Merida Speeder T3 városi/cruiser/fitnesz

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 229.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Begane Hagersson avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Merev, nagyon masszív, igényes kialakítású és rendkívül sokoldalú váz (ciklokrossz géptől kezdve téli edzőmasinán, városi-, akár futárgépen át túrabringáig minden építhető belőle),
  • Megbízható alkatrészek,
  • Korrekt ár/érték arány (különösen 2010-zel bezárólag, szvsz).
Hátrány
  • A sloopingos váz miatt idétlen méretezés, ami a rutinból választókat, ill. a hagyományos méretezésből kiindulókat megtévesztheti,
  • Zajos és sokszor pontatlan átdobó.
Tapasztalat

Korábban montiztam, majd egyre keskenyebb és simább slickekre váltva szép lassan átszoktam az országúti túrázásra. Miután régi masinám nem csak az elavulás, hanem a kifáradás jeleit kezdte mutatni (no meg hát nem is ilyen felhasználási területre tervezték), mindenképpen igazi aszfaltra való bringát akartam beszerezni. Vásárlás előtt a legfontosabb szempont volt, hogy mivel relatíve sokat tekerek kimondottan szar utakon, ezért a rezgéscsillapításból nagy szerepet vállaló 25-32 mm széles gumik befogadására is alkalmas vázat fogok keresni. Ezenfelül mivel évente néhány alkalommal málhával szambázok az országban fel-alá, ezért a csomagtartó rögzítő-szemek megléte is szempontként merült fel. E két kritériumnak az átlagos oúti bringák vázai nem felelnek meg, ezért más megoldás után kellett néznem. Sokat szemeztem a ciklokrossz bringákkal is, de amiatt, hogy vásárláskor az egyenes kormányt preferáltam, végül a fitnesz gépekre szűkítettem a választást. A magyar piacon akkor (2010 év eleje) elérhető fitneszbringák közül a Bianchi Camaleonte, a Trek 7.x széria és a Kona phd irreális ár/érték arányuk miatt, a Neuzer Courier és a Kona Dew pedig még a belépőszinttől is jóval alacsonyabb kategóriájú alkatrészei miatt estek ki. Emiatt a legegyszerűbbnek az elképzeléseimhez legközelebb álló felszereltségű (T3) Speeder megvásárlása és finomhangolása tűnt.

 

A T3-as fehér vázát esztétikai okokból lecseréltettem a T2-es fekete színű vázára; és átfazoníroztam az áttételeket is: az 52-42-30-as fogkiosztású hajtóművet 50-39-30-as triplával váltottam fel (mai eszemmel már inkább egy kompakt mellett döntenék); a 11-25-ös sor helyére pedig egy 12-25-ös került. Kisebb meglepetést okozott, hogy a gyártó és a forgalmazó honlapján szereplő információkkal (melyek X-Mission fékeket lengettek be) ellentétben a megvásárolt masinán Avid SD 3-as fékek figyeltek. Mivel a talonban volt két pár SD 5-ösöm, ezért ezeket dobtam fel a gépre.

A bringát szűk három éven át egynapos, 100-250 km közötti túrákra használtam. Egyedül tekerve az utazósebességem széliránytól függően rendszerint 27-33 km/ó körül alakul vele. A Speederrel lényegesen gyorsabban lehet haladni, mint egy slick-kel szerelt montival, vagy akár egy ugyancsak slickeken futó trekkinggel; de egy igazi országúti bringához képest érezhetően kevésbé robbanékony. Ezzel együtt bolyban tartható vele akár 35-40-es tempó is, de aki ilyen, vagy ennél feszesebb utazóval akar hasítani, az mindenképpen rendes oútit vegyen magának. A gép agilisnak mondható, de az oútiknál hosszabb tengelytávja miatt még nagyobb sebesség mellett is nagyon stabil. E stabilitás-érzeten valamelyest csökkenthet az igen magasra (290 mm) sikeredett középcsapágy-ház, bár én nem találtam zavarónak. A kormányszár meredekségével és/vagy fordítgatásával játszva sportosra is lehet hangolni a cockpitet (ebben a 2,5 cm hátranyúlású gyári nyeregcső is segít), de a hézagológyűrűket a helyükön hagyva akár nyugdíjas testhelyzethez is be lehet lőni az irányítópultot.

