Dahon Bullhead városi/cruiser/fitnesz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 220.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

zsepi avatar
6 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Jó magasságú, duplacsöves váz, azaz hasonló az élmény, mint normál bringával
  • Hosszabb útra is kényelmes a Bullhead - ezzel járunk kiskirándulni (30-60 napi km). Rendes túrára is lehet jó, de nem próbáltam még rendesen megpakolni
  • A nyeregcső maga egy pumpa - zseniális. Ugyanolyan kényelmes, mint az Authur Cross II pumpám, s mindig nálad van. Nyilván szerzek ilyet a többi bringámra is.
  • Pedál - be tudod hajtani, hogy ne lógjon ki a kerékpár síkjából. Tárolásnál, repülésnél, meg mindennél zseniális. Ugyan én SPDzem, de ha párom bringáján pedált cserélünk, tuti ilyen lesz.
  • Alapból kapsz hozzá festéket a Bullhead-hez, hogy a karcokat korrigálni tudd. Apróság, de akkor is tökjó
  • Korrekt csomagtartó - majd írok többet, miután letekertem Pestre vele, de a 40 km-es próbakörön a kb. 15kg-os csomaggal hátul megvolt. 
  • Defektek - a hátsó kerekem vonzza a defekteket, most, 8-9 hónap napi használat után (ok, város, üvegszilánkok mindenütt) jutott el arra a pontra a dolog, hogy új külső kell. Majd meglátom, hogy bírja az új.
Hátrány
Ezek közül engem egyik sem zavar(t) igazán, de a teljesség kedvéért leírom
  • fordítva van az első meg a hátsó fék bekötve. A hátsó még laza is volt alapból ráadásképp. Nyilván nem nagy ügy megfordítani, még csavarhúzó sem kell, de akkor is.
  • Sárhányó - folyton kiakadnak a pálcák a műanyagból. Nem nagy művészet visszarakni, s egy ideig meg is marad ott, csak mivel sokat megyek földúton meg kockakövön, zavaró, hogy kattog, én meg épp sietek a vonathoz, s így nem tudom helyrerakni
  • csomagtartó - nem tudom, gyári csomagtartót kaptam, vagy csak valamilyet, de mindenesetre nem lehet kiszedni a hátsó kereket, ha rajta van a csomagtartó, azaz defektnél még a csomagtartót is félig le kell szerelni, hogy ki tudjam húzni (egysebis papucsz Ez is csak elsőre volt probléma, észre se vettem, de az első defekt után már normál helyre raktam vissza a csomagtartót, úgyhogy ezt is csak az igénytelen szerelő (ld. fékek) hibájának tudom be.
  • a hozzá adott mercedes csillag alakú hármas imbusz kényelmes, viszont kopik nagyon, s onnantól kezdve pl. a kormány fel/leszerelés problémás. Mivel amúgy is mindig van nálam egy rakat imbusz, ez nem gond, de figyelni kell rá. Valamint a csomagtartós csavarokat nem ez az imbusz nyitja.
  • lámpa - első lámpának semmiképp se vegyünk olyat, amelyiket csak úgy ráhúzunk/pattintunk a kormánycsőre -  annyira rázkódik, hogy nem lesz hosszú életű. Összehasonlításképp a Neuzer Courier DT-men simán elvolt egy hasonló megoldású lámpa
  • lakatolás - sajna egy sztenderd U-lakattal nem lehet odazárni az első kereket és a vázat egy oszlophoz. Kettővel lehet, de ki akar két U lakattal szaladgálni? Ha szükségem lenne rá, valószínűleg egy hosszab Bordo-t vagy U-lakatot szereznék. De lakásban/irodában tartom a Bullhead-et Lehet elsőkerekestül-vázastul lakatolni, de nem mindenhol. Ha túl vastag a függőleges rúd, vagy nem tudsz pont úgy melléállni, akkor nem lehet. Röviden: macerás.
  • nem fér bele a hozzá adott zsákba. Persze a zsákon rajta van, hogy "compatible with most Dahon faltrads". Le kell venni a kormányt is, és frankón befér a táskába. Ugyanakkor nyilván nem arra lett kitalálva, hogy hosszan cipeljük, de arra, hogy a peronon becsomagoljuk majd felszálljunk egy ICE/EuroNacht vonatra, kiváló. Ld. fénykép.
  • túl puha a nyereg. De mivel félverseny bringákkal toltam eddig, lehet, hogy nem releváns a véleményem, meg nem tétel az árához képest szerezni egy normális, kemény nyerget.
  • az összecsukásnál a mágnes nekem nem mindig tart. De mivel amúgy is fixen rajta van egy gumipók, azzal szoktam odafogni a kereket, így egy pár másodperccel tovább tart nyitni/zárni. És rozsdásodik/kopik.
  • Ár: egyszerre ennyi pénzt bringára még nem költöttem, de a napi ingázással pikk-pakk behozza az árát, ha azzal hasonlítom össze, hogy rendes bringát szállítsak. Az alternatíva az lett volna, hogy a két bringámból egyet a célvárosban hagyok éjszakára az utcán lakatolva. Sokan csinálják ezt, de szíven ütött volna, ha ellopják bármelyiket, s bármelyiket pótolni legalább feleannyi lenne, mint amennyi ez volt. Lehet olcsóbban is szerezni bringát, dahont is, de nekem kellett, hogy normál (alsó- s felső csöves) vázam legyen, az meg ennyi.
  • Speciális alkatrészek. Nem szabvány a stucnit záró csavar, viszont mivel a csomagolásnál folyton le kell venni, s jól meghúzni, ezért kopik. Mikor közölték velem a boltban, hogy lehet, hogy tudnak rendelni, de jobban járok, ha veszek egy új stucnit, azt hittem gutaütést kapok. Végül talált egy kallódó csavart, amit gratis odaadott, de mondjuk túrán azért kellemetlen (bár megoldás lehet egy hagyományos A-head megvásárlása, és akkor a táska nélküli félbehajtásnál nem lesz visszatéve a kormány - elfér a félbehajtott vázrészek között. A többi elvileg rendben van, de azért pl. tartalék küllőt most vettem a Németország-Budapest túrámhoz
  • extra karbantartás - a hajtós részt is kell még plusszban takarítani-enyhén zsírozni, mert nyekereg különben. Kezd a rugó is rozsdás hangot adni, még nem szereltem ki-takarítottam, de mindenképp plusz egy nyűg
  • 8-9 hónap után szétszakadt a rögzítésnél a váltóbowdenem. Úgy tűnik, a hajtogatásnál még külön figyelni kell a bowdenvezetők állására is :(
Tapasztalat

