Merida Speeder T3 városi/cruiser/fitnesz

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 229.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




ZsZs avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem ez olyan bringa, amiből mindenki azt hoz ki, amit szeretne.

Trekking váz, így mászósabb geo - nekem előny - de sosem lesz olyan gyors mint egy outi.

Én egy összteós monti után vettem aszfaltra, hegyet mászni, ha nem lehet a terepre kimenni, tökéletesen bevált, nagyon megszerettem.

Hátrány

Gagyi az első átdobó,  mással nem volt minőségi gondom.

Tapasztalat

Már a vételkor cseréltem pár dolgot:

- féket Avid SD7-re (később a hozzávaló kart is)

- nyerget a jól bevált Selle Italy SLR-re és a nyeregcsövet nem hátranyúló Syncrosra

- a gyári 110-es stucni túl hosszú volt kapott  egy Pro XLT 100mm-est

- az egyenes gyári kormánytól megfájult a hátam, lett helyette egy BBB Fiberlite

- Ergon markolatot

- és a jól bevált 540-es Shimano patentpedált tettem fel rá.

 

Hamar meguntam első váltót, kerreg, zörög és egy vemhes tetű is gyorsabb nála, a montin XT váltóval nem ehhez vagyok szokva. Csere 105-ösre.

 

Kétségkívül az országúti hajtóműhöz hozzá kell szokni, a 30-25 elég is mindenhova, de a Cserhát dombjai között egy 200 km-es túra végén már kevés volt még nekem. Mivel az eredeti Deore lánc 3000+ km alatt elkopott, SRAM 950-es 11-28-as sort tettem bele. A meglepetés utánna jött, hogy a 105-ös hátsóváltó ezt már nem bírja... Szerencsére sikerült az évvégén akciósan egy XT váltót venni.

 

Így most tökéletes, élvezet vele a tekerés.

 

3 szett gumival használom, vételkor azonnal cseréltettem a gyári 32-es gumit  37-622-es Schwalbe Maratonra. Kellemes, "ballonos" gumi, ideális télre, földutakra, és a bp-i kátyúkhoz.

A nyáron vettem 28-622-es Conti Sportcontactot. Amennyivel keményebb és rázósabb vele, annyival nem gyorsabb, de csupasz létére a Vértesben bírta a terepet is, ez dicséretére válik.

Aztán mivel a korábbiak mégsem terepgumik ,a télen vettem egy 37-622-es Schwalbe Landcruisert is ha huzamosabb időre le akarok menni az aszfaltról... 37-esnél vastagabb gumi nem megy a vázba. Egyik gumival sem volt még defektem. (Defekt-szűz a bringa... :o))) és majd 4000 km-t mentem vele.)

Erre ajánlom

Túra, városi bringázás (bár ahhoz drága, és ebben az árkategóriában már nincs olyan lánc/lakat, amivel 5-10 percnél többre ott merném hagyni)

Földutakon, könnyű terepen is jól érzi magát.

Csatolt képek
Merida Speeder T3  2010 városi/cruiser/fitnesz
40 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Speeder-V-Single

  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)
  • EGG-Shape fejcső kialakítás
  • Vázcsövekben elhelyezett bowdenek

anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Férfi:

  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

Női:

  • 47 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

fekete-fehér


villa (merevvilla):

Speeder Lite


Meghajtás

hajtókar:

FSA Vero

  • 52-42-30T

lánc:
KMC X9
fogaskoszorú:
Sram PG-950,

11-26


középrész:

Shimano Cartridge


első váltó:

Microshift R439


hátsó váltó:
Shimano 105,

GS


 
fokozatok száma:

3×9


pedál:

Alumínium


Kerék

felni:

Merida Pro D-Pair


külső gumi:
Maxxis Detonator,

32 60


Irányítás

váltókar:
Shimano Sora,

Rapidfire


kormány:

Merida Comp OS

  • Egyenes
  • 600 mm széles

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Comp 1 OS

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

FSA No.11p Neck


nyereg:

Merida Pro Stripe


nyeregcső:

Merida Comp

  • SB12
  • 31,6 mm

Fék

fékkar:
Avid FR 5

Kiegészítők

 
további kiegészítők:

SC60 35 Allen ST nyeregcsőbilincs


tömeg:

10,6 kg (M/L)


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Speeder T3 termékkel kapcsolatban: