- Jó a váz, merev és könnyűnek tűnik bár nem bontottam le teljesen. A hátsó háromszöges hegesztés telitalálat.
- Váltók meglepően jól dolgoznak, soha nem volt lassú vagy félreváltás, akkor sem ha 2-3 fokozatot kapcsoltam. Mondjuk arra vigyázok, hogy soha ne terheljem.
- Felni is bírja, jól is néz ki.
- Nehezebb, nagyobb darab biciklisek alatt is egyben marad.
- Jól néz ki (hasonló árú gépekhez képest), nem szokványos a vázforma.
- Nem merida/gepida (tehát nem népbicikli). Az enyém az egyetlen GT a városban és én sem használom mivel vettem 18-ért egy crmo vázas ktm-et és nem hiányzik a GT városi szaladgálásra.
- Van felfogató hely sárhányónak, csomagtartónak.
- Karambol esetén jóval erősebb a suzukinál, rommá töri különösebb sérülés nélkül.
- Az első teló egy nagy szar (ami ebben a kategóriában minden gépre igaz): Előre, hátra, oldalra inog, kifejezetten labilis tőle a bicaj.
- Fék gagyi. A régebbi v-fékes darabok is tragikusan szar trektro féket kaptak.
- Gyári gumik azonnal cserélendők, havonta defektesek. Akác, csipkebogyó, apró csavar az út szélén, igazából minden kilyukasztja.
- Pedál gagyi műanyag, nem tapad, leér ha kanyarban tekersz.
- Nehéz (persze ezért az árért ez van)
Ennyiért nemigen kapsz jobb gépet ebben a kategóriában. Az alap nagyon rendben van váz, váltás, hajtás. Hamar leszedtem a pedálokat, spd-re cseréltem, az nem ér le kanyarban, meg egyébként is. Kinézetre oké, ha van kedved/pénzed lehet belőle jó biciklit építeni. Csak nem érdemes..
Amire van értelme használni (nekem) az a 40+ km-es aszfaltos utak és ennyi. Városba egy éve egy bolhán 18ezer-ért vásárolt crmo vázas KTM-et használok mtb-ről vékonyra cserélt gumikkal. Mivel megyek, ahogy bírok, padka, autók közt stb a 26-os kerékkel sokal könnyebben váltok irányt, ugrálok padkára fel-le. Könnyebben fékezem meg, mivel nincs teló miatti imbolygás. A GT-m, aminek az árából kijön hat darab használt KTM egy éve garázsban áll. Ja és eladó :)
Rájönni, hogy a 28-as 100-150 ezer forintos trekking pont semmire nem jó:
- Városok közti aszfaltra a súlya, és a vastag gumik miatt.
- Városba a gagyi imbolygó első teló és a 28-as kerekek miatt.
- Terepre a gagyi imbolygó első teló és a száz kilóméterenként defektet kapó gumik meg a terhelés allatt nem használható váltók miatt.
- Egyáltalán sehova az esőben/hóban nem fogó fékek, a teszkós pedálok, a kemény, kényelmetlen ülés, a biztonságérzetet szarrávágó semmirevaló-parasztvakítás első telók miatt.
Ha trekkinget akarsz és élvezni is akarod akkor az minimum 250-300 ezer lesz.
Sznoboskodni egy aránylag olcsó de jól kinéző, "egyedi" vázas szinte egyáltalán nem ismert biciklivel. :)