A bringa legnagyobb előnye a kényelme és a szépsége. Előző bringáimon minden túra végén regenerálódásra volt szükségem, nem nagyon akartam másnap használni. Itt erről szó sincs, alig várom mindig a legközelebbi indulást :) . Sajnos kenyérért elmenni nem ezzel a legjobb választás, kivétel nélkül mindenki megnézi, valószínűleg elég tolvajcsalogató. A 28-as kerekek a 14-34-es hátsó fogaskoszorúval elég nagy végsebességet tesznek lehetővé, és még pont megfelelő a komolyabb emelkedők megmászásához is. A széria (műanyag) pedált 20 km után SPD-re cseréltem, ezt másnak is ajánlom, mert hatalmas tartalékot lehet kihozni vele a bringából. A váz nagyon könnyű, ez is jól érezhető az emelkedőknél. A teleszkópot eddig még csak néhány alkalommal kapcsoltam be, jól teljesített, de nincs vele komolyabb tapasztalatom.
Szállításnál figyelembe kell venni, hogy hosszabb és magasabb is, mint egy klasszikus MTB. (kicsit sakkoznom kellett vele a kocsiban, persze ha nem a csomagtérben szállítod, semmi gond).
Nagyon koszolja magát, igazán jól pedig csak tisztán néz ki :) (na jó, ez nem igazi hátrány :) )
A fékekkel nem vagyok kibékülve, olyan a hangja, mintha poros felület poros felülettel érintkezne. Komoly fékezésnél persze nagyon jó a hatásfoka.
Hasonló kategóriás bicajom még nem volt, ezért főleg ismerősökével tudom összehasonlítani. Szerintem a használati értéke megegyezik a társaival ugyanezen kategóriából. Mégis - talán a kinézete miatt - mindenkiből különös, pozitív érzéseket csalogat elő már a látvány is, nem beszélve a használatról. Kell hozzá egy kis fetisizmus, de nagyon élvezhető vele a bringázás :) .
A komoly terep nem ennek a bicajnak való, de a várostól kezdve az egyszerűbb földutakig mindenhol maximálisan megállja a helyét. Ha mondjuk 100 kg fölött vagy (hozzám hasonlóan), és nem első sorban az izomsúlyod miatt (hozzám hasonlóan :) ), de szeretnél sportosan bringázni mondjuk egy kis fogyás reményében (vagy csak szimplán élvezet reményében), akkor mindenképpen megfelelő választás lehet a Coach.