Kona UTE trekking

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2008 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 201.000 Ft

1-1 (1 vélemény)
Rendezés

szkrivan avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • 28-as kerékméret,
  • - 2x8 sebesség amely tökéletesen elég 40km/h kényelmes meghajtásához, de ez ugyebár felesleges, mert egy teherbicajról beszélünk,
  • - elöl Hayes mechnikus tárcsafék
  • - könnyen átléphető váz,
  • - nagyon merev alumínium váz ami mindössze 18kg!!!
  • - gyárilag megbízható felszereltség: Deore váltó, Alivio váltókarok, Avid fékkarok.
  • - FSA hajtómű,
  • - magas ülőpozíció,
Hátrány

Nem tapasztaltam, igaz csupán 2500km van benne, de nagyon megbízhatónak tartom!

Tapasztalat

A bicajt egy 50 napos Izlandi kerékpártúrára választottam, tehát sokat vártam tőle. Egy olyn kétkerekűre volt szükségem, ami a legmostohább időjárási körülményekben, szélben ++100km/h++, esőben, hidegben; illetve extrém útviszonyok közt egyaránt megállja a helyét.
Eddigi túráim során minden bicajom egy málhás öszvérhez hasonlított, elöl hátul egyaránt túlterhelve. Amikor az idei túrát terveztem nagyon megörültem amikor rátaláltam a tökéletesre egy hosszított teherszállító Kona formájában.

Március óta van meg a repülőjeggyel együtt vettem meg.

A túra előtt összesen 1000 km-t mentem vele. Nem akartam sokat használni a cél az volt, hogy elérjem a tökéletes kormány illetve nyereg beállítását. A variációk száma igen széleskörű volt, talán kicsit nehezebb volt rátlálni a tökéletes beállításra ami a szokatlan geometriából adódhat.
Sokat próbálkoztam, a nyerget is kicseréltem rajta, egy komfortosbb retró Brooks B66-ra amit igaz városi közlekedésre szántak, de a rugós csillapítás és robosztus szerkezet miatt erre szavaztunk a tomporommal.

A túra első napján kiderült, hogy ez a kerékpár akkor érzi igazán elemében magát ha rendeltetésszerűem használjuk. Tehát ha emberesen felmálházzuk. Mi ezt cirka 25 kilónyi felszereléssel tettük.
Így nagyon érdekes érzés kerékpározni vele. Olyan mintha nem is lenne mögöttünk semmi. Nem húz vissza semmi, nem érezek pluszsúlyt sőt ha kisebb lejtőhöz érek nagyon megindul alattam. Olyan menni vele, mintha egy kisteherautóval közlekedne az ember. Lassabb, komótosabb vele a tempó, de valahogy nagyon élvezetes is egyben.
Izlndon az állandó erős szél miatt csak a legkisebb sebességi fokoztokban használtam. Elöl a (két tányér közül) ritkán mentem vele a "42 fogas" nagyobbb fokozatban. A kistányér elegendő egészen 0-21km/h-ig, tehát tökéletes túrára főleg egy olyan országban ahol 20km/h fölé csak abban az esetben mentünk amikor hátszelünk volt tehát elég ritkán.


Erre ajánlom

A hosszú "plató" miatt városban nem ajánlom a használatát, Budapesten keveset teketem vigyáztam rá mint egy "kis" hímestojásra.

Ennyiért vettem
99000
Mért tömeg
18000 g
Csatolt képek
Kona UTE trekking
Kona Ute 1
Kona UTE trekking
Kona Ute 2
Kona UTE trekking
Kona Ute 3
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Kona


anyag:

7005 Alumínium


 
színválaszték:

Zöld


villa (merevvilla):
Kona Project II,

Disc


Meghajtás

hajtókar:

FSA Alpha Drive

  • 36-26T
  • Láncvédő

fogaskoszorú:
Shimano Alivio,
  • 8S
  • 11-32T

középrész:
FSA Powerdrive
első váltó:
Shimano Deore
hátsó váltó:
Shimano Deore
 
fokozatok száma:

2x8


pedál:

Xerama SP-50


Kerék

felni:

Sun Ryno Lite Black L7


első agy:

Formula


hátsó agy:
Shimano Acera hátsó,

FH-RM60


külső gumi:
Continental Town & Country,

700×47c


Irányítás

váltókar:
Shimano Alivio
kormány:

Kona riser


markolat:

Velo


kormányszár:

Kona Bo


kormánycsapágy:

Ritchey LB Plus


nyereg:

Velo Comfort


nyeregcső:

Kona Thumb


Fék

tárcsafék:
Hayes MX4,

Csak első


 
féktest:
Avid Single Digit 5,

Csak hátsó


fékkar:
Avid FR 5

Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Sárvédő
  • Csomagtartó

Kona logó

Kona márka bemutatás

„A Konánál mindannyian a kerékpározás szabadsága mellett vagyunk. 1988 óta létezünk. Még mindig az alapító tagok a tulajdonosok. Még mindig lelkes, aktív, szenvedélyes kerékpárosok népesítik be a csapatot. Nem vagyunk nagyok, de túl kicsik sem. Mindössze kerékpárosok egy elkötelezett csapata, akik kerékpárokat építenek olyan embereknek, akik imádják a bringákat- függetlenül attól, hogy ez az imádat új, vagy már régen megalapozott.”

A Kona kerékpárokat gyártó céget Dan Gerhard és Jacob Heilbron alapította. Az első tervezőjük és termékmenedzserük, egyben első versenyzőik egyike Joe Murrey volt. Joe bekerült a Mountain Bike Hall of Fame-be, ahová azóta számos márkatársa követte, többek közt XC és DH világbajnoki győzelmeiknek köszönhetően.

A gyár 1994 óta gyárt összteleszkópos kerékpárokat. 2003-ban Dave Watson történelmet ír avval, hogy átugrik a Tour de France Alp d’Huez állomása felett, 2004-ben pedig az ausztriai Kona Bike Parkban John Cowan végrehajtja a világ első hátraszaltóját egy róla elnevezett Kona vázas bringával.

2006-tól a Kona több mint 3500 kerékpárt adományozott Afrikába, a HIV és AIDS fertőzötteket látogató segítőknek. 2008-ban elkészül az 1.000.000-dik kerékpár. 2009-ben bemutatják az első női triatlon kerékpárt a Lisa TR-t, és a Minxy-t, az első női freeride modellt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kona UTE termékkel kapcsolatban: