Mielőtt elkezdeném le kell írnom hogy a biciklit használtan vettem azaz alig használt-újszerű állapotban.Nekem ezelőtt Schwinn-Csepel Cruiser Classic volt, nemigazán lehet őket összehasonlítani mert teljesen eltér a felszereltségük, de a Gepida igényesebben van összeszerelve és jobb alkatrészekkel.Például gyors záras az üléscső, és igényesebb gumi van rajta.A világítással is meg vagyok elégedve mert annak ellenére hogy dinamós rendszer van rajta hátulra úgynevezett standlicht-es lámpát raktak azaz ha megállunk egy kereszteződésben és a dinamó nem forog akkor még a hátsó lámpa világít egy kis ideig.A bringa nagyon jól fordul mivel elég rövid a váz valamint alacsony a súlypontja tehát járdán elég jól lehet vele kerülgetni az embereket persze normál krúzolós tempónál.Ez egyébként egy agyváltós-kontrás modell.Az agyváltó nagyon jól végzi a dolgát, nagyon meg vagyok vele elégedve(pedig állandóan tekergetem).Az első fék pont elég a kontra együttes használatával, mondjuk kontra nélkül is megállítja a biciklit mert és utálom a kontrát és nem használom.A csomagtartó határait még nem feszegettem csak egy párszor használtam, de rendben van a kitámasztó is jó.A Gepida keró rosszabb minőségű úton is jól viselkedik, valamint esőben nem csap fel a jó sárvédők miatt.Ja és egy lényeges dolog, mindennap dolgozni járok vele, valamint piacra és napi dolgaimat is ezzel intézem mit például posta, piac, kisebb bevásárlás.
A gyári ülés kényelemetlen ezért le lett cserélve.A kormány hossza nekem rövid és pont úgy kell rajta görnyednem hogy az már nagyon kényelmetlen, ezért ha lesz lehetőségem lecserélem egy "busz" kormányra.Ami legjobban zavar ezen a Gepida cruiser biciklin az a középrész, mert annyira alacsonyan van hogy tekerés közben többször leér a cipőm orra, ha meg fel megyegyek a padkán és lenti pozícióban van a pedál akkor meg a az ér le és elég nagy a taknyolás veszélye.Tudom hogy ez nem prémium kategória, de a azért a fényezés is hagy némi kívánni valót maga után.
Ahogy fentebb írtam Schwinn-em volt.A Gepida jobb minőségű alkatrészekből van összerakva, kisebb, rövidebb vázzal, egy lehellettel jobb fényezéssel, és könnyebb vázzal.De Schwinn jobban tetszik főleg a váza, meg sokkal gazdagabb a választék, fapadostól a fullosig.Nekem ez azért is nagyon fontos mert nem akartam kontrásat hanem simaváltósat V-fékekkel.Sajnos a Gepidából csak kontrás van amit hatalmas csalódásként éltem meg főleg mikor észrevettem hogy nincs hátul fékcsonk, de ez az én hibám mert figyelmetlen voltam.Mondjuk még a súlyra visszatérva nekem classic-om volt és azzal a felszereltséggel olyan nehéz volt az a cruiser mint egy tank.
Sima biciklizés, gurulás, krúzolás.Esetleg aki megteheti második biciklinek.

