Merida Crossway 10-V trekking

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.03.)
  • Listaár: 134.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




hobeandor avatar
7 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • váz geometriája kellemes, a hajtás elhelyezése mind mélységben mind "előre-hátra" szempontból hibátlan
  • fékek, pipa. Harapott ha akartam, könnyed behúzással is, esőben szintén megfelelően, alig gyengült. Beállítás kérdése, én szeretem ha megtépéskor akár hátsókerekes elemelkedés is történik. Akkor bízom a fékemben, és ezt nyújtotta is. UPDATE 2évvel később: megfelelő karbantartással és fékpofával (piros-fekete 2 anyagú) maximálisan elégedett vagyok azóta is.
  • Váltó, 5/4. A váltókarokkal elégedett vagyok. Az áttét viszont... a legnagyobb (48-14) jó minőségű úton, vízszintben pont 1-el kevesebb, mint amennyit elbírnék. Ilyen szerencsére nem sokszor van, de ez pont az a +5-10km/h amivel az autós leszorít(hat) a reggeli csúcsban. Ez azt jelenti, hogy ahol már váltanék még1-et, ott inkább iparkodok a tekeréssel, és így ~45 körül tudok haladni. Juteszembe a 15-V csak emiatt nem érte volna meg =] (annak 48-11 lenne).
    UPDATE 2évvel később: 3/4 évre rá fogaskoszorú+lánc csere, 13-as legkisebbel. Újabb 3/4 évre rá teljes hajtás csere, immár 12-es alsó áttéttel. Taposó pedál mellett hozzáerősödtem. SPD pedállal 99% hogy 11-es lesz.
  • Hajtás, pipa. A műanyag pedál kapásból csere egy teljesen alumínium monti-pedálra. (nálam nem kopogott még fél év óta).
    UPDATE 2évvel később: Azóta a pedál már meg-meghajlott, de még mindig tökéletesen hajtható (valami mountaineer volt, kb. 5000-es áron).
  • Teleszkóp, pipa. Városban (még a Bp-i viszonyokhoz is) teljesen elég. Ha már elkezd akadozni, tessék megolajoz(tat)ni, úgy megint olyan lesz, mint újonnan.
    UPDATE 2évvel később: ld. Suntour M3010 véleményem. Röviden, kb. 2 évig, cirka 10-14ezer km után cserélem merev villára elkopás miatt.
  • 28-as kerék. Még az azóta cserélt gyári külsővel is volt olyan érzésem jó úton, hogy "azta de könnyen száguldok". Ezt később, keskenyebb külsővel is hozza. Imádom, és ilyenkor (is) érzem, hogy nagyon jó választás volt.
  • Bárki bármit mond(hat), a szín nálam fontos kritérium volt. A képen látottak alapján amolyan "ááá-jóóleszaz" vegyes érzéssel rendeltem meg (antracit-fehér). A képen sötétebbnek tűnt, de élő szemrevételezéskor pozitívan csalódtam. Másnál láttam sötétkék-fehér színben ugyanilyen típust, más modellt, az is gyönyörű. A fehér főszínű szintén. A 15-V színe viszont nagyon nem tetszett.
    UPDATE 2évvel később: Vigyázva ugyan, de néhány alkalommal csak sikerült úgy odatámasztani valamihez, hogy kopjon. Viszont csak ott pattogzott le, és alig észrevehető méretben. Megcsutakolás után teljesen újnak tűnik.
  • ár/érték. Kezdeti gyermekbetegségtől (ld. lent) eltekintve semmi problémára nem emlékszem. Csak az élvezetre és az örömre amit minden nap okoz, amikor használom =]
    UPDATE 2évvel később: Ez pedig mind a mai napig fennáll.
  • Külső. Rendkívüli élmény volt, amikor a 26-os kerekű 10éves montiról átültem, és alig kezdtem tekerni, már suhant. Defektem kívülről nem volt, csúszni nem akart, esni nem estem. Emellett bírta rövid ideig a kissé puhább mezőmenti földutat, sőt, még a vonatsín-töltéses kaviccsal TELJESEN felszórt utat is. Persze lassú tempóban, de bírta, és nem lett defektes, nem fordult le a felniről. Elismerésem. Alig kopott pár hónap alatt.
  • Gyárilag karbantartva. Gyárilag is jól voltak olajozva-zsírozva az alkatrészek. Elég volt következő hónapban olajozó-felszerelést vennem.
Hátrány
  • Műanyag pedál. No comment, ez CROSS-TREKKING. Azaz terepre is alkalmas. Akkor meg ne már... műanyag pedál? Mind1, azon a +5000-en már nem múlik.
  • Nyereg. Ld. előző okok. Meg egyébként is, aki ilyet vesz, az szeretne túrázni is nem? Azért CROSS és azért WAY. Ezekután egy olyan nyereg, ami 10-20km alatt már kellemetlenül nyom, az szomorú (és persze csere).
  • Stucni, messze van a kormány, ha sportosan előredőlősen tekernék. Indoklást ld. lentebb.
    UPDATE 2évvel később: Stucnicsere óta (kb. 3hónaba tellett) maximálisan elégedett vagyok vele.