Háttér - rólam, mire vettem, stb.

 

Évek óta télen-nyáron egysebis bringával közlekedtem Pesten. Viszont miután (külföldre) elköltöztünk, s napi vonatos ingázós lettem, kellett egy költséghatékony megoldás (drága a bringajegy, s nem lehet rá havibérletet venni. Ez a Dahon városi bringa meg ingyenesen szállítható), hogy vonathoz-vonattól tudjak bringázni (gyorsabb, mint a tömegközlekedés), illetve nap végén korábban leszállva a vonatról hazatekerjek. S ha működik, akár a hétvégi kirándulásokra is jó lehet. Egy bemutatótermi próbadarabot vettem, így nem tudom, mik a gyári tartozékok, s mi az, amit csak hozzá kaptam. Ezen felül volt már benne pár száz kilométer, de annyit én is hamar beleteszek, s legalább a gyári problémák már kijöttek s javítva lettek.

 

Röviden: Szeretem a Bullhead-et, a fenti igényeket tökéletesen kielégíti.

 

Bringa méret - jó. Elég magas, elég a távolság az ülés meg a kormány között, stb. Fontos, hogy a Bullhead csak egy méretben kapható, azaz ha nagyon magas vagy, valószínű nem lesz jó neked.

 

Hajtogatott méret - az irodában s székem meg a fal közözz senkit nem zavar, oda tudnak jönni mellém is ha közösen nézzük a monitort. Ha nagyon kellene, be tudnám fektetni az asztal alá is, de ha nem muszály, inkább nem. A vonaton jó, mert akkor is elférek, amikor totál bringanyomor van a vagonban, s nem kell aggódni azon, hogy a sarokbol hogy hozom ki, mikor hat bringa van útközben - megfogom, felemelem, s a fejem felett tartva kihozom. Ahhoz viszon nagy, hogy rendesen az utastérben utazzak vele - egy négyes ülésnél a középső teret elfoglalja, a fejed fölé nem tudod felrakni, mert túl széles, az ülés alá meg lehet, be lehetne szenvedni úgy, hogy a kilógó részén van a lábad, de sok értelmét nem látom.

 

Hajtogatási idő - elég gyors (15-30mp). A vonaton szoktam összehajtani meg kinyitni is a Bullhead-et, az indulás-érkezés előtti percben, s ez bőven elég. Ha többször kellene naponta, mert mondjuk sokat közlekedem a városban, lehet, zavarna a sok csavarozás.

 

Kis kerék - meg kell szokni. Először nyilván maxra fújtam a kereket, de a földút meg a kockakő teljesen szétrázott (nem tudom, hogy ez-e, vagy az előző napi bútoremelgetés volt a ludas, de mindenesetre szépen meghúzódott a felkarom, napokig fájt). Alacsonyabb nyomáson mind betonon, mind földúton korrekt.

