Az alábbi bejegyzéseket a napi rendszerességű bevásárlás, munkábajárás, enyhe terepi turázás, városon (Budapest) belüli közlekedés tapasztalatai alapján írom.
- jó fékek
- jó áttételezés
- kényelmes rajta tekerni
- tempósan lehet vele haladni, könnyű tekerni
- 28" kerekek
- tökéletes váltórendszer
- jó megjelenésű ez a Kellys trekking
- jó kormány
- jó teleszkóp, kiiktatható
- gyári gumik jól tapadnak száraz-vizes úton egyaránt
1. Használat során:
- a váltókarok túl sok helyet foglalnak el a kormányon, emiatt egyéb (pl. lámpa, sebességmérő, csengő) dolog nehézkesen fér el, az utólagosan rászerelt csengő a markolat elengedése nélkül nem használható
- nyereg, első-hátsó kerék gyorszáras -> könnyen ellopják (ez lehet csak az én magánproblémám, másoknál - más felhasználás - mellett előnyös lehet)
- a váz felső rudjának felső oldalán vezették el a fék és váltóbovdeneket (nem látom előnyét, értelmét)
2. Az általam sokallt ára miatt a következő hátrányokat tudnám felsorolni, amik inkább szubjektívek.
- a kötelező (KRESZ által előírt) felszerelések közül csak az első és a hátsó fényvisszaverő prizma jár hozzá (pluszban kellett vásárolni hozzá csengőt, küllőprizmát) [ok, ez nem tétel de a helyükben egy ilyen árban fekvő kerékpáron ezen nem spórolnék]. Ez igaz bármelyik cross-trekking kerékpárra, nem a Kellys-nek a sajátossága.
A fent említett hátrányok nagyon kis súllyal szerepelnek az előnyökkel szemben, emiatt döntöttem úgy, hogy megveszem a Saphix-ot.
update 2014.04.01 - gyári gumik lecserélése vált szükségessé (~1000 km-t bírtak ki). Már az elején lehetett sejteni, hogy vacak gumival szerlik fel.
Maga a Kellys Saphix kerékpárt - a napi rendszerességű bevásárláshoz, munkábajáráshoz, enyhe terepi turázáshoz, városon (Budapest) belüli közlekedéshez - tökéletesnek tartom. Azonban az árát is figyelembe véve nem vagyok teljesen megelégedve vele. Drágának tartom, ráadásúl olyan - alap felszereltségű - kiegészítőkön spórolnak amin nem kéne (csengő, küllőprizma, kitámasztó, esetleg sárvédő).
Sajnos muszály volt megbarátkoznom az árral, mert olcsóbban igényes megjelenésű, megbízható új kerékpárt ma már nem lehet vásárolni.
Az előző hozzászólásokban olvastam negatív kritikákat az egyes alkatrészek minőségéről, mint például a teleszkópról illetve a gyári gumikról. Ez egy városi, könnyü terepi kerékpár, ergó annak megfelelően kell használni. Tehát az, hogy van rajta teleszkóp nem azt jelenti, hogy nyugodtan padkázhatok meg ugrathatok vele. Ennek a teleszkópnak csupán annyi feladata van, hogy a kisebb úthibákból eredő rezgéseket csillapítsa, kényelmesebbé tegye az utazást. És nem blokkolt kerékkel kell fékezni, mert úgy nyílván kopik a gumi.
Update 2013-11-18: Több mint másfél év napi használat után (össz. megtett km: ~3000 km) is bátran ajánlom azoknak akik egy megbízható, jó minőségű bringát szeretnének. Eddig semmi meghibásodás rajta. (A gumikat kivéve, szerintem elég rossz minőségüek.)
Napi rendszerességű bevásárláshoz, munkábajáráshoz, enyhe terepi turázáshoz, városon belüli közlekedéshez