Shimano Alivio 2018 hátsó váltó

199 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.01.)
  • Listaár: 13.050 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



1-15 (199 vélemény)
Rendezés

Betyár84 avatar
3 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Közepesen erős terepedzésekig jól ellátja a dolgát.
  • Koszosan is pontosan, gyorsan vált, oda rakja ahová kérem.
  • Tetszetős külső.
  • Aránylag olcsó.
  • Kisebb ütéseket jól tolerálja.
  • Alivio váltókarokkal, Shimano fogaskoszorúval, lánccal, BBB bowdenekkel és bowdenházakkal használom.
Hátrány
  • Nehéz beállítani, a bowdenfeszességnél buknak el sokan, érzékenyebb rá mint a többi váltó. Természetesen határoló csavarokról és a láncfeszességet szabályozó csavarról se feledkezzünk meg. Nekem 150 terep km után kellett finomhangolni, kónuszról 8-ra 2 másodpercet kellett várnom mire felrakta, picit kellett feszíteni, azóta nem kellett hozzányúlni.
  • Versenyre nem való, de nem is arra van.
  • Lehet Neked kell beállítani, mert egy szervíznek nem biztos megéri rászánni az időt és kevés amúgy is a jó szerviz. 
Tapasztalat

Ha nem vagy műszaki beállítottságú, túl nagy falat lesz, ne ezzel kezd.

Erre ajánlom
  • Terepre, közepes edzésekig.
  • Olyanoknak, akik maguknak szeretnek szerelni 
Csatolt képek
Shimano Alivio  2020 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NRN avatar
4 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nehéz igazán őszintén előnyöket találni, de megpróbálom:

Shadow technológia

Direct mount rögzítési lehetőség

Elboldogul sárban, legalábbis nem romlik a teljesítménye egy száraz időhöz képest.

Szép.... hát, fogjuk fel ezt is előnynek, bár egy váltó vagy megbízhatóan vált, vagy nem. Ha nem, akkor hiába szép. Ha igen, tőlem ronda is lehet. 

 

Hátrány

A tudásához, megbízhatósági szintjéhez képest drága. 

Az újabb Acerák kicsivel kevesebbe kerülnek, de stabilabban teszik a dolgukat. Nyilván az ember nem ugyanazt várja el ilyen árkategóriában, mint egy SLX, XT, stb váltótól, de ha azt veszem figyelembe, hogy egy Acera és a 4000-es sorozatú Alivio közt kb 4 ezer forint eltérés van és az olcsóbb Acera megbízhatóbb, akkor bizony ez az Alivio drága. 

Pontatlan. A 4-5-6 fokozatokat következetesen csak túlváltással lehet kapcsolni oda-vissza.

 

Tapasztalat

Kb 5 ezer kilométeren keresztül használtam ezt a váltót. Eleinte szerettem, de ez hamar megváltozott. Elfogult voltam az Aliviok irányába, bár nehéz lenne megindokolnom ennek az okát. 22 évig használtam egy RD-M12 Alivio váltót az első komolyabb bringámon. Az elődökhöz képest ez nekem nagy minőségi ugrás volt, talán ezért is néztem el pár hibáját olyan hosszú időn keresztül. Aztán persze más nagyságrendre váltottam (komolyabb terep, 100 km feletti túrák, stb) és ebben a szegmensben az utóddal már kevésbé voltam megelégedve. Nem kis megdöbbenéssel konstatáltam, hogy bár a váltó külsejében fényéveket változott, sajnos ugyanazokkal az anomáliákkal küzd, mint elődei. A 4-5-6 fokozatok közti kapcsolgatás oda vissza csak túlváltással orvosolható, más esetben a váltó nem, vagy csak késedelmesen vált. Szintén egy ki nem nőtt betegsége, hogy elinduláskor, illetve keményebb fokozatban egy komolyabb odalépésre iszonyat nagyot reccsen a váltó és ugik egyet a hajtás. De nem úgy, mint amikor megnyúlt a lánc. Sok év használat után sem tudtam megfejteni, hogy ilyenkor mi történik, de sajnos az utód váltó is ugyanezt csinálja. Augusztus végén, egy Balatonkör utolsó 50 kilométerén szállt el annyira az agyam a sok  ugrástól és nehézkes váltástól, hogy megfogadtam; hazaérve első dolgom lesz kivágni a francba ezt a váltót. Így is tettem, egy Deore lett az utód, amit csupán 14 ezer forintért vettem, de stabilitás és minőség tekintetében fényévekre van az Aliviotól. 