 

Menetstabilitás - egy adott sebesség fölött (mondjuk 30, de útminőség függő) észnél kell lenni, két kézzel fogni a kormányt, s nem sokat mocorogni oldalirányba, mert nagyon kimozdul a Bullhead. Azaz ilyenkor nem nyúlunk le kulacsért, hátsó zsebbe cerbonáért, meg hasonlók, azt majd az emelkedőkön.

 

Váltó - 8 sebességes agyváltó (a 2011-es model már csak 7). Emelkedőn még nem akadtam meg vele, de már sikerült annyira gyorsan mennem, ahol már nem tudtam tekeréssel hozzátenni. Első agyváltós bringám, s nagyon élvezem :)

 

Gumi: lehet, hogy csak én voltam hülye, de vegyünk tartalék belsőt. Kaptam defektet, s csak akkor esett le, hogy jó, hogy van nálam pótbelső, de az 622x28-as, azaz sokat nem segít. Viszont nem volt probléma a taxival, hogy tegyük be a bringát :) Esőben is mentem vele, stabil, megbízható, bár fura Schwalbe gumival - Continentalos voltam eddig :)

Erre ajánlom

Sokat utazóknak, vasúti ingázóknak, trekkingel járható utakra. Egynapos Túrákra is simán - toltam vele egy Németország - Budapest túrát, majd egy spanyol kéthetest is, és semmi komoly problémám nem volt vele (a rossz mínőségű németországi földutas-gáti szakaszokat rendes bringával is megszenvedi az ember, s az a kis plussz rázkódás már fel se tűnt amit a kis kerékméret adott hozzá

Ennyiért vettem
200000
Mért tömeg
13400 g
Csatolt képek
Dahon Bullhead  2010 városi/cruiser/fitnesz
bringaként
Dahon Bullhead  2010 városi/cruiser/fitnesz
csomagként
Dahon Bullhead  2010 városi/cruiser/fitnesz
Becsomagolva egy 30 literes táskával
29 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dahon_Fan avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Csatlakozom Zsepi alapos és tényleg minden részletre kitérő véleményéhez és / illetve csak kiegészíteném azt:
- nagyon merev és kemény váz, talán mert össztelós bringához vagyok szokva. Annak ellenére hogy összecsukható a Dahon Bullhead, semmiféle nyaklást, bizonytalanságot nem lehet érezni 90 kilóm ellenére.
- nekem a kormány kicsit alacsony volt (183cm testhossznál), ezért toldottam rajta egy ahead kormányrúd hosszabbítással. Így tökéletesen kényelmes 170cm  (feleség) és 183cm  magas személynek is (jómagam).
- a merev váz rossz utakon túl sok ütést hozott át a nyergen keresztül övön alulra. Ezen egy használt Suntour paralellogram rugózott üléscsonkkal segítettünk.  Mindenkinek ajánlom aki szereti a kényelmet. Még használtam sem volt olcsó, de az ember többé nem akarja nélkülözni. A teleszkóp üléscsonkok meg sem közelítik.
- követelmény volt, hogy ugyanúgy és azokkal a táskákkal lehessen megpakolni, mint a mindennapi trekking bringámat, ezért kapott egy ülésrúdra szerelhető Topeak  csomagtartót, ami egy méretes nyeregtáskát 10 kilóig elvisz, Click-fix adaptert kormánytáskának és kosárnak,  jó minőségű világítást előre és hátra.  A Topeak  tartó szükség esetén 10mp alatt levehető (vagy ellopható), ezért egy külön kis lakattal van a vázhoz rögzítve.
- a Nexus Inter 7-es agyváltó városi használatra tökéletes választás, a Nexus 8 még jobb lehetett. Hirtelen megállásnál egy csuklómozdulattal vissza lehet gangolni 7.-ből 1.-be.  Ha az ember egy pillanatra leveszi a hajtást a pedálról a váltások gyorsak és csendesek. Az áttételi tartomány kb. 26-28 km/h-ig teljesen megfelelő.  Az utak 80-90%-a 5-6. sebességben megy. Elmentem  egy kereskedésbe leérdeklődni az agy karbantartását.  Kinevettek és mondták, hogy akkor jöjjek ha majd baj lesz vele.  Kíváncsi leszek ez mikor következik be?  Állítólag sok ezek kilométert bír.
- ötletes láncburkolat. A láncot, kezet és a nadrágot meglepően tisztán tartja csak menet közben picit surrog.  A kenéshez pillanatok  alatt el lehet távolítani, aztán egy perc alatt újra visszarakni. Hónapok után is olyan a lánc mintha új lenne.
- ha tele a csomagtartó és a bringa nem fér már el a kompakt méretekből adódóan úgy szállítható a vonóhorog kerékpár hordozón a Dahon Bullhead, hogy ki sem lóg az autó mögül.

