Csatlakozom Zsepi alapos és tényleg minden részletre kitérő véleményéhez és / illetve csak kiegészíteném azt:
- nagyon merev és kemény váz, talán mert össztelós bringához vagyok szokva. Annak ellenére hogy összecsukható a Dahon Bullhead, semmiféle nyaklást, bizonytalanságot nem lehet érezni 90 kilóm ellenére.
- nekem a kormány kicsit alacsony volt (183cm testhossznál), ezért toldottam rajta egy ahead kormányrúd hosszabbítással. Így tökéletesen kényelmes 170cm (feleség) és 183cm magas személynek is (jómagam).
- a merev váz rossz utakon túl sok ütést hozott át a nyergen keresztül övön alulra. Ezen egy használt Suntour paralellogram rugózott üléscsonkkal segítettünk. Mindenkinek ajánlom aki szereti a kényelmet. Még használtam sem volt olcsó, de az ember többé nem akarja nélkülözni. A teleszkóp üléscsonkok meg sem közelítik.
- követelmény volt, hogy ugyanúgy és azokkal a táskákkal lehessen megpakolni, mint a mindennapi trekking bringámat, ezért kapott egy ülésrúdra szerelhető Topeak csomagtartót, ami egy méretes nyeregtáskát 10 kilóig elvisz, Click-fix adaptert kormánytáskának és kosárnak, jó minőségű világítást előre és hátra. A Topeak tartó szükség esetén 10mp alatt levehető (vagy ellopható), ezért egy külön kis lakattal van a vázhoz rögzítve.
- a Nexus Inter 7-es agyváltó városi használatra tökéletes választás, a Nexus 8 még jobb lehetett. Hirtelen megállásnál egy csuklómozdulattal vissza lehet gangolni 7.-ből 1.-be. Ha az ember egy pillanatra leveszi a hajtást a pedálról a váltások gyorsak és csendesek. Az áttételi tartomány kb. 26-28 km/h-ig teljesen megfelelő. Az utak 80-90%-a 5-6. sebességben megy. Elmentem egy kereskedésbe leérdeklődni az agy karbantartását. Kinevettek és mondták, hogy akkor jöjjek ha majd baj lesz vele. Kíváncsi leszek ez mikor következik be? Állítólag sok ezek kilométert bír.
- ötletes láncburkolat. A láncot, kezet és a nadrágot meglepően tisztán tartja csak menet közben picit surrog. A kenéshez pillanatok alatt el lehet távolítani, aztán egy perc alatt újra visszarakni. Hónapok után is olyan a lánc mintha új lenne.
- ha tele a csomagtartó és a bringa nem fér már el a kompakt méretekből adódóan úgy szállítható a vonóhorog kerékpár hordozón a Dahon Bullhead, hogy ki sem lóg az autó mögül.
- az egyik gyári pedál egy hónap alatt elbúcsúzott. A csapágyház burkolat elveszett, utána pedig a csapágygolyók is megfogytak. Helyette levehető MKS pedálok jöttek szintén használtan. Ezek sincsenek ingyen, de pillanatok alatt kivehetők a hajtókarból. Főképp akkor jók, ha összecsukva fektetni kell a bringát, vagy szűk a hely a tároláshoz.
- a kis kereket és a ballonos gumik miatt érezhetően (kb. 20%) nagyobb erő kell a hajtáshoz, mint egy 28” esetében, de ez a koncepcióval járó hátrány.
- a láncburkolat surrogását meg kell szokni. A láncot, kezet és a nadrágot viszont tisztán tartja, úgyhogy legyen inkább a surrogás.
- a kormányba rejtett gyári szerszámnál jobb egy rendes imbusz készlet. Mindig van velem egy. Szükség esetén persze az eredeti is használható.
- más hátrányról nem tudok beszámolni
Nekem második bringának kellett kizárólag városi használatra kb. 10km-ig, pl. ha el kell hozni a szolgálati járgányt és a feleségemnek városi szaladgálásra. Illetve ha autós találka van és én bringával vagyok. A német ebay-en találtam a 800€ listaár helyett 514-ért. Az MKS pedálok, Suntour üléscsonk, világítás, csomagtartó, Click-fix adapter azután az eredeti szintre tornázták az árat, de így lett egy teljes értékű, hajtogatható, málházható, sötétben is használható járgányom, ami fektetve egy limuzin csomagtartójában is simán szállítható és városi használatra tökéletes. Hosszabb túrákra városon kívül és rossz időben továbbra is maradok a régi össztelós túrabringámnál.
Ez a második Dahonom egy régi Roo mellett. Egy kereskedésben véletlenül kipróbáltam (ha már ott volt) és azt mondtam, pont ez kell nekem. A Montague Navigator volt az 1. alternativa, de teljesen felszerelve egy kisebb vagyon lett volna. A Dahon Speed TR volt a 2. alternatíva, de a Dual Drive váltótól kicsit tartottam és jóval drágább is volt. A Bullheadet ugyan nem lehet olyan kicsira összecsukni, de a klasszikus gyémánt váz garantáltan stabilabb. Zsepi véleményét csak alátámasztani tudom. Az én elvárásaimnak tökéletesen megfelel. Csak a halál vagy egy ügyes tolvaj választ el tőle.