 

Több mint 20 000 km alatt a bringa alapvetően jól muzsikált. A váz nagyon merev, kényelmes, ugyanakkor jól irányítható gépet ad. A fék- és a váltórendszer összességében kitűnő, még a mások által is megénekelt átdobó zajával és rapszodikusságával is együtt lehet élni (jóllehet jóideje magam is tervezem a cseréjét); és az integrált tengelyes hajtómű is kellően merev. A kerekek sem sikerültek gyengére: a duplafalú, nem szegecselt Alex felnikkel és a noname küllőkkel szemben kezdetben előítéletes voltam, de eddig tökéletesen bírják a horrorisztikus harmadrendű utakat is. (Eddig csak egyetlen, igazán minimális centrírozásra volt szükség.) A barázdált felületű gyári Kenda külsők szolgáltatták a bringa egyik legkellemesebb meglepetését: amellett, hogy puha keverékének köszönhetően remekül tapadt még poros úton is, a két gumi közel 10 000 km-t ment el, mindössze egyetlen (felütéses) defekttel. A helyükre kerülő, ugyanolyan méretű (700x32) Continental Contact II nehezebb, ami a kigyorsításoknál nagyon érezhető. Az X-Mission kiegészítőket különösebb kifogás nem érheti, cseréjük ízlés és kényelem dolga, de persze súlycsökkentési manőverként is felfogható. A kriminálisan kényelmetlen és kesztyű nélkül, izzadt tenyérrel életveszélyesen csúszó gyári markolattól érdemes hamar megszabadulni, és egy vastagabb, gumisabb, jobban tapadó darabra cserélni.

 

A bringával összességében meg vagyok elégedve, de be kell, hogy lássam, a céljaimnak épp a megvásárláskor még fő kritériumként számításba vett egyenes kormányos felállása miatt nem felel meg. 100-120 km-ig abszolút kényelmesnek mondható, de efölötti távokat nem már nem úszok meg akár több napig tartó tenyérzsibbadás nélkül – még úgy sem, hogy a kormányvéggel együtt 3-4 fogást tudok váltani. Dombosabb vidéken, hegyek között ez nem jelentkezik problémaként, mert ott önkéntelenül is sokszor mocorog az ember keze a kormányon, viszont hosszú sík szakaszokon hovatovább kínzóeszköz az egyenes kormány. Így aki jellemzően 120-130 km-nél hosszabb távokat szeret hajtani (kivált, ha megállás nélkül), annak feltétlenül oúti (netán slick gumis ciklokrossz) bringát ajánlanék a fitneszbringák helyett. Ezek miatt még a komolyabban tekerő hobbistáknak is inkább csak edző- és/vagy téli bringának ajánlom a Speedert, arra igazán kiváló választás ez a masina. Mindezek miatt beszereztem mellé egy országúti kerékpárt, azóta a Speeder amolyan edzőbringaként funkcionál, ebben a formájában általában 100-110 km-es, nagyobbrészt sík edzőköröket abszolválok vele, illetve a Pilis erdészaszfaltjain nyüstölöm nagy megelégedéssel.

 

Sietve hozzáteszem, hogy sportosabb edzőgépnek inkább a 2010-zel bezárólag gyártott Speedereket ajánlom, mivel a 2011-es modellévtől a Speederek addig évek óta változatlan geometriájába elég rendesen belenyúltak, aminek eredményeként a teljesítményorientált jellegű sportcélú felhasználás lehetősége szerintem nagymértékben csökkent, ugyanis minden vázméret fejcsöve jelentősen megnőtt, aminek köszönhetően gyakorlatilag nem lehet aerósra belőni a cockpitet. Emiatt a 2011-től gyártott Speederek geometriája már sokkal közelebb esik a trekkingek geójához, így ezek a bringák inkább valók rekreációs kerékpározásra, könnyebb (aszfaltos) túrázásra, semmint hosszabb távú tempósabb tekerésekre.

A felszereltséget tekintve érdemes megfigyelni, hogy 2005-től 2009-ig folyamatosan frankóbb komponensek ellensúlyozták a menetrendszerűen emelkedő árakat, ellenben 2010-től az évről-évre downgrade-elt gépek árai drágulnak. Ezért az általam használt 2010-es T3-as modell 190 ezer forintos ára az 5 répát még éppen csípi, egy mostani T3-as szerintem már kevésbé kedvező ár-érték arányú.