Még egy dolgot nem szerettem: a váltóbowden elhelyezését. A Shadow kialakítás ugyan pozitív, mert jobban belesimul a váz síkjába, kisebb a felakadás veszélye, viszont nem hiszem el, hogy nem lehetett volna a váltóbowden rögzítési pontját úgy kialakítani, hogy ha 2 cm-nél hosszabb bowdent hagysz rá, akkor az ne a küllők közé érjen be.

 

Ilyen vele a váltás:  El lehet vele egerészni, de ha olyan terepviszonyok közt bringázol, ahol gyakran kell váltani, hamar le fogod dobni a bringáról. Ha nincs viszonyítási alapod más váltókhoz, akkor is észre fogod venni, hogy nem feszíti igazán jól a láncot. 

Így vált terhelés alatt: nehézkesen, lassan. 

Így működik sárban: itt tulajdonképp dícséretnek fogható fel, hogy ugyanúgy vált, mint tisztán. Alapjáraton sem túl stabil, de a sár legalább nem ront rajta.

Ilyen tartósak a váltógörgők: 5 ezer km után még nem feltétlenül releváns tapasztalat, de tartósnak tűnik. 

Ez alatt az idő és táv alatt nem kotyogósodott ki, nem is csavarodott, vagy hajlott el.

Beálltani egyszerre könnyű és lehetetlen. Tudom, ez némi magyarázatra szorul: könnyű beállítani, hiszen egyszerűen hozható olyan állapotba, amikor viszi az összes fokozatot. Ugyanakkor lehetetlen is, mert ha fejreállsz, akkor is csak túlváltással tudsz fokozatot kapcsolni a 4-5-6 pozíciók közt. Volt régebben is Alivio váltóm, (RD-M12) az is ezzel a betegséggel küzdött. Sajnos az RD-M4000 sem tudott ettől a rákfenétől szabadulni. 

Erre ajánlom

Jó szívvel semmire, hiszen alacsonyabb árfekvésben az Acera egy hasonló technológiával megbízhatóbban működik, ami túrázásra abszolút tökéletes. Nem tudom, hogy a Shimano hova tervezte pozicionálni ezt a váltót, ahogy azt sem, hogy 20+ év után miért nem sikerült a kezdetinek hitt betegségeket több modellfrissítés ellenére sem orvosolni? Árban nagyon közel van az Acerához (alulról) és a Deore-hoz (felülről) és míg előbbi még így is megbízhatóbb, utóbbi meg már egy másik naprendszer, nem igazán értelmezhető számomra az Alivio küldetése és létjogosultsága. 

Ennyiért vettem
11000
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

potyka2 avatar
22 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon szép ,gyors !

A shadow  kialakítás mutatós !

A láncot jól feszíti (a előd deoréhoz képest)

Hátrány

Eddig semmi, jól teszi a dolgát!

Tapasztalat

Itt a oldalon ajánlották a feleségem gépére a lehalt LX helyére .

XT-t akart ezt kapta! Meglepően elégedett volt vele,de végül jó áron kapott egy XT-t.

A aliviót megörököltem és leváltotta a öreg deorrét.

Minőségi előrelépés volt finomabb,stabilabb a váltás nagyon korrekt váltó.

LX-röl aliviora váltáskor a feleségem (meglepetésemre)nagyon elégedett volt, majd a XT-re kevésbé!

Nem igen vett észre különbséget (egyenlőre),de lehet hogy nem is fog.

Alivio rd-m4000

Deore XT rd-m772 

Erre ajánlom

Túrázni mindenképp  de terepre tervezett váltó! Így oda is.

Ennyiért vettem
9500
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GeoMan avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Lehet vele váltani, bár elég sokat kell közben "gépészkedni". Viszont, ha nehezen is, meg lehet vele találni a kívánt fokozatot és utána azt legalább tartja.

