Sram Attack markolatváltó váltókar

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 12.000 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Dyra avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Gyors

- Precíz

- Könnyű

- Határozott visszajelzés a váltásról

Update 2016.12.21

- Shimano kompatibilis váltási aránya 2:1

- lassan kopik a gumirésze

- esőben sem csúszik

Hátrány

- talán csak annyi, hogy a váltókaros váltókkal régen váltottam úgy, hogy lefelé jövet szépen átpakoltam a fokozatot amikor tudtam, hogy a lejtő végén emelkedő jön, gondolok itt meredekebb lejtőkre. A marokváltóval ezt nem nagyon lehet megcsinálni mert a markot ilyen körülmények közt nem nagyon lehet használni fogáson kívül. De én ezt nem érzem túlságosan nagy problémának a meredekebb lejtő alján váltok és mivel gyors emiatt nem szenvedek komolyabb hátrányt.

Tapasztalat

Újkori hegyi kerékpározásomat Shimono Deore váltókarokkal kezdtem, megjegyzem azokkal sem volt bajom de a barátom Sram X7-es marokváltójának nagyon tetszett a hangja és az, hogy marokkal kezelhető nem pedig újakkal. Így úgy döntöttem szétnézek a piacon. Olcsón akartam megúszni így nagy örömömre találtam meg az Sram Attack váltókart sikerült a bolhapiacon egy szép állapotban lévőt kifogni. Korábban Deore hátsó és első váltóval használtam azóta XT van elől és hátúl is. Shimono váltó Sram marokváltóval :) Nem bántam meg. Beállítani nagyon könnyű, a váltás pedig hihetetlen gyors. Egy komolyabb húzásra végig váltom az egész sort ami hától 9 sebbességet jelent. A váltást hangos katanással jelzi. Az aktuális sebbességünk pedig leolvasható a váltóról.

Erre ajánlom

Amire én használom arra minden további nélkül. Amatőr versenyzés, hegyi kerékpározás, városi kerékpározás. Személy szerint nagyon szeretem.

Ennyiért vettem
5000
Mért tömeg
260 g
Csatolt képek
Sram Attack markolatváltó  2012 váltókar
Sram Attack markolatváltó  2012 váltókar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Előnyök:

- gyorsan lehet vele sokat, akár 6 sebességet is váltani és azt elég precízen is. Ez különösen azoknál a szakaszoknál számít, ahol az ember fel-le-fel-le-fel-le... megy és nem akar kiesni a ritmusból. Ezeknél a szakaszoknál verhetetetlen.

- az előbbihez adódik még az is, hogy mivel egyből a bowdent húzom váltáskor, nincs nagyon holtidő, szemben a trigger-váltókkal, így ez is a váltásgyorsaság javát szolgálja, például lámpánál néha legyorsulom vele az autókat az első 5 méteren :)

- ahhoz képest, hogy ez a váltó csak egy "kis műanyag sz@rnak" tűnik, iszonyú pontosan vált és a konstrukciójából adódóan a bowdenfeszítésben akkora kapacitástartalék van, hogy akár két sebességet is tudnék feszítéssel állítani benne. Ez egy elég hasznos dolog, annak fényében, hogy az időközbeni használattól nyúlik a bowden.

- nincsenek kilógó karok, mint egy trigger-nél, csak egyetlen, ahonnan kijön a bowden, így sokkal több helye van az embernek a markolat fogásakor, ami egy-egy erősebb lejtőn a fékezést meghálálja

- a markolatváltókkal szemben fennálló hiedelmekkel ellentétben nem igaz, hogy elfordul menetközben, mert elég stabil benne a racsni és a fogasléc, eddig csak akkor sikerült elfordítanom, amikor véletlenül rosszul érkeztem egy-egy erősebb lejtő után és lecsúszott a kezem a kormányról

- előnye (és egyben hátránya is), hogy a 3 sebességes első váltó nem pontosan 3 sebességre van osztva, hanem van 3x3-ra (hasonlóan, mint egy órában, ahol vannak a nagymutatók és a kismutatók). ez előnyös abban az esetben, hogy a bowden nyúlása esetén van lehetőség a korrekciókra, egy "rovátkával" odébb váltva sem ér hozzá a lánc a váltó láncterelő lemezéhez. Ugyanakkor hátrány is, hogy emiatt ha hirtelen és gyorsan akarok váltani, akkor néha egy "rovátkával" alul/túlváltok vele, bár ez megszokható illetve korrigálható is azért.

- a bowdent egyszerű benne cserélni és egy kis trükkel könnyen szét is lehet szedni, így a szervízelése sem túl bonyolult

- ahhoz képest, hogy milyen kis egyszerű-nek, már-már szinte "játéknak" néz ki, nagyon is jól működik és Nekem még kifejezetten tetszik is a kormányomon (SLX fékkar mellett)

- Shimano kompatibilis (2:1-es húzási arányú)

Hátrány

Hátrányok:

- a műanyag konstrukció és az elég határozott racsni/fogasléc miatt kicsit "kattogós" és zajos a váltás, de végülis elviselhető, illetve így legalább biztosan tudja az ember, hogy megtörtént a váltás és hallják a gyalogosok is, ha jön hátulról :)

- a gumi mintázata kicsit megkopott a hátsónál a sok váltás miatt, így azt határozottabban kell megragadni váltáskor, de azért az is igaz, hogy ehhez 10000 km is kellett

- mivel elég erős rendszerben, SLX hátsó és XT első váltókkal használom, emiatt határozottan kell húzni és ehhez jó, ha az embernek van egy spéci kesztyűje, amin ki van alakítva e hüvelykujj és mutatóujj között a markolatváltónak egy extra stoppolás

- sárdagonyában masszívan be tudnak ragadni a bowdenek/váltók, akkor gyakorlatilag meghal a váltás, és ebben talán egy kicsit érzékenyebb a trigger váltóknál, de erre is van egy jó megoldás, amivel elég gyorsan orvosolni lehet a problémát: határozottan, a legkisebbtől a legnagyobb fokozatig néhányszor húzni-engedni-húzni-engedni... kell és az általában kiszokta szedni a ragadásból

- a Shimano nem nagyon csinál montis verzióban marokváltót, míg a Sram elég rendesen megkéri az árát a váltóinak

 

Tapasztalat

Nekem sokakkal ellentétben bejön a markolatváltó, mint alapvető koncepció, azokért az előnyökért, amiket fenn leírtam. Összességében, ez a váltó jól kiszolgált eddig, úgyhogy nem tudok róla nagyon nagy negatívumokat mondani, viszont, az is igaz, ha az ember maximalizálni akarja az előnyöket és minimalizálni a hátrányokat, akkor kell a minőségi cucc, úgyhogy szándékaim szerint még egyszer én is ki fogom próbálni a Sram X0-ás igazán profi, fémházas, csapágyas marokváltóját.

Erre ajánlom

XC, Trail, és olyan vezetési stílus/helyzetek, ahol az embernek a gyors és egyértelmű váltásra van szüksége, akár 4-5 sebességen keresztül is (például autókkal versenyzéshez piros lámpánál :))

Ennyiért vettem
15 000/pár
Mért tömeg
250 g
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balage avatar
Balage
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Egyszerű, kivitel, egyszerű váltás, megbízható. Már 5 éve használom és még csak a gumi borítás kopott el a markolaton, de tökéletesen működik.
Hátrány
Ha nagyon ráfogsz terepen esetleg elváltod. (Hosszú ráfogásos típusom van, amit akár teljes tenyér ráfogással is tudsz váltani.)
Tapasztalat
Előtte karos váltóm volt, de ezt jobban bírom. Ízlések és pofonok.
Erre ajánlom
város, túra, maraton
Szerinted hasznos?

csicsikrisz avatar
csicsikrisz
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
kormányfogás közbe lehet váltani és nem kell elengedni a kormányt
Hátrány
amikor kicsit jobban ránehezedsz konnyen odébbbvált anélkül hogy akarrnád
Tapasztalat
nekem nem igazán jött be de azért jól néz ki
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.