 

  • Ha kényelmes city-életérzést szeretnél, akkor ez az első 3 pont mind-mind nem alkalmazható rád. Az alábbiak viszont igen.
  • Fékpofa élettartam. Kicsit többre számítottam, fél évet bírta a kiképzést (napi 20-25km átlag). Az ereje viszont végig kifogástalan volt.
  • Túl jól néz ki. Mármint, hogy Kedves Tolvaj Úrnak is biztosan tetszik, már csak a váz kialakítása miatt is. Egyszerűen túl szép az árához képest. Amikor lakatolom, akkor ez hátrány.
    UPDATE 2évvel később: amióta az SMP nyereg van rajta, lakatoláskor kötelezően viszem magammal. Nincs megalkuvás. Így legalább kevéssé kelendő remélhetőleg.
  • Állítólag csak nálam, és eddig senkinél sem aki Meridát vett (más típusnál állítólag szokás). Első 80km, 8 defekt... De komolyan. Garanciálisan cserélték a felniszalagot, és a 3 foltozott belsőmre az 1iket kidobatták, és kaptam helyette egyet ingyen (és vettem még1-t). Ez így volt fair. Plusz-védelem tipp: Ne próbáld ki, hogy bírja-e a maximum nyomást a gyári belső-küldő kombináció, mert hamar kipukkadsz. Jó lesz az 5.5 bar-on is.
Tapasztalat

Vigyázat! A véleményen ésszel kezelendő, ugyanis...

194centimhez 61cm-es vázat választottam (58-asban csak 15-V lett volna). Ahogy felületem, célom a korábban megszokott 10-enéves régi monti által megszeretett sportosabb tartás/pedálozás/tempó volt. Ehhez képest kaptam egy luxus-chopper életérzést.

Okééé, ez így jo-óóó, de nagyon hülye érzés. Rendben, nyereg előrébb, kormány lejebb, de HÖ! a stucni csak úgy megy lejebb, ha közben ELŐRÉBB is kerül. Hát... ez van, próba neki, testtartás rendben, rendesen tudok már gyorsítani, nem kell előre felhúznom magam a kiálláshoz, DE messze van az a nyavalyás kormány.
Néhány hét volt, mire megszoktam, mégis, továbbra is a cseréjére várok. Utána viszont perfect, sportos, városi-harcos-legyorsullakpirosnál-hiábadudálsz-teautó jellegű VASPARIPA (nem drótszamár).
UPDATE 2évvel később: Stucnicsere megvolt, várt eredményt hozta. Nyilván a lovastól is függ, de szabályosan haladók csak versenygépekkel szoktak lehagyni. Azaz jól gyorsul, 40-45 körül a végsebesség (ugye 13-as, 12-es kiskerekekkel hátul), fékezés szintén tökéletes, ha pl. eső után megálláskor áttörlöd a felnit.

Amire nekem kell, arra álomjó. Ha a városi mindennapok után kivágyom a határba, esetleg véletlenül lekeveredek a földútra/ösvényre, nem kell leszállnom és talpalnom. Tekerhetek is, mert nem süllyed el, bírja az áttét, és én sem rázódom széjjel. A fékek pontosan fognak, harapósra is be lehet állítani, nyúlósabbra is, kinek mi tetszik.

