Igazán univerzális bicikli, már amennyire létezik ilyen. Az aszfalt persze jobban való neki, egy montihoz képest nehezebb irányítani földutakon, de bátran el lehet vele indulni az erdőnek is.
Alkatrészek nem csúcskategóriásak, de nem kellett rajta cserélni semmi lényegeset. Ezen az évjáraton már állítható a stucni szöge, jól beállítható a kényelmes és hatásos testhelyzet. A köpenyek a Kelly's sajátjai, tartottam tőlük, de teljesen jók, vizes/száraz aszfalton jól gurulnak, kanyarokban jól tapadnak, földúton kicsit rosszabbul kapaszkodnak, de nem vészes. A lock-out-tal ellátott teleszkóp is eddig megbízhatónak bizonyult, az aszfalthibák ellen bőven elegendő ez a 6 cm-es úthossz. Váltóival nem volt probléma, állítani kell időnkét őket.
Túrázáshoz tökéletes, hosszabb úton is megbízható, nem maradtan ott vele sehol így az első 2500 km alatt. A nyereg számomra kényelmes, akár 150 kilométer után is... Ha szükséges jól bővíthető trekking-géppé.
A kormány geometriája nem a legjobb, a dizájn kedvéért változó az átmérője, nehogy jól lehessen rá rögzíteni lámpát, gps-t, kormánytáskát... Sajnos a kormány-magasságot csak a szöggel lehet állítani, ami kissé szűkíti a lehetőségeket.
A markolat gyenge, egy ergon-os (nálam BBB) sokat dob rajta kényelemben, irányíthatóságban.
Gyakran igényel centírt, de ez talán csak a 28" (és a kátyuk) velejárója...
A fékpofák és a külső cseréjén túl, egy év, és 5000 km után komolyabb tuningon esett át a gép: lecseréltem a teljes hajtás-rendszert (hajtókar, váltók, váltókar, fogaskoszorú, lánc) és a fékkarokat, deore/deore LX rendszerre. Nem bántam meg, klasszisokkal jobban megy a gép, jóval gyakrabban használom a 48-as lánctányért (szinte mindig...:)), mint a eredeti 3x8-as acera rendszernél. Még mindig állítom, jó választás ez a bringa, bár mostani aggyal inkább neos-t vagy e feletti típust vennék (igaz a 2010-es neos valamiért montis hajtásrendszert kapott, szerintem kevés rá elől a 44-fog a legnagyobb tányér).