Erre ajánlom
  • Tempósabb iramú, max. közepesen hosszú távon (80-120 km) aszfalton történő túrázáshoz/edzéshez azoknak, akik valami okból mindenféleképpen ragaszkodnak az egyenes kormányhoz;
  • A bringájukat botrányos minőségű flaszteren, ill. időnként döngölt földutakon is használó bringásoknak (ennél durvább terep nem fog ízleni sem a bringának, sem a garanciának);
  • Aszfalton lebonyolított csomagos túrákhoz olyanoknak, akik az egyenes kormányt preferálják;
  • Ajánlom továbbá azoknak a kerékpárosoknak, akik egy többféle irányba továbbfejleszthető bringára vágynak.
  • Nem ajánlom a Speedert (ill. úgy általában a fitneszbringákat) azoknak, akik egyben, megállás nélkül szeretnek 60-80-100-120 km-t tekerni országúton, és azoknak sem, akik napi 4 óránál többet akarnak nyeregben tölteni – az egyenes kormány igen megkeseríti az ilyen tekeréseket;
  • Városi használatra szerintem fölösleges 27 fokozatú láncváltós rendszert választani, erre – ha már Speeder – sokkal alkalmasabb az i8-as. (De természetesen minden ízlés kérdése.)
Ennyiért vettem
190 000
Mért tömeg
10500 g
Csatolt képek
Merida Speeder T3  2010 városi/cruiser/fitnesz
Gyári szettel
Merida Speeder T3  2010 városi/cruiser/fitnesz
Jelenlegi állapot_1
Merida Speeder T3  2010 városi/cruiser/fitnesz
Jelenlegi állapot_2
44 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

schutzi avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Gyárilag nem is néztem milyen felszereléssel jön, ki viszont amivel én vásároltam használtan, az korrekt, jól kapcsolható váltóval, jó áttételezéssel, ha nem akarsz éppen hegyet mászni sokat. Korrektül összerakott gép, jó fékekkel, strapabíró vázzal.

Hátrány

Mivel az előző tulaj lecserélte a hajtásláncot, a Shimano 105-ös szett csak hegyen nem jön be nekme. A pedál és a cipőcsere megtörtént, a Dechatlonba Kecskeméten értettek is hozzá, és segítőkész volt az eladó, és bár túrázáshoz szerettem volna cipőt venni hozzá, amivel "sétálni" is lehet, rábeszélt egy BTWIN országúti cipőre, és persze a hozzá való pedálra, kiegészítőre - amit azóta használok - kb 200 km-t tekertem eddig vele, és mit mondjak, nem volt könnyű megszokni, a sok éves "klipszes" bringahasználat után. A cipő nem ossz, tartja a lábat rendesen, más világ vele tekerni, és a megállást még gyakorolni kell , mert már volt, hogy eldőltem mint a sószsák :)

Tapasztalat

Mivel ez az első ilyen stílusú bringám, ezért nem tudfok teljes körúen nyilatkoznia  gépről, viszont nekem az előző tulaj által lecserélt dolgokkal együtt megfelel, annyi, gogy mivel ő 105-ös shimano hajtásláncot dobott rá, korrektebb a gép ez által, többet tud végre, viszont a hegy nem az erőssége.

A gumikat egy kicsit szélesebb gumikra cseréltem, mivel a keskeny gumival az első 5 km-en durr defektem volt, egy kavics miatt.

Erre ajánlom

Összességében bátran ajánlom, hiszen nem egy könnyű emberke vagyok és ez nem okoz gondot a gépnek. Túrára, városi gépnek kitűnő, csak gyerekekkel ne kelljen tekernem :) Én alig tekerek, ők meg szegények :) ...

Ennyiért vettem
100000
Csatolt képek
Merida Speeder T3  2008 városi/cruiser/fitnesz
Oldalról
Merida Speeder T3  2008 városi/cruiser/fitnesz
Hajtás_első
Merida Speeder T3  2008 városi/cruiser/fitnesz
Hajtás_hátsó
14 olvasó 79%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BonBer avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Relatív könnyű a bringa, 10 kg körül.

Lelkes amatőr sebesség rajongóknak való, nagyon gyors ez a Merida kerékpár. Hátul: 11-25 elöl: 52-42-30 ami lehetővé tesz minden emelkedő leküzdését. A Kékesi Csúcstámadáson sem maradtam szégyenben vele, igaz az utolsó 3,5 km-t csak a 30-25-ön bírtam.

Nekem bevált a gyári nyereg, 120 km-t is fájdalommentesen kibírok rajta

A hátsó váltó nagyon stabil időnként a bowden nyúlás miatt kell csak utána állítani és ismét szépen működik.

Strapabíró, kátyús utakon sem történt még baj, pedig gyorsan járok vele és néha fogok egy-egy kátyút.

 Nem utolsó sorban szép a Merida Speeder T3, bár ez időnként hátrány is lehet.