A télnek is együtt vágunk neki, hisz a tavasz-nyár-ősz eddig hibátlan volt. Egy élmény menni vele, SUHAN az egyenesben és elfér az autók közt is biztonsággal.
UPDATE 2évvel később: a kormány szélességéből most faragok, hogy az elférés még könnyebb legyen. Mondjuk amilyen magasan a 61 centisnek van... gyakorlatilag a korlátok fölött fér el =D

Ezzel a paripával már nem félek lemenni a kerékpáros infráról, és nem ijedek meg, ha a hidakon 1 sáv van, és szabályosan, a KÖZÚTON tekerek, nem a járdán, mint annyian. Mert tudok lépést tartani a Tisztelt Mögöttem Jövő-vel. Cserébe gondosan olajozom-törölgetem, kerülgetem amit kell, de egy-egy padkától sem ilyedek meg annyira, hogy nagyot lassítsak (csak kicsit).

Cserék:

  1. pedál kapásból, még aznap, amint hozzám került a Drágaszág.
  2. nyereg pár hónappal később. Oka, hogy 140km-es 2 szakaszos túra (Székesfehérvár oda-vissza) alatt már az első 20 km alatt zsibbasztott ott, ahol nagyon nem kellett volna neki. 2 hónap alatt sem sikerült hozzászoknom... egyúttal van 1 eladó nyergem, ha érdekel =]
  3. külsőt keskenyebbre. Hosszabb túránál és sima úton érződik a különbség. Amúgy kényszerből cseréltem... Valószínűleg villamossín kapta meg csúnyán (túl gyorsan... én állat), és egy furcsa oldalirányú eltérést adott a külső egy részén. Valami szakadás vagy mi, nem emlékszem már. Enyhe 8-as csóválás szerű érzést adott a hátsó kerékre.
  4. fékek: Szegények nem bírták a kiképzést, a pofák elöl-hátul szinte egyszerre koptak el (utánállítva 3x). A furcsa, hogy az első párból az egyikben valami fémszál volt a fékpofa-testben. Láthatóan nem direkt került oda. Mondjuk becsületére legyen mondva, az ereje végig tökéletes volt, amíg a fémszál nem ért a felnihez.
  5. Külsők cseréjéről már írtam. 2 év alatt a markolatokat elnyűttem, az a következő. Illetve a villa, szintén 2 év után. 2 hónapjka kapott csomagtartót, túratáskát. Utána jöhet az SPD pedál, majd a fixvilla és az SPD után a merénylet. Az pedig a koskormány és a cyclocross-osítás.
Erre ajánlom
  1.  Városi harc télen-nyáron (vízben, szárazon, durván-kresztbetartósan, nézelődve-dudorászva-kresztbetartósan).
  2. Kisebb párszázas túra betonon, közúton, kerékpáros infrán.
  3. Enyhe, nem túl őrült terep, amolyan eltévedésre, mert lazán túléliTEK mindketten.
Ennyiért vettem
104400
Csatolt képek
Merida Crossway 10-V  2013 trekking
első próbán, sárvédő még nincs
Merida Crossway 10-V  2013 trekking
Merida Crossway 10-V  2013 trekking
71 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Crossway DT


anyag:

Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L

 
színválaszték:

kék-fekete


villa (teló):

Suntour NEX 63 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Tourney,

TY301 48-38-28 CG


lánc:

KMC Z50


fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

TZ21 14-28T


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY510


hátsó váltó:
Shimano Altus,

RD-M310


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

VP VPE-891


Kerék

felni:

Merida


első agy:

Alumínium


hátsó agy:

Alumínium


külső gumi:

Kenda K1024 40c


Irányítás

kormány:

Merida Steel 660 mm


markolat:

MERIDA kraton


kormányszár:

Állítható


kormánycsapágy:

B52S/NO.10


nyereg:

Crossway Sport


nyeregcső:

MERIDA Comp


Fék

 
féktest:

Promax V-fék


 
fékváltó kar:

Shimano EF41


tömeg:

14,7 kg


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Crossway 10-V vagy CTM TRANZ 1.0
3 válasz
utolsó: 2017. júl.
Merida Crossway 10-V 2015 milyen vázas?
1 válasz
utolsó: 2015. jún.
Merida Crossway 10-V
1 válasz
utolsó: 2014. dec.
Merida Crossway 10-V évjárat 2012-melyik bp-i boltban kapok?
5 válasz
utolsó: 2013. okt.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Crossway 10-V termékkel kapcsolatban: