- 28-as kerékméret,
- - 2x8 sebesség amely tökéletesen elég 40km/h kényelmes meghajtásához, de ez ugyebár felesleges, mert egy teherbicajról beszélünk,
- - elöl Hayes mechnikus tárcsafék
- - könnyen átléphető váz,
- - nagyon merev alumínium váz ami mindössze 18kg!!!
- - gyárilag megbízható felszereltség: Deore váltó, Alivio váltókarok, Avid fékkarok.
- - FSA hajtómű,
- - magas ülőpozíció,
Nem tapasztaltam, igaz csupán 2500km van benne, de nagyon megbízhatónak tartom!
A bicajt egy 50 napos Izlandi kerékpártúrára választottam, tehát sokat vártam tőle. Egy olyn kétkerekűre volt szükségem, ami a legmostohább időjárási körülményekben, szélben ++100km/h++, esőben, hidegben; illetve extrém útviszonyok közt egyaránt megállja a helyét.
Eddigi túráim során minden bicajom egy málhás öszvérhez hasonlított, elöl hátul egyaránt túlterhelve. Amikor az idei túrát terveztem nagyon megörültem amikor rátaláltam a tökéletesre egy hosszított teherszállító Kona formájában.
Március óta van meg a repülőjeggyel együtt vettem meg.
A túra előtt összesen 1000 km-t mentem vele. Nem akartam sokat használni a cél az volt, hogy elérjem a tökéletes kormány illetve nyereg beállítását. A variációk száma igen széleskörű volt, talán kicsit nehezebb volt rátlálni a tökéletes beállításra ami a szokatlan geometriából adódhat.
Sokat próbálkoztam, a nyerget is kicseréltem rajta, egy komfortosbb retró Brooks B66-ra amit igaz városi közlekedésre szántak, de a rugós csillapítás és robosztus szerkezet miatt erre szavaztunk a tomporommal.
A túra első napján kiderült, hogy ez a kerékpár akkor érzi igazán elemében magát ha rendeltetésszerűem használjuk. Tehát ha emberesen felmálházzuk. Mi ezt cirka 25 kilónyi felszereléssel tettük.
Így nagyon érdekes érzés kerékpározni vele. Olyan mintha nem is lenne mögöttünk semmi. Nem húz vissza semmi, nem érezek pluszsúlyt sőt ha kisebb lejtőhöz érek nagyon megindul alattam. Olyan menni vele, mintha egy kisteherautóval közlekedne az ember. Lassabb, komótosabb vele a tempó, de valahogy nagyon élvezetes is egyben.
Izlndon az állandó erős szél miatt csak a legkisebb sebességi fokoztokban használtam. Elöl a (két tányér közül) ritkán mentem vele a "42 fogas" nagyobbb fokozatban. A kistányér elegendő egészen 0-21km/h-ig, tehát tökéletes túrára főleg egy olyan országban ahol 20km/h fölé csak abban az esetben mentünk amikor hátszelünk volt tehát elég ritkán.
A hosszú "plató" miatt városban nem ajánlom a használatát, Budapesten keveset teketem vigyáztam rá mint egy "kis" hímestojásra.