Hátrány

Nekem nem vált be a Maxxis Detonator gumi amivel szállították, minden bicajozáskor egy defekt. Le kellett cserélnem. Schwalbe Marathon-t kapott amelynek van már közepes defektvédelme. Kicsit nehezebb, de azóta defektmentes a gép.

Első váltó nem az igazi. Szerintem a hátsó Shimano 105-höz képest gyenge

Fékpofák nekem nem váltak be, zajos volt, mintha mindig kosz lett volna alatta. Cseréltem, BBB lett helyette. 

A kormány talán túl közel van, szeretném sokszor előrébb tolni úgy lenne kényelmes.

A gyári pedált lecseréltem a Shimano legkisebb SPD pedáljára még a régi bicajomról került át. (Ez csak annyiban hátrány, hogy ott áll a gyári pedál fölöslegesen)

A MTB-hoz szokott bicajosnak talán szokatlan lesz a rövid tengelytáv, amitől kicsit érzékenyebb a kormánymozdulatokra.

Tapasztalat

2011 karácsonyra leptem meg magam vele, azóta közel 3000 km-t tekertem. Télen is használtam, amikor fagypont fölött volt a hőmérséklet. A MTB után gyorsabb, könnyebb gépre vágytam de országútit még nem akartam. A T3 egy jó köztes megoldás. A Tour de Tisza-tó amatőr versenyen is nagyon jól szerepelt, 2 órán belül teljesítettem vele a 65 km-es távot, kb 33 km/h átlagsebességgel. Hegyvidéken is nagyon jól helytáll, köszönhetően a 30-as tányérnak. Gyorsabb vagyok vele a hegyen mint a hasonló montisok.

A garanciális felülvizsgálaton kívül csak váltóállításra kellett szervizbe vinnem a Speeder T3-at, illetve a gumik és a fékpofák cseréje történt meg. Rendszeresen karbantartom, tisztítom, kenem a láncot mert nagyon zajossá válik ha kenetlen. Legközelebbi csere: első váltó, kormány és a markolat valami kényelmesebbre.

Erre ajánlom

Kifejezetten sportolásra, túrázásra használom 98%-ban aszfalton. Nagyon jó kerékpározási élményt nyújt. Akinek lehetősége van munkába is járhat vele de akkor már sárvédő és egyéb kényelmi berendezés is kell rá, de úgy szerintem már veszít a szépségéből. Enyhe terepre talán még jó de akkor célszerű kicsit szélesebb és "terepesebb" gumit választani. A 32-es gumival bizony a murvás, kavicsos utakat nem szereti. Összeségében szeretem, kellemes használható bringa.

Ennyiért vettem
180 000
Csatolt képek
Merida Speeder T3  2011 városi/cruiser/fitnesz
Merida Speeder T3  2011 városi/cruiser/fitnesz
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZsZs avatar
15 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem ez olyan bringa, amiből mindenki azt hoz ki, amit szeretne.

Trekking váz, így mászósabb geo - nekem előny - de sosem lesz olyan gyors mint egy outi.

Én egy összteós monti után vettem aszfaltra, hegyet mászni, ha nem lehet a terepre kimenni, tökéletesen bevált, nagyon megszerettem.

Hátrány

Gagyi az első átdobó,  mással nem volt minőségi gondom.

Tapasztalat

Már a vételkor cseréltem pár dolgot:

- féket Avid SD7-re (később a hozzávaló kart is)

- nyerget a jól bevált Selle Italy SLR-re és a nyeregcsövet nem hátranyúló Syncrosra

- a gyári 110-es stucni túl hosszú volt kapott  egy Pro XLT 100mm-est

- az egyenes gyári kormánytól megfájult a hátam, lett helyette egy BBB Fiberlite

- Ergon markolatot

- és a jól bevált 540-es Shimano patentpedált tettem fel rá.

 

Hamar meguntam első váltót, kerreg, zörög és egy vemhes tetű is gyorsabb nála, a montin XT váltóval nem ehhez vagyok szokva. Csere 105-ösre.

 

Kétségkívül az országúti hajtóműhöz hozzá kell szokni, a 30-25 elég is mindenhova, de a Cserhát dombjai között egy 200 km-es túra végén már kevés volt még nekem. Mivel az eredeti Deore lánc 3000+ km alatt elkopott, SRAM 950-es 11-28-as sort tettem bele. A meglepetés utánna jött, hogy a 105-ös hátsóváltó ezt már nem bírja... Szerencsére sikerült az évvégén akciósan egy XT váltót venni.

