Avid SD Ti fékkar

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Krema avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Könnyű és baromi masszív.
Még amikor föl sem szereltem, csak először a
kezembe vettem éreztem, hogy ahhoz képest,
hogy milyen könnyű, iszonyat masszív.
Az állítócsavar nagyon könnyen mászik
föl-le, ennek ellenére nem állítódik el könnyen.
Behúzni egy álom.
Elsőre átdobott a kormányon :D

Nem lötyög, nem kotyog - prémium megoldás, prémium érzet.

Hátrány

Talán picit túl van árazva.
De nem panaszkodhatok,
jó áron jutottam hozzá

Erre ajánlom

Mindenre, ahol fontos a jó adagolhatóság
és a gyorsan állítható fékerő-szabályozás.

Ennyiért vettem
7000 HUF volt a két darab
Csatolt képek
Avid SD Ti  2011 fékkar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nesa avatar
22 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A Speed Dial tényleg jól jön egy mechanikus tárcsafékhez
- Kényelmes fogás van, megfelelően beállítható (persze megfelelő fékkel)
- Rögzítése kicsit hagy kívánni valót maga után (hátránynál majd írom), de ottmarad a kormányon, nem mozdul.
- BB5-tel használom, sokkal jobban adagolható vele a fék
- Merev ez az Avid fékkar
-"Liveaction" beállítás-megfigyelő nyílás

- fél év használata után sem kotyog, deformálódik, kopik, jól összerakott fékkar az Avid SD Ti
- nekem kifejezetten tetszik a színe, illik a bicó összképéhez.

 

Hátrány

- pont a "Liveaction" miatt nem "dual rögzítésű" ez az Avid fékkar, vagyis mondjuk a jobb oldali csak jobb oldalra jó (igaz balra is felszerelhető, csak hülyén mutat fejjel lefele) és fordítva.
- A rögzítő csavar csak alulról hozzáférhető, ahol nekem pont a váltó fülek vannak, és pont akadályoznak szerelésnél (igaz nem sokat szoktam leszedni).

Tapasztalat

Használtam vettem az SD Ti-t, de nem is bántam meg. Nem ilyet kerestem, hanem sd7-et, csak véletlenül futottam bele.
Számomra nem annyira plusz, hogy titán felhasználásával készült, mivel nem vagyok gramm mániás, de kellően merev, nem "nyeklik-nyaklik" ezért örülök neki, hogy ilyen jó állapotban jutottam hozzá.
FR5-öm volt előtte, nem is gondoltam volna, hogy ilyen különbség van egy normál, és "speed dial"-os fékkar között. (voltaképp azt szabályozza, hogy egy adott fékhúzásra, mekkora fékerőt küldjön a fékre, tehát lehet "kemény" vagy "nyúlósabb" a végállásokban.
Nem árt karbantartani egy kis zsirral a s.d. csavar menetét, és akkor tényleg hosszú életű lesz.

Erre ajánlom

Fékezésre ajánlom, hogy legyen mit "cibálni" mikor meg szeretnénk állni akár erdőben, akár városban.

Ennyiért vettem
8e környéke
Csatolt képek
Avid SD Ti fékkar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

das avatar
das
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Tapasztalat
DAVE nézd meg a www.biker.hu-n, ott nem ilyen narancssárga, hanem sd(speed dial) SL, meg sd7 van.... ezek 10 ezer közelében forognak... de sztem az fr5 se lehet rossz, és olcsóbb :)
Szerinted hasznos?

Bodnár Máté avatar
Bodnár Máté
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Pöpec, nem kotyog nagyon könnyű
Hátrány
drága
Tapasztalat
csak ajánlani tudom
Erre ajánlom
bárkinek/bármire
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.