Hosszas mérlegelés az ár-érték arány és egyéb szempontok figyelembe vételével döntöttem az evox 2013-as modell mellett és cseppet sem bántam meg. A kellys Cross-trekkingek között a top 3-ban benne van. Aki a pénztálcájának nem az ellensége, és a 2014-es modellek között tallózgat ott is fellelhető Phanatic 50 névvel, szinte hajszál pontosan megegyező felszereltséggel de 35K felárral, és számomra is a vásárlásánál mivel sok kiegészítő felszerelésre van még szükség a forgalomba helyezésre nem egy utolsó szempont a 205K-s vételár annak aki ebben is pl gondolkodik. A már könnyített sportos cross váznak köszönhetően én pl bátrabban szereltem fel kulaccsal, pumpával, szerszámkészlettel, stb és még így is csak 14 és fél kiló volt. (A nejem kellys cobe-ja 15kg) Javarészt a városban kerékpárutakon hajtom, de gond nélkül megjártuk a hármas-határ hegyet és a felkapaszkodásnál a 3x9-es fokozatnak köszönhetően sehol sem jött zavarba ez az evox, lefelé pedig a fékek szépen tették a dolgukat, próbálgattam felváltva is csak az elsőt csak a hátsót, és még lejtőn lefelé egyesével is meg lehet velük szépen állni. A hajtás hangtalan és a hásó deore XT is az, városi forgalomban a kormányon lévő váltókar kattanásán kívül szinte mást nem is lehet hallani. Az első Alivio már kicsit hangosabb viszont ugyan úgy sima és problémamentes vele a váltás mint a hátsóval. A gyári zselés ülés eleinte kényelmetlen volt, de már megszoktam. Esetleg a mérnökök részéről szóba jöhetett volna erre is egy rugós nyeregcső amit pl más márkák alkalmaznak. Úgy érzem egy igazi megbízható társat sikerült az én egyszerűbb sportigényeimhez általa vennem, így a problémamentes 500 km után nagyot nőt a szememben. Egy monti a hegyre való, egy országúti az utakra, az evox meg light-os sportolóknak mindenhova.
Sajnos még 50 km-nél többet egyszerre nem mentem vele, így egy 100 km feletti komolyabb túránál lehet az ülés kényelmetlen lenne, a későbbiekben a tapasztalatok alapján + kiadásként egy komolyabb rúgós nyeregcső szóba jöhet.
Az enyémen még sajnos (vagy hála Istennek) lett egy további 10K váratlan kiadás, ugyanis nem coil/speed villával szerelt (olajos rugós) hanem gyárilag valamiért levegős teleszkópot kapott, ezért ma egy teleszkóp pumpa is megvételre került amivel már a súlyomhoz be is állítottam.
Light-os sportoláshoz, mindenhova.