Én 110 000Ft-ért vettem valószínűleg a még ennyiért fellelhető, egyik utolsó darabot a Canga Kerékpár Webshopnál. Futárral egy helyi Kellys képviselőhöz hozattam le, ahol összerakták, és beállították, így helyben a garancia is megoldott. 2010-ben közel 160 000Ft lesz az ára, így azt hiszem jó vételt csináltam. A bosszantó, hogy a boltban volt egy ilyen gép, de azt már lefoglalózták, azt ha előbb észre veszem, a régi kapcsolatra való tekintettel az árát 100-alá is lesírhattam volna. Na az lett volna az 5 répa. Van náluk egy Definite is annak az alsó ára 190, jövőre 300, de az reménytelenül lő távon kívül volt. Na az 8 répa lett volna.
A megvásárlás óta ez az lecserélődött tuning jelleggel.
Elsőként a lánc távozott, mert megnyúlt 1300 km után , a jelenlegi shimano HG53-ban már 2700- van és még bírja. Immár a harmadik ilyen lánc van fent, az előző 7000 km- után lett cserélve nyúlás miatt.
A következő a nyereg volt egy Selle Royal Lookin Sportra. Ezzel mentem már 200 km-ert is egyben és nem zsibbadtam és nem fájt a fenekem.
A gyári pedálhoz jó darabig használtam műanyag klipszet jót tett az ügynek, közben vásároltam SPD cipőt, és néhány hete megvettem hozzá a pedált is Shimano PD-M 324-est ez újabb javulást hozott, ami lemérhető az átlagsebesség adatokból.
A pedál és a cipő jóval túl van a 10 000km-en mindkettő rendkívül hasznos.
A következő dolgok cserélődtek eddig tuning jelleggel:
- Hajtómű a 44 fogas-Truvatív-ról 48 fogas integrált SLX-re, a gyorsaság miatt.
Nagyobb sebesség, merevség egy álom.
- Ergonomikusabb markolat, mert zsibbadt a kezem. A jelenlegi egy könnyű szivacs markolat ami kényelmesebb és könnyebb.
- A kormány egy egyenes Bike Pozitívra. Jobban néz ki és könnyebb.
- Az állítható stucni fixre. Még alacsonyabb kormány pozíció, könnyebb, merevebb.
- Kisebb gördülésű ellenállású gumikra a sebesség miatt. Continental Sport Contactra, ami felrakva 27 mm széles, lényegesen gyorsabb és 8000 km után sem volt még vele defektem.
- A váltó görgők ipari csapágyasra.
Az eddig felsoroltak mind tuning célú cserék voltak, leszámítva a láncot.
A hátsó felni 15 000 km után megadta magát kiszakadtak belőle a rögzítő patentek. Ugyan olyat sikerült venni, remélem ez is kibír ennyit.
Lassan esedékes lesz a hátsó sor cseréje, mert emelkedőkön már egyes fokozatokon elugrik az új lánc.
Ezt az összeállítást, már nincs nagyon értelme tuningolni, természetesen, ha valami tönkre megy akkor megpróbálom jobb minőségűre cserélni. Ugyanakkor ettől már számottevő súly csökkenés vagy sebesség növekedés már nem remélhető.
Emiatt bele kezdtem egy új országuti vázas, de egyenes kormányos bicó építésébe, az remélem még fürgébb lesz, de csak bitumenen lehet majd használni, ezzel pedig jöhet földút is ha úgy hozza kedvem