leggyengébb pontja, kb 5000 km-nél tuti cserélni kell. ( Ami a pedál rögzítő menetet illeti érzékeny, de az is igaz, hogy az olcsó platform pedálok gépi menete nem azonos a drágább pedálokon találhatókkal. A menetcsúcsok laposabbak aminek gyengébb az illeszkedése így a pedál kilazulását és vele együtt egy irritáló recsegő hangot eredményez terheléskor. Hiába téped meg az ilyen pedálokat ki fognak sajna lazulni, jelenleg már a harmadik pedál van benne. Majd az új hajtóművel együtt cserélem ezt is. Menetragasztó aztán kuka :)

*** Update 6500 km: Pozitívan csalódtam a Shimano M431 HollowTech Octalink  9s hajtűműben. Teszi a dolgát és igen jól, akármit is gondoltam róla 1 éve :-) Marad még a bringán a következő 5000 km-re.

*** Update 16300 km még mindig a Shimano M431 HollowTech Octalink  9s hajtűmű van fenn, elképesztő mit ki nem bír :-) Pedig adok neki az tuti :-)

>> Lánc Shimano HG-50 2100 km-nél úgy megnyúlt, hogy szinte átesett rajta a myúlásmérő... Hoki, olcsó alapkategória.  Cserélve lett SRAM PC971-re.

>> A gyári Shimano Fogaskoszorú 13-as lánckereke 2100 km-nél mutatott némi kopást, kinyírta a legolcsóbb Shimano lánc :) cserélve lett SRAM SG970-re.

>> UUpsz a specifikácóban szereplő All Terra iparicsapágyas 32 lyukas első agy sajnos nem igaz, ma szét kellet szednem és kiderült, hogy egy kónuszos a picike, hmm és abból is alapkategória :( No ez már nem vicc!  Erre már nem mondom, hogy pikk pakk cserélem. Ha tudtam volna tuti ellenőrzöm vásárláskor a beállítását! A hátsó agyat ellenőriztem, de még nem szedtem szét az szépem forog szinte ellenállás nélkül, azon rajta is van az allterra logó. Ezt mindenképpen megkérdezem az itthoni forgalmazótól.

>> Felniszalag valami 15mm-es noname f.s, annyira ratyi hogy nem is tudom definiálni. Lágy puha gumi. Csodálom, hogy elmentem vele 3000 km-t az első defektig. :-) Ebben az árkategóriában, ha már schwalbe külsőt dobnak a vasra, legalább tennék hozzá a felni szalagot is a gyártótól. Vettem rá  egy 18mm-es Scwalbe 10 bárosat "kemény" 590 Ft/db áron tökéletesen illeszkedik a felnire. A belső gumi noname vékony "Made in China". Az új felniszalagot, 2db "komolyabb" belső gumit  kapásból kérd mellé :))

>> Kormánymarkolat nem a legjobb minőség, könnyen kilazul kb. 3000 km körül. Érdemes csavaros rögzítésűre cserélni.

Tapasztalat

Összefoglalva ennek a gépnek a leggyengébb pontja a hajtás, de talán ezért tartozik a még megfizethetőbb kategóriába. Mivel ezek a kopó alkatrészek cserélődnek a leghamarabb, vásárláskor ezt tudtam, és pont nem érdekelt. Évente úgy is kivág az ember egy vagy két láncot a fogaskoszorúval együtt.
Összeségében jó kerékpárnak tartom, mindennapi tartós igénybevételre alkalmas, ha most vennék bringát újra ezt választanám.  Ami az árat illeti egy forintal sem adnék többet érte, mint amennyiért vettem! Pont annyit ér!  (Képet majd még töltök fel.)

Erre ajánlom

Mindennapos zúzás évszaktól függetlenül városban és könnyű terepen. (Schwalbe Maraton Racer 700x38-as gumival használom. )

Ennyiért vettem
209000
Mért tömeg
13700 g
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):
  • Hidroform
  • húzott 6061 alu
  • Tripla Háromszög dizájn
  • 1-1/8 integrált fejcsõ

anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fehér


villa (teló):
Suntour NRX E RL,
  • 75 mm rugóút
  • gyorszáras papucsok
  • légrugózás
  • remote lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Alivio,
  • Shimano M431 HollowTech Octalink
  • 48x36x26

lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Shimano Deore,
  • CS-HG62-10
  • 11-34

első váltó:
Shimano Acera,

FD-M360


 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

GT Alumínium egy részes trekking

  • Cro-mo tengely

Kerék

felni:

Jalco Maddux Explorer Pro Lite 28 FR


első agy:

All Terra iparicsapágyas

  • 32 lyukas

hátsó agy:

All Terra iparicsapágyas

  • 32 lyukas

külső gumi:
Schwalbe Land Cruiser,
  • Puncture Guard
  • Relfective Sidewalls
  • 700Cx40
  • Drótos

Irányítás

kormány:

Gt All Terra Butted Flat Riser

  • 640mm

kormányszár:

GT 3D Forgácsolt alumínium


nyereg:

GT All Terra Bio-morphic Designed

  • Cro-mo pálcával

nyeregcső:

GT All Terra

  • 2 csavaros
  • forgácsolt fejjel

Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M445
 
féktárcsa:

160 mm


GT logó

GT márka bemutatás

A GT története egyszerű: sebesség, sebesség, és még több sebesség. A GT névadója, Gary Turner által 1974-ben gyártott első bmx verseny bringák valamelyikétől kezdve a modern karbonszálas teremtményeinkig, amik újraértelmezik a „pokolian gyors” fogalmát, egy jó gazdag örökséget építettünk fel versenyzésből, nyerésből, és mégsem vesszük magunkat túl komolyan. Mint cég, elmúltunk 30, de olyanok vagyunk, mint egy 18 éves. És ezt nem is csinálnánk másként.”

A GT amerikai márka, Gary Turner hegesztőmérnök, és Richard Long, kerékpárüzlet-tulajdonos hozták létre 1974-ben. A márka védjegye a Triple Triangle vázforma. A támvillák nem a nyeregvázcső-felsőcső találkozásba futnak be, hanem lentebb metszik a nyeregvázcsövet, és utána csatlakoznak a felsőcsőbe, egy harmadik háromszöget kimetszve a kerékpárvázak klasszikus két háromszöges formájából. Így merevebb a kerékpár hátsó része, mely fokozott hajtáshatékonyságot, és irányíthatóságot eredményez.

A GT több versenyzőt is támogat, bmx verseny, freestyle bmx és hegyikerékpár csapata is van. Utóbbinak 1987 óta tagja Hans Rey, aki a Mountain Bike Hall of Fame tagjai közé is bekerült.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű GT Transeo 1.0 termékkel kapcsolatban: