Egy viszonylag egyszerű szereltségű kerékpárról van szó, aminek SHI Alivio váltója, és nem besorolt SHI V fékjei vannak! Ettől függetlenül rendkívül tartósak, és jól teljesítenek, még esőben is.
2005-ben vásároltam, kb. 11000 km van benne, de még csak a kötelező dolgokat cseréltem rajta: lánc, hátsó fogaskeréksor, fékbetét... (Még 8-casom sem volt...)
Rendkívül megbízható, és kényelmes a váz, és minden egyéb részegység!
A kategóriából adódóan sokat használtam országúton, de nem válok meg tőle, mert a régen várt Speci Tarmac mellett, megtartom terepre. Az áttételek és nagy kerekei révén tartottam a tempót a jóval könyebb országútisokkal. Könyebb terepen viszont a Montisok sem ellenfelek.
Hegyre fel aszfalton is jól dolgozik, de itt kevés a technika, mert gyakran ugrál a megeröltetéstől a fokozatok között. A merev alu váz miatt lefelé kikészül a csukló.
Igazi öszvérként, mindenhol jó vele menni, és csak ajánlani tudom a márkát, és ha valaki nem akar vagyonokat költeni kerékpárra, vagy több gépet fenntartani, akkor is jó választás.
A teleszkópja túl puha, és nem is lehet rajta segíteni. (Ez jól jön durva terepen, de máshol hátrány.)
A tömege nagy. Minden kötelező szerelvénnyel 14,7 kg-ot mértem, amit nem könnyű megmozgatni, így a gyorsulni nem nagyon lehet vele, de 35-40 km/h-s tempót lehet vele tartani.
Egy kb. 5-szörös értékű országútit is gyűrök, ami más világ, és jobban megy, de ha árértékről van szó, akkor a trekking a nyerő!
Bárhová el lehet vele jutni, és megbízható társ hosszútávon is.
Versenyre alkalmatlan.