Relatív könnyű a bringa, 10 kg körül.
Lelkes amatőr sebesség rajongóknak való, nagyon gyors ez a Merida kerékpár. Hátul: 11-25 elöl: 52-42-30 ami lehetővé tesz minden emelkedő leküzdését. A Kékesi Csúcstámadáson sem maradtam szégyenben vele, igaz az utolsó 3,5 km-t csak a 30-25-ön bírtam.
Nekem bevált a gyári nyereg, 120 km-t is fájdalommentesen kibírok rajta
A hátsó váltó nagyon stabil időnként a bowden nyúlás miatt kell csak utána állítani és ismét szépen működik.
Strapabíró, kátyús utakon sem történt még baj, pedig gyorsan járok vele és néha fogok egy-egy kátyút.
Nem utolsó sorban szép a Merida Speeder T3, bár ez időnként hátrány is lehet.
Nekem nem vált be a Maxxis Detonator gumi amivel szállították, minden bicajozáskor egy defekt. Le kellett cserélnem. Schwalbe Marathon-t kapott amelynek van már közepes defektvédelme. Kicsit nehezebb, de azóta defektmentes a gép.
Első váltó nem az igazi. Szerintem a hátsó Shimano 105-höz képest gyenge
Fékpofák nekem nem váltak be, zajos volt, mintha mindig kosz lett volna alatta. Cseréltem, BBB lett helyette.
A kormány talán túl közel van, szeretném sokszor előrébb tolni úgy lenne kényelmes.
A gyári pedált lecseréltem a Shimano legkisebb SPD pedáljára még a régi bicajomról került át. (Ez csak annyiban hátrány, hogy ott áll a gyári pedál fölöslegesen)
A MTB-hoz szokott bicajosnak talán szokatlan lesz a rövid tengelytáv, amitől kicsit érzékenyebb a kormánymozdulatokra.
2011 karácsonyra leptem meg magam vele, azóta közel 3000 km-t tekertem. Télen is használtam, amikor fagypont fölött volt a hőmérséklet. A MTB után gyorsabb, könnyebb gépre vágytam de országútit még nem akartam. A T3 egy jó köztes megoldás. A Tour de Tisza-tó amatőr versenyen is nagyon jól szerepelt, 2 órán belül teljesítettem vele a 65 km-es távot, kb 33 km/h átlagsebességgel. Hegyvidéken is nagyon jól helytáll, köszönhetően a 30-as tányérnak. Gyorsabb vagyok vele a hegyen mint a hasonló montisok.
A garanciális felülvizsgálaton kívül csak váltóállításra kellett szervizbe vinnem a Speeder T3-at, illetve a gumik és a fékpofák cseréje történt meg. Rendszeresen karbantartom, tisztítom, kenem a láncot mert nagyon zajossá válik ha kenetlen. Legközelebbi csere: első váltó, kormány és a markolat valami kényelmesebbre.
Kifejezetten sportolásra, túrázásra használom 98%-ban aszfalton. Nagyon jó kerékpározási élményt nyújt. Akinek lehetősége van munkába is járhat vele de akkor már sárvédő és egyéb kényelmi berendezés is kell rá, de úgy szerintem már veszít a szépségéből. Enyhe terepre talán még jó de akkor célszerű kicsit szélesebb és "terepesebb" gumit választani. A 32-es gumival bizony a murvás, kavicsos utakat nem szereti. Összeségében szeretem, kellemes használható bringa.

