Még csak néhány napja van a birtokomban, így csak az első benyomásaimat tudom megosztani.
Fürge, könnyű, korrektül összerakott bringa. Az előző géphez képest Gepida Alboin 300 CRS érződik a jobb felszereltség előnye.
Még nincs rajta kilométer óra, de azt hiszem ezzel 10%-al gyorsabb leszek mint az előddel.
A gumja nekem bejön, halk és nem is csúszik, igaz eddig csak kb. 100 km-et tudtam vele menni, de azt szinte mind nyálkás, nedves úton.
Eljött a tavasz előkerült a bringa és továbbra is minden jól működik rajta, immár túl vagyok az első 500 km-en. Semmi sem nyekereg, kotyog és nyolcas sincs benne. Eddigi leggyorsabb elért sebesség 58,6 Km/h mellett is stabil, nincs halálfélelme rajt az embernek. (ez azóta 65 km/h ra módosult.) (jelenleg 74,9 ennél már valószínűleg nem lesz sokkal feljebb)
Immár túl vagyok a 4000 km-en. Ma kellett először centírozni, mert 3-4 mm-ert ütött. Amit szervizelni kellett még a kónuszok cseréje, és természetesen újrazsírozás. A gumik is most lettek megcserélve, így még jók lesznek egy darabig. Eddig egy defekttel megúsztam, esés, megcsúszás is kimaradt, pedig nagy esőben is tekertem velük párszor.
Jelenleg erősen átépített állapotában, remek társ ami még egyszer sem hagyott cserben. Több mint 15 000 km-et tekertem vele.
Segítségével 96-kg -ra fogytam, és országutisokkal járok tekerni, igaz nem én vezetem a sort hanem hátul élősködök a szélárnyékban, de ezt 30- 40 km/h-s sebességgel.
Az első teló alapban nekem nagyon puhának tűnt ahhoz a mit a Gepidán megszoktam, aztán állítottam a keménységen koppig, így már ismerősebb az érzés. A bitumen út hibáit még így is csillapítja, de nem bólogat minden apró rezdülésre. Valószínűleg kicsit túllőttem a célon, a jelen beállítással, de ezt az érzést én a trimmelési tartomány közepe fele vártam volna.
Igaz 105 kg vagyok. (Ez már nincs így)
A másik ami talán hátrány, bár ez sem egyértelmű, a nyereg ami kenyérvágó kés jelleggel akar kettébe hasítani, igaz cserébe nem dörzsöl.
Gyorsan vettem a probléma orvoslására egy "bicós" nadrágot, amiről pedig azt hittem ilyen soha nem érinti testem, de úgy tűnik ezzel elviselhetőbb a dolog.
Igazából ez nem számon-kérhető rajta, de erdei sáros föld úton nagyon lelassul. Az én súlyom mellett nyilván a kívánatosnál mélyebbre hatol a kerék a sárban. A sártúra részemről nem volt tudatos választás, de nem volt kedvem visszafordulni, a kellemetlenebb részeken szégyen ide oda inkább áttoltam.
Sokkal több tapasztalattal a hátam mögött, a telót kicsit puhábbra állítottam és akkor használom amikor valóban szükséges, így a fentebb leírt hátrány nem hátrány.
- A nyeregcső bilincs alatt nedves időben bejutó szennyeződés nyekergő hangot produkál, de ez tisztítással könnyen orvosolható
Én 110 000Ft-ért vettem valószínűleg a még ennyiért fellelhető, egyik utolsó darabot a Canga Kerékpár Webshopnál. Futárral egy helyi Kellys képviselőhöz hozattam le, ahol összerakták, és beállították, így helyben a garancia is megoldott. 2010-ben közel 160 000Ft lesz az ára, így azt hiszem jó vételt csináltam. A bosszantó, hogy a boltban volt egy ilyen gép, de azt már lefoglalózták, azt ha előbb észre veszem, a régi kapcsolatra való tekintettel az árát 100-alá is lesírhattam volna. Na az lett volna az 5 répa. Van náluk egy Definite is annak az alsó ára 190, jövőre 300, de az reménytelenül lő távon kívül volt. Na az 8 répa lett volna.
A megvásárlás óta ez az lecserélődött tuning jelleggel.
Elsőként a lánc távozott, mert megnyúlt 1300 km után , a jelenlegi shimano HG53-ban már 2700- van és még bírja. Immár a harmadik ilyen lánc van fent, az előző 7000 km- után lett cserélve nyúlás miatt.
A következő a nyereg volt egy Selle Royal Lookin Sportra. Ezzel mentem már 200 km-ert is egyben és nem zsibbadtam és nem fájt a fenekem.
A gyári pedálhoz jó darabig használtam műanyag klipszet jót tett az ügynek, közben vásároltam SPD cipőt, és néhány hete megvettem hozzá a pedált is Shimano PD-M 324-est ez újabb javulást hozott, ami lemérhető az átlagsebesség adatokból.
A pedál és a cipő jóval túl van a 10 000km-en mindkettő rendkívül hasznos.
A következő dolgok cserélődtek eddig tuning jelleggel:
- Hajtómű a 44 fogas-Truvatív-ról 48 fogas integrált SLX-re, a gyorsaság miatt.
Nagyobb sebesség, merevség egy álom.
- Ergonomikusabb markolat, mert zsibbadt a kezem. A jelenlegi egy könnyű szivacs markolat ami kényelmesebb és könnyebb.
- A kormány egy egyenes Bike Pozitívra. Jobban néz ki és könnyebb.
- Az állítható stucni fixre. Még alacsonyabb kormány pozíció, könnyebb, merevebb.
- Kisebb gördülésű ellenállású gumikra a sebesség miatt. Continental Sport Contactra, ami felrakva 27 mm széles, lényegesen gyorsabb és 8000 km után sem volt még vele defektem.
- A váltó görgők ipari csapágyasra.
Az eddig felsoroltak mind tuning célú cserék voltak, leszámítva a láncot.
A hátsó felni 15 000 km után megadta magát kiszakadtak belőle a rögzítő patentek. Ugyan olyat sikerült venni, remélem ez is kibír ennyit.
Lassan esedékes lesz a hátsó sor cseréje, mert emelkedőkön már egyes fokozatokon elugrik az új lánc.
Ezt az összeállítást, már nincs nagyon értelme tuningolni, természetesen, ha valami tönkre megy akkor megpróbálom jobb minőségűre cserélni. Ugyanakkor ettől már számottevő súly csökkenés vagy sebesség növekedés már nem remélhető.
Emiatt bele kezdtem egy új országuti vázas, de egyenes kormányos bicó építésébe, az remélem még fürgébb lesz, de csak bitumenen lehet majd használni, ezzel pedig jöhet földút is ha úgy hozza kedvem
Annak, aki viszonylag gyorsan is szeretne tekerni, de az erdőbe is elkalandozna. Azaz a munkába járástól a komolyabb túrákig bezárólag.
Az extrémebb igénybevételek gondolom nem az Ő világa, de ezért Cross kategóriájú bringa.
Az átépítések eredménye képpen már kezd kicsit fitness jelleget ölteni, azaz alkalmas nagyobb sebességű 30km/h feletti hosszabb távú túrákra is. Természetesen nem egy villám, viszont ott is el lehet vele menni ahol egy outis már aggódni kezd a gumi és a kerék biztonságáért. Igy egy ideális kompromisszum.