Elsősorban az hogy a Kelly's-nek van 17" méretben cross kerékpárja. Másodsorban pedig hogy szép, gyors, kényelmes és személyre szabható gépet alkottak. A gyártó legjobb cross vázával készül.
2012-es speckó:
váz: KELLYS Crossforce Lite 6061 3ple butted - SCG (Sport Cross Geometry)
vázméret: 430mm (17") / 480mm (19") / 530mm (21") / 580mm (23")
villa: SR SUNTOUR NCX-D LO Lite, 63mm (17") / 75mm (19"-21"), coil / Speed Lockout
kormánycsapágy: KLS Expert integrated
monoblokk: SR SUNTOUR cartridge (113mm)
hajtómű: SR SUNTOUR XCR (48x36x26)
váltókarok: SHIMANO Alivio ST-M430 Rapidfire Plus
e. váltó: SHIMANO Alivio M431 (31.8mm)
h. váltó: SHIMANO Deore XT M772
fokozatok száma: 27
kazettás fogaskoszorú: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34)
lánc: KMC Z99(114 links)
fékek: TEKTRO
fékkarok: SHIMANO Alivio ST-M430 Rapidfire Plus
fékhuzal: Driving Force SCS (SlickCableSystem)
kerékagyak: SHIMANO (12) RM70 (32 holes)
küllő: stainless steel
felnik: KLS Draft 622x19 (32 holes / eyelets)
köpenyek: SCHWALBE CX Comp - Puncture Protection 40-622 (700x38C) ReflectiveLine
kormányszár: KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°)
kormány: KLS Expert RiseBar (31.8mm)
markolat: KLS LockOn foam
nyeregcső: KLS Master (diam 27.2mm)
nyereg: KLS Mirage
pedálok: VP NonSlip - alloy
súly kg: 12,95 (480mm)
A teleszkóp és a négyszög tengelyes hajtómű lehet majd későbbiekben a gyenge láncszem. A hegesztési varratok sem a legszebbek, legalább is a Cube-omhoz mérten. Második kulacstartó szem hiánya.
2013 okt. Egy napja van a birtokomban szóval még csak kipróbáltam városon belül így aztán részletesebb elemzést később írok.
Már régóta keresgéltem a neten egy aszfaltra való gépet amivel akár csomagos túra is gyorsan és kényelmesen és megbízhatóan teljesíthető. A cross kerók között találtam meg remélhetőleg a számomra megfelelőt.
Fő szempontjaim voltak :
- Könnyű és szép váz.
- V-fék.
- Könnyű és zárható teleszkóp.
- Csomagtartó szemek.
- Felegyenesedett üléspozíció.
A képeken még gyári állapotban látható. Azóta kapott Shimano 520-as SPD pedálokat, kulacstartót és lefóliáztam a kényesebb részeket. Egyelőre ennyi...
Néhány túra utáni tapasztalat:
- 70 km-es aszfaltozott bükki túra: /Miskolc-Lillafüred-Jávorkút-Nagymező-Bányahegy-Hollóstető-Lillafüred-Miskolc/.
- 90 km-es aszfalt, némi terep bükki túra: /Miskolc-Lyukóbánya-Varbói tó után terepen Tardonáig-Dédestapolcsány-Nagyvisnyó-Szilvásvárad-Olasz kapu-Nagymező-Jávorkút-Lillafüred-Miskolc/.
Mindkét túrán jól teljesített. Az 1. túra az igazi lételeme, amire kitalálták. A nem mindig tökéletes minőségű aszfaltozott utakon való túrázás, ez az igazi felhasználási területe.
A 2. túrát is szépen megoldotta de a földutas szakaszon lejtmenetben a sebességet vissza kellett fogni /montihoz képest/ mint az várható volt.
Néhány hét és pár száz km utáni tapasztalat. Úgy néz ki maximálisan beváltotta a hozzáfűzött reményeket. Kapott kormányszarvat, kulacstartót, nyeregtáskát, csomagtartót, táskát. Mivel terepre nem fogom vinni, későbbiekben keskenyebb és simább gumira váltok majd.
2014-ben minden ok.
Egy teljes szezon intenzív használat után sem változott a véleményem. Csomagtartó és táska lett felszerelve rá.
2015
A második idény is hibamentesen telt.
2016
Hajtómű cserével indul az év. Deore integrált lett beszerelve.
2017
Helyzet változatlan, minden oké.
2018
Januárban karbantartó nagy szervíz. Hátsó gumi már kopott így cserélve lesz 40 széles helyett 35-ösre.
2019
Végül 30-as cx compot kapott.
Továbbra is hibátlan.
Hosszú aszfaltos vagy enyhe terep túrákra akár csomagokkal is.