 

Így most tökéletes, élvezet vele a tekerés.

 

3 szett gumival használom, vételkor azonnal cseréltettem a gyári 32-es gumit  37-622-es Schwalbe Maratonra. Kellemes, "ballonos" gumi, ideális télre, földutakra, és a bp-i kátyúkhoz.

A nyáron vettem 28-622-es Conti Sportcontactot. Amennyivel keményebb és rázósabb vele, annyival nem gyorsabb, de csupasz létére a Vértesben bírta a terepet is, ez dicséretére válik.

Aztán mivel a korábbiak mégsem terepgumik ,a télen vettem egy 37-622-es Schwalbe Landcruisert is ha huzamosabb időre le akarok menni az aszfaltról... 37-esnél vastagabb gumi nem megy a vázba. Egyik gumival sem volt még defektem. (Defekt-szűz a bringa... :o))) és majd 4000 km-t mentem vele.)

Erre ajánlom

Túra, városi bringázás (bár ahhoz drága, és ebben az árkategóriában már nincs olyan lánc/lakat, amivel 5-10 percnél többre ott merném hagyni)

Földutakon, könnyű terepen is jól érzi magát.

Csatolt képek
Merida Speeder T3  2010 városi/cruiser/fitnesz
40 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

katvik avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Jol ossze van rakva. Eddig ket 100km-es turat csinaltam vele es a gep tenyleg rendben van. Az Avid fekek kitunoek es a Shimano valtok is nagyon jok.
Hátrány
Ami gagyi az az alu pedalok, amiktol erdemes gyorsan megvalni. Az XM Comp nyereg nekem nem jott be. 50 km-ig meg ok, de utana szenvedes jon.
Erre ajánlom
Nekem ez az elso fitness bringam. Elotte foleg montival (Kona Cinder Kone), illetve regebben egy jo oreg orszagutival jartam. Sokaig agyaltam, hogy mi is kellene nekem. Mivel foleg csak hetvegeken van idom bringazni es mondjuk max. 3-4 orat, erre ez a gep teljesen idealis. Lehet vele tepni, de ha veletlenul egy konnyebb foldutra tevedek, akkor sincs baj...Es ami nem elhanyagolhato, ar-ertek aranyban szerintem nagyon korrekt.
Ennyiért vettem
189000 Ft
24 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TaTa avatar
TaTa
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Én nem tudom, hogy az alattam lévő feffe mit akar ezzel, amit leírt, szerintem csak viccel. Egy trekking vázzal ugrálni? Vagy félreinformálták? A haveromnak ilyen van, futárként nyúzta, semmi reakció, mindent kibírt.Szerintem tuti jó bringa.Ja, és szerintem az egyik legszebb trekking bringa.
Hátrány
Kicsit drága, de megéri.
Tapasztalat
Aki nem sajnál többet kiadni az átlagnál, és kell neki egy jó keró városba, az vegye meg.
Erre ajánlom
Városba, túrázni.
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Speeder-V-Single

  • Smooth-welding hegesztési eljárás
  • TFS Technológia (sajtolási eljárásokkal készített váz)
  • EGG-Shape fejcső kialakítás
  • Vázcsövekben elhelyezett bowdenek

anyag:

6061 Alumínium


méretek:

Férfi:

  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

Női:

  • 47 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

fekete-fehér


villa (merevvilla):

Speeder Lite


Meghajtás

hajtókar:

FSA Vero

  • 52-42-30T

lánc:
KMC X9
fogaskoszorú:
Sram PG-950,

11-26


középrész:

Shimano Cartridge


első váltó:

Microshift R439


hátsó váltó:
Shimano 105,

GS


 
fokozatok száma:

3×9


pedál:

Alumínium


Kerék

felni:

Merida Pro D-Pair


külső gumi:
Maxxis Detonator,

32 60


Irányítás

váltókar:
Shimano Sora,

Rapidfire


kormány:

Merida Comp OS

  • Egyenes
  • 600 mm széles

markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Comp 1 OS

  • 31,8 mm befogó
  • 10° emelkedés

kormánycsapágy:

FSA No.11p Neck


nyereg:

Merida Pro Stripe


nyeregcső:

Merida Comp

  • SB12
  • 31,6 mm

Fék

fékkar:
Avid FR 5

Kiegészítők

 
további kiegészítők:

SC60 35 Allen ST nyeregcsőbilincs


tömeg:

10,6 kg (M/L)


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Speeder T3 termékkel kapcsolatban: