- Pontos, jó vele váltani és könnyű.
- 3-at nem, de kellőt szoktam néha váltani vele egyszerre.
- Jól kézre áll, kényelmes az Alivio.
- Bowdent még nem kellett benne cserélni.
-Eddig nem tapasztaltam hátrányát.
- Pontos, jó vele váltani és könnyű.
- 3-at nem, de kellőt szoktam néha váltani vele egyszerre.
- Jól kézre áll, kényelmes az Alivio.
- Bowdent még nem kellett benne cserélni.
-Eddig nem tapasztaltam hátrányát.
Eddig igazából probléma mentesen használtam túrázáshoz a Shimano Alivio-t. Sokat váltok és az egyetlen komolyabb gondom az volt, hogy egy Balaton körön a hüvelykujjam és az alkarom teljesen belegémberedett. Emiatt mondom, hogy a felváltáshoz egy kicsit nagyobb erőre van szükség a kelleténél.
Nagyon jól kézreáll és a váltó fülek is kellemes tapintásuak. Bár rosszul sikerült váltásnál a körmöm nyoma benne maradt, alapjába véve tartós, strapabíró szerkezetnek tűnik.
Az idójárási körülményektől függetlenül jól teljesít, azért mindenkinek ajánlom, mert bár nem a legjobb, de ár/érték arányban szerintm verhetetlen
bárkinek, bármilyen körülményekre, aki szereti látni, a fokozat állását, és ennyi pénzt hajlandó adni érte!
pontos könnyű és jó. eltűnik a fékkar mögött és nem marokváltós hanem pisztolyváltós. nekem nagyon bejött a Shimano Alivio, már előre kinéztem mielőtt megvettem, de csak ajánlani tudom akárkinek, mert ez tényleg kiváló mindenre
nincs, csak annyi, hogy ha szar a bovdened akkor vegyél újat, mert ha széjjelvan a vége akkor a büdös istenbe sem fogod belefűzni
2-Way Release: két irányból váltható váltókar. Hangtalan, pontos a Shimano Alivio, tetszik :) Nagy kijelző.
A kijelző mutatója elkezdett kifakulni, alig pár hónap alatt.
Jól használható, kézreálló váltókar. Nagyon jó a kétirányú váltás funkció! A kijelzője jól olvasható, bár a mutató már fakul kicsit. Ma már jó minőségű, UV álló műanyagok vannak, ezért ez egy fekete pont, főleg azért mert a 2006-os Alivio váltókaromon ugyanez volt a gond, azóta nem sikerült megoldani úgy látom. Ez viszont nem befolyásolja azt, hogy a váltókar egyébként nagyszerűen működik, gyors, pontos, hangtalan, 3x9 fokozat.
Könnyű terep, városi használat, túra.
Revoshiftes váltókar után váltottam erre a Shimano Alivio váltókarrá, ami minden tekintetben megváltást hozott.
Talán egy apró dolog, amit meg kell szokni: Egyes váltókarok után, amiken minden fokozat számozva van, kicsit furcsa a harmadolós felosztás, bal váltókarnál ez nem okoz gondot, mert csak 3 fokozat van viszont a másiknál a 9 fokozatnál kell 3-4-szeri használat, mire megszokja az ember.
Ugyanígy meg kell szokni magát a váltókart, ez kizárólag a Revoshiftes váltókarok után okoz problémát.
A fékkarhoz való beállításnál azért oda kellett figyelni, hogy a fékkar és a kijelző jó helyre essen, de végül ezt is sikerült megoldani. (Noname fékkar)
Ennél a kategóriánál kezdődik a komolyabb szinten űzött bringázás (Persze vannak kivételek). A felhasználási területén belül gyakorlatilag bármire ajánlom: XC, városi, trekking stb.
Masszív kivitel a Shimano Alivio váltókar, nincs az a zörgős-lötyögős gagyi hatása.
Rövid úton játszik ez a váltókar, nem kell sok neki hogy váltson.
Kis erő elég a váltáshoz, bár nyilván közrejátszik a megfelelő bowden és annak zsírozása mielőtt befűztem a vezetőbe.
Elöl Tourney, hátul SLX, halál pontosan pakolgatja mindkettőt!
Nem tudom kinek mi a problémája, pofon egyszerű felszerelni és beállítani, pár perc alatt kész :)
Az előzőhöz képest kisebbek a karok, de hamar hozzászoktam
UPDATE: Sajnos nagyon kevés használat után előjött egy probléma, miszerint a hátsó váltókar alsó karja nem ugrik vissza, mintha feszülne/gyenge lenne a rugó.... akinek ilyen baja van, FIGYELEM! Szét kell szedni lökni bele jó vastagon zsírt mindenová (nem WD-40-et, attól csak rosszabb lesz) és jobb az Alivio mint újkorában. Sajnos a kenésről igencsak megfeletkeztek a gyárban, ezt utólag pótolva tökéletes! -1 répa a teljesítményre emiatt!
Az ára! Ezért a 4 répa...
Mindenre
- Könnyű bowdencsere
- Kézreáll ez a Shimano váltókar
- Leszerelhető fokozatkijelző, akinek ilyenre van igénye, biztos értékeli
- Feltűnően nagy, a Deore szériát már sokkal jobban oldották meg, szebb és kisebb
SL-M410 típust használtam 3x8-as srendszerhez, nem volt vele gondom, de az új Deore karjaimon azért jobb a váltási érzet, valamint jobban is néznek ki. Ettől függetlenül ha 8-as rendszered van, ez egy jó választás lehet, bár újonan nem venném, csak olcsóbb használtat jó állapotban.
Minden 8-as rendszerhez
3x8-as rendszerhez használom. Ár-érték aránya nem valami jó, kb annyit tud mint egy hagyományos belépő szintű fékváltókar. Én, személy szerint jobbra számítottam...
váltani
Nem rossz ez, de jól be kell állítani és viszonyleg sűrűn át kell nézni, takarítani, kenni, olajozni, stb.
Tipp: Ne hanyagold el!
XC, túrázgatásra, városban császkálásra.
Nekem régen egy 6-os markolatváltóm volt de a racsnim az 7-es volt. Nos ez a váltó a megváltást hozta el a csuklómnak XD
Várostól a hegymászásig mindenre
Nagyon jó!
Kis helyen elfér a kormányon.
Könnyű vele a váltás.
Egyszerre max 3 fokozat váltható vele.
Nagyon jól hangolható az Alivio váltókar.
Bowdent még nem cseréltem benne,de szerintem nem lesz nehéz.
Maximum annyi,hogy nem lehet mindig leolvasni róla,hogy hanyas fokozatban van,de előbb-utóbb hozzászokik a szem.
Ennyiért ez a legjobb.
Xc,város.
Amire én használom ezt a Shimano váltókart arra tökéletessen meg felel.:)
Az első váltónál kb 15mm-25mm kell h feltegyem eggyesből kettesbe, vagy kettesből hármasba.
Az össze fokozat tolható egyszerre.100% össze tudom hangolni a fékkar illetve a váltókar ergonómiáját, semmi gondom nincs vele.Számtalanszor estem vele, nem tört sőt, szinte h semmi baja nem lett, max egy-két karcolás, ahoz képest h műanyag.
Nehéz vele váltani(első váltó).Kilences rendszernél kuka.
cc,xc,fr
Alkalmam volt egy Sunrace DLM-33 váltókar-t használni, és az talán annyival jobb hogy határozottabban lehet váltani vele.Viszont fele olyan robosztus mint az alivio.
Váltásra.,meg ahova kell. :)
Jól vált a Shimano Alivio váltókar. Viszonylag erős anyagból van. Szép. Shimano. Viszonylag olcso is.
Nem nagyon tapasztaltam.Talán az hogy ezgyer beragadt.
Szerintem nyugotan vehetsz ilyet.
Dh ra is elmegy, dirt , street, xc.
kőnyű pőckőlkedni.
mutatos.
kőnyen el fér a fékkarmellet.
pőckőlőd és vált
nincs
shimano acere/altusom van nekem és attolo jobb kőnyeb vele a váltás és jobb a fogása.
mindenre de leginkább váltásra :DD
Rapidfire Plus
9/3
Shimano Mega 9
ezüst
pár vagy db
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Shimano Alivio váltókar alsó karja miért nem ugrik vissza? |
10 válasz
utolsó: 2013. márc.
|
Shimano Alivio SL-M430 váltókar jó-e a jelenlegi rendszeremhez? |
3 válasz
utolsó: 2013. jan.
|
Shimano Alivio váltókar kezel Sram váltót? |
7 válasz
utolsó: 2012. aug.
|