Hátrány

- az egyik gyári pedál egy hónap alatt elbúcsúzott.  A csapágyház burkolat elveszett, utána pedig a csapágygolyók is megfogytak.  Helyette levehető MKS pedálok jöttek szintén használtan.  Ezek sincsenek ingyen, de pillanatok alatt kivehetők a hajtókarból. Főképp akkor jók, ha összecsukva fektetni kell a bringát, vagy szűk a hely a tároláshoz.
- a kis kereket és a ballonos gumik miatt érezhetően (kb. 20%) nagyobb erő kell a hajtáshoz, mint egy 28” esetében, de ez a koncepcióval járó hátrány.
- a láncburkolat surrogását meg kell szokni. A láncot, kezet és a nadrágot viszont tisztán tartja, úgyhogy legyen inkább a surrogás. 
- a kormányba rejtett gyári szerszámnál jobb egy rendes imbusz készlet. Mindig van velem egy. Szükség esetén persze az eredeti is használható.
- más hátrányról nem tudok beszámolni

Erre ajánlom

Nekem második bringának kellett kizárólag városi használatra kb. 10km-ig, pl. ha el kell hozni a szolgálati járgányt és a feleségemnek városi szaladgálásra. Illetve ha autós találka van és én bringával vagyok. A német ebay-en találtam a 800€ listaár helyett 514-ért.  Az MKS pedálok, Suntour üléscsonk, világítás, csomagtartó, Click-fix adapter azután az eredeti szintre tornázták az árat, de így lett egy teljes értékű,  hajtogatható, málházható, sötétben is használható járgányom, ami fektetve egy limuzin csomagtartójában is simán szállítható és városi használatra tökéletes.  Hosszabb túrákra városon kívül és rossz időben továbbra is maradok a régi össztelós túrabringámnál.
Ez a második Dahonom egy régi Roo mellett.  Egy kereskedésben véletlenül kipróbáltam (ha már ott volt) és azt mondtam, pont ez kell nekem. A Montague Navigator volt az 1. alternativa, de teljesen felszerelve egy kisebb vagyon lett volna.  A Dahon Speed TR volt a 2. alternatíva, de a Dual Drive váltótól kicsit tartottam és jóval drágább is volt.    A Bullheadet ugyan nem lehet olyan kicsira összecsukni, de a klasszikus gyémánt váz garantáltan stabilabb. Zsepi véleményét csak alátámasztani tudom. Az én elvárásaimnak tökéletesen megfelel. Csak a halál vagy egy ügyes tolvaj választ el tőle.

Ennyiért vettem
514€
Csatolt képek
Dahon Bullhead  2011 városi/cruiser/fitnesz
Csomagtartóval
Dahon Bullhead  2011 városi/cruiser/fitnesz
Bepakolva
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Dahon SlipStream


anyag:

Alumínium


méretek:
  • Vázméret: M,L
  • nyeregcsőtől a kormányig: 565 mm - 575 mm
  • nyeregtől a pedálig: 670 mm- 865 mm
  • összehajtott: 35 x 79 x 88 cm

 
színválaszték:

Sötétszürke


villa (merevvilla):

Dahon SlipStream alumínium


Meghajtás

lánc:

Rust Block

  • GST bevonat
  • 3/32"

fogaskoszorú:

Shimano 17T


 
fokozatok száma:

7


pedál:

Suntour összecsukható


Kerék

felni:

Kinetix Comp

  • Duplafalú
  • CNC-zett oldalfal
  • Kopásjelző

első agy:

Kinetix Neutron cartridge

  • 58g

külső gumi:
Schwalbe Big Apple,

20 × 2,0"


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

Nexus 7


kormány:

Kinetix Comp

  • Egyenes
  • Változó falvastagságú
  • 6061 alumínium

markolat:

BioLogic Arx

  • Csavaros
  • Fényvisszaverő kormányvégdugók

nyereg:

Biologic Aria


nyeregcső:

BioLogic PostPump

  • 27,2 mm

 
bowden:

Dahon LiveWire 7.0

  • összenyomódás mentes ház
  • slick kábel
  • DuPont L3 bevonat

Fék

 
féktest:

Kinetix SpeedStop

  • "V"
  • Alumínium

fékkar:

Biologic Chime

  • Integrált csengővel
  • Ergonómikus kraton betéttel

Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Flexibilis fényvisszaverő nadrág csíptető
  • Imbuszkulcs sárvédő
  • Csomagtartó (opcionális)
  • Kitámasztó
  • BioLogic FreeDrive láncvédő

tömeg:

12,7 kg


 
további információk:
  • Összehajtási idő: kb. 20 másodperc
  • Teherbírás 105 kg

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Dahon Bullhead termékkel kapcsolatban: