Merida Crossway TFS 400 V trekking

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.09.)
  • Listaár: 175.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

CsZ avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, merev, szerintem szép bringa a Merida Crossway TFS 400 V.

Váltók, fokozatok kiszolgálnak, sima, gyors, pontos,váltás - normál használat mellett.

Teló jól beállí³tható, és zárható is. Szétszedtem de még fehér benn a kenőzsír.

Fékek meglepően jól teljesítenek, csomaggal és a súlyommel együtt is. Alig kell hozzáérni, vagy a sztenderd szöveg: jól adagolható. Szóval pontos.

Csomagtartó egyebek simán szerelhető rá. Csomagos túrán is teljesen megbízható.

Korábbi bringámon volt gondom a hátsó kerékkel, küllőkkel, de ezen a gépen ez nem fordult elő.

Gumi ahogy kinéz, ahhoz képest aszfalton is nagyon jól halad, ráadásul kanyarban is tapad, ami a bütykeit tekintve nekem meglepetés volt. Vékony falú, nagyon könnyű külsők. Defektem még nem volt. 5,5 bar - érdemes felfújni.

Hátrány

A markolatot a forgás miatt azonnal "elajándékoztam". Egyébként is kesztyűben tekerek, és zavart a váltókarok miatt.

A fékpofákat én is cseréltem, bár teljesen jól fogtak, de az első fék hangja zavart.

Nyereg: egy sajátra márkázott, belépő szintű, NŐI nyereg volt rajt. Azt cserélni kellett.

Pedál: nem tudom, mert azonnal cseréltem. Annyit meg kell jegyezni, hogy szervízben egy teljes nap alatt  sem jöttek rá, hogy 300 kilcsi után mi kezdett recsegni a gépen. A régi bringámról átrakott SPD pedál tengelyének a menetébe volt egy kis por szorulva... Azóta tökéletes.

 

Tapasztalat

Egy mára 20+ éves országúti, és egy túrásított acél 26-os után tértem át erre a Merida gépre. Más kategória.

Nekem a váz formája nagyon tetszett, és nem csalódtam, igazán merev, és stabil. Ráadásul mivel még mindig tetszik igazán jó érzés ráülni.

A recsegést kivéve (amit én okoztam) semmilyen hiba nem fordult elő, vagyis megbízható. Igaz karbantartom és újonnan is szakboltból hoztam, vagyis beállították.

A fékek bowdenházaiból ki kellett venni pár centit, mert addig túl "rugalmas" volt, bár teljesen jól fogott. Viszont azóta brutál pontos.

Még sokáig tervezem használni, teljesen összeszoktunk.

Új beszerzés: talán majd egy rugós nyeregcső, a további kényelem okán.

Erre ajánlom

Tekerni: kirándulni, túrázni akár csomaggal, aszfaltra, földútra.

Napi használatban félő, hogy lenyúlnák.

Ennyiért vettem
160000
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
Erdőhorváti, 2011
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
most
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Blaise228 avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Alumínium váz, így relatíve könnyű.

- A váltók csendben és gyorsan teszik a dolgukat.

- A fékek erősek, jól adagolhatók, esőben is bármikor meg tudtam állni.

- A  Crossway TFS 400 V nagyon masszív, így akár egy hosszabb csomagos túrát is kibírna, bár ezt még nem volt szerencsém kipróbálni.

- Hosszabb, 200-300 km-es túrák is minden gond nélkül teljesíthetők vele.

- A teleszkóp lezárható, így jó minőségű úton és mászásnál nem kell még a teleszkópot is "pumpálni".

 

Hátrány

- A markolat bár kényelmes, de elforog a kormányon, így nem annyira lehet kiélvezni az ergonómikusság nyújtotta előnyöket.

- A gyári hátsó gumival az első 4000 km alatt 6 defektet kaptam, ami egy kicsit idegesítő volt, szezon végén megcseréltem a kopás miatt az első és hátsó gumikat, az azóta eltelt 1500 km alatt nem volt defekt.

- A matt fekete festésen minden kosz meglátszik.

- A teleszkóp csak kb. a fele utat mozogja ki, bár ez inkább az én pehelysúlyomnak köszönhető, mint a teleszkópnak.

Tapasztalat

1,5 év alatt több, mint 5000 km-t tekertem vele, ez alatt 6 defekt, és 1 lánccsere történt.

A bicikli nagyon masszív, olyan dolgokat bírt ki, amit elsőre nem gondoltam volna (pl: Dobogókőről lefelé olyan 40 körül blokkoló hátsó kerékkel, keresztben csúsztam be egy hajtűkanyarba, a kerékben akkora 8-as lett, hogy kiakasztott hátsó fékkel mentem haza, de könnyen ki lehetett centírozni).

A gyári gumikat nagyon könnyen, leeresztett állapotban kézzel le lehet szedni, ezért a defektszerelés elég könnyű.

A 3×9 sebesség eddig mindenhova elég volt.

A vásárlásnál cseréltem az eredeti hajlított kormányt a Merida Crossway TFS 400 V-n egyenesre, erre könnyebb felszerelni a lámpát, és a km órát, meg ezzel jobban is tetszik.

A gumik normál használat alatt szerintem olyan 7-8000 km-t bírnak, de ez csak később fog kiderülni.

A felniken volt némi forgács, ami beleragadt a fékpofákba és fékezéskor elég érdekes hangja van, de a fékezést nem befolyásolja, így ha valaki ilyen kerékpárt vásárol újan, szerintem érdemesebb az első pár száz km-t valami olcsóbb fékpofákkal megtenni, amíg lekopnak a forgácsok.

Erre ajánlom

Hosszabb, akár csomagos túrákra, városi közlekedésre, de a gyenge terepet is gond nélkül bírja.

Ennyiért vettem
159900
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gabriella.tanacs avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem a 2010-es modell van.

Alkatrészeiben tökéletes!

2000km után semmit nem cseréltem és még annyira jól működik minden, hogy nem is gondolom, hogy a közeljövőben fogok cserélni bármit a Crossway TFS 400 V-n.

A fékek nagyon jók, a váltó tökéletesen gyorsan, hangtalanul vált.

 

 

 

 

 

 

 

Hátrány

Nyerget cseréltem.

De gondolom ez egyénfüggő.

Ennyiért vettem
150 000
Csatolt képek
Merida Crossway TFS 400 V  2010 trekking
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Crossway TFS-V


méretek:

Férfi

  • 44
  • 46
  • 48
  • 52
  • 55
  • 58

Női

  • 42
  • 46
  • 50

villa (merevvilla):
  • fekete (Silk Matt Black)
  • fehér (White)

villa (teló):

Suntour NEX4610-HLO


Meghajtás

hajtókar:

Shimano M443


első váltó:
Shimano Deore
hátsó váltó:
Shimano Deore
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

XC ötvözet


Kerék

felni:

Merida TFS-700


első agy:

Alloy QR


hátsó agy:

Shimano RM60-8


külső gumi:

Merida Speed 40 Reflex


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormányszár:

FSA XC-190LX


nyereg:

X-Mission Cross Sport


nyeregcső:

X-Mission Speed CEN SB20


Fék

tárcsafék:

Avid Single Digit 3


fékkar:
Avid FR 5
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway TFS 400 V termékkel kapcsolatban: