-Szép, mégis visszafogott
-Felszereltség tekintetében jó kiindulópont
-Erős váz (kivéve a hátsó részét)
-Jó minőségű festés
-Jó geometria, megfelelő méret esetén kényelmes tartást biztosít
-Könnyen lehet pótalkatrészt szerezni
-Semmi egzotikum, minden univerzális cucc, pl sárvédő kompatibilis vele, nem úgy, mint pl a Boardmannal.
-A fék jó, erős, megbízhatóan működik
-Könnyen , biztonságosan irányítható, szép, egyenletes futása van
-Kimondottan kényelmes még a gyári állapotában is, beleértve a nyerget, markolatot egyaránt
-Könnyű
-A hátsó, felső villa gyenge, hajlik fékezéskor
-A fenti miatt a hátsó fék nyúlós érzetet ad, a fékerő gyenge, adagolhatóság semmi mivel nincs mit adagolni.
-Gyenge a féktesteket tartó tengely (nem tudom mi a magyar megnevezése). Rugalmasak, csökkentik a fékerőt. 1 el is törött.
-Tárcsaféknek nincs rögzítés kialakítva a vázon
-Első váltó valahogy nem passzol ehhez a konfigurációhoz, nem lehetett jól beállítani
-Béna nyeregcső, nem lehet megfelelő szögbe állítani. Ez a következő évi szériától javítva lett.
Legdurvább hiba:
-A hátsó fékbowden a felsőcsőben fut. Onnan hátul, oldalt egy rövid csőben megy tovább a fékpipáig. Na, ez a rövid darab, mivel oldalt van és íves, hozzáér a bal combhoz tekerés közben. Ez így van a 2011-es és 2012-es modellnél egyaránt. Megoldás: Le kell rövidíteni a csövet és a pipa szögét kicsit csökkenteni, hajlítással.
-A fékeket kicseréltem Avid Single Digit 7-re, de nem az igazi, akármilyen fékpofát teszek bele, hangos a fék. A féktüske alá be kellett tennem egy vékony alátétet bal elölre, hogy a nyikorgás megszűnjön.
Az elmúlt 3 évben ez a 5. bicóm, sajnos továbbra sem ér fel a régi kedvencemmel ami 2. volt a sorban egy Gepida Alboin 700 CRS képében, de talán kezdi megközelíteni némi tuningot követően.
Egy Boardman Team Hybrid helyett vettem, mivel nem szerettem a SRAM váltókat és a bringa fényezése nagyon gyenge minőségű volt.
Használtan vettem, ránézésre jó állapotban, igaz tök retkesen. Már mikor a hirdetést néztem kezdtem számolni a cserélendő alkatrészek árát: Alivio négyszöges hajtómű helyett integrált SLX, Alivio fékek helyett Avid SD7, Selle Italia X1 helyett Selle Royal Perormance nyereg és a gyári Cube helyett Gepida Comfort markolat.
Vásárlás után kiderült, hogy ezen felül cserés: minden cső és bowden korrózió miatt (Jagwire Ripcordra), nyeregcső mivel csak hátrafele lehetett dönteni (kínai karbonra), első váltó mivel a sima Deore nem működött jól a teljes tartományban (Deore LX-re), továbbá a féktestet tartó tengelyeket is cserélni kellett, ugyanis idővel eltört az egyik a 4-ből.
A hajtómű cseréje után a hajtás teljesen más lett, sokkal merevebb, jobban reagál és nem nyomja neki a láncot az első váltónak, ha taposok.
Az új bowdenekkel és bowdenházakkal a fékkarok könnyen járnak a hátsó váltó gyorsabban vált felfele.
A fékek cseréje javított a fékezés hatékonyságán, de még mindig nem jó hátul, mivel hajlik a váz. Ezt lehet országútira kellett volna inkább cserélni de most már csak egy merevítőt kap.
Az első váltó cseréjével megoldódott a beállítási probléma, már be lehet úgy lőni, hogy a teljes hátsó tartományt végigváltva a lánc ne érjen bele az átdobóba.
Végre, ugyan lassan, de kezdem megszeretni a bringát, ahogy haladok előre a csiszolgatásán. Okozott némi fejfájást és a fék okoz továbbra is, de a javulás amit eddig elértem sokat dobott a tekerési élményen.
Páromnak 1 évvel későbbi modell van (2012), az már sokkal jobb alkatrészszempontból. Emellett az ővé újan lett véve, szóval semmi gondja.
Igazából a sok cserebere ellenére szerintem kimondottan jó bringa, edzeni, kirándulni, ingázni tökéletes darab.