Hátrány

Szerintem nem egy túl jó váltó, még az Acerát is jobbnak tartom, ahhoz képest meg még drága is

Tapasztalat

Állandóan elállítódik, sőt, most, hogy elolvastam kb 20-30 véleményt magam előtt, azt kell mondjam, szerintem alapvetően valami súlyos tervezési/gyártási hiba lehet benne. Legalábbis az RD-M430-ban, mert egyszerűen gyakorlatilag be sem lehet állítani és a vélemények alapján úgy láttam, nemcsak Nálam jelentkezett ez a hiba. Körülbelül, amióta megvettem, azóta képtelen vagyok beállítani, pedig a váltókar is Alivio és minden új volt, amikor összeraktam a szisztemet. A közepén 4-5-6 sebességeknél, ha mondjuk a kisebb fokozatra (=nagyobb fogaskerékre) állítom, akkor nem teszi le a kisebbre, csak nagyon nyögvenyelősen, míg ha fordítva, akkor gyakorlatilag kettőt kell felfelé csörlőznöm, hogy egyet menjen fel. Emellett, Nekem a kanala sem volt valami túl strapabíró: igaz a saját hibámból, de egyszer rosszul állítottam be a kis fokozat felé eső végállást, így néhányszor beváltottam a küllők és a fogaskoszorú közé. Egészen addig, amíg egyszer beakadt a küllőkbe a közben valószínűleg kicsit elhajlott belső kanál, majd utána szó szerint 4-be hajlott, valamint kitörte két küllőm is. Kis sebességgel mentem, mégis olyan könnyedén csuklott össze szegény, hogy nem is értettem. Pedig jártam már hasonló módon más, esés utáni váltótartó fül görbülése miatt egy Sorával, de annál meg sem nyikkant a váltókanál. Persze, az más kérdés, hogy ott maga a váltó tört szó szerint kettébe, a maradványok alapján valószínűleg inhomogénül volt kiöntve a váltótest :).

Aztán van még egy állandó, és rettentő idegesítő jelenség. Valószínűleg abból is fakad, hogy állandóan utána kell állítani, de szintén többször előfordult már, hogy a váltóbowden végén lévő "bütyök" alatt kezd elszakadni szálanként a bowden, majd végül teljesen elszakad. És ez egy ördögi kör, minél több szál szakad el, annál többet kell utánaállítani, gondolom a maradék is jobban nyúlik és ezáltal még jobban szakad. És a haba a tortán, hogy utána a "bütyköt", ami beleszakadt a váltókarba, alig lehet kiszedni, egy csomót kell vele szórakozni, mire kijön.

Szóval, őszintén szólva szerintem ez egy fos váltó, így vettem is ma használtan egy régi, de kiváló állapotban lévő XT-t.

Update1: láss csodát, az XT váltóval meggyógyult az össze váltásom, tök jól vált egy olyan váltófüllel is, ami valószínűleg szintén meggörbült egy kicsit a fenti baleset után

 

Erre ajánlom

Önmagunk szívatására.

Ennyiért vettem
13 000
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

skater avatar
66 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Terhelés alatt viszonylag jól vált (persze válthatna jobban is) Sárban nem tudom hogyan működik, mert nem tekerek sárban. A váltógörgői sajnos műanyagok, de ennek ellenére eléggé tartósak. De ennyi pénzért nem kapunk fém görgőket. Esetleg lehet bele külön venni rendes zárt csapágyas görgőket a csúszócsapágyas műanyagok helyett, de ennek ellenére is csendes. Elég erős a rugója

Hátrány

A műanyag görgők. De ennyi pénzért csodát nem várhatunk, viszont ezekkel is szépen fut. Ezen kívül hajlamos elállítódni és mindig utána kell állítani.

Tapasztalat

Én egy Sram PC10-es lánccal használtam és csendes-pontos (ha jól van beállítva)

Erre ajánlom

Hegyi tekerés, túrázgatás, freeride (mivel erős a rugó, és nem igazán engedi leesni a láncot)

Szerinted hasznos?

Martin Balint avatar
17 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Hát meg kell mondjam ez egy nagyszerű váltó! 9(KILENC!) évet bírt ki az UMF Hardy3- osomon! És becsületesen szolgált a végnapjaiban is! 

- Roppant masszív

- Erős, jól feszíti a láncot

- A saját fék/ váltókarjával használtam.

- Jól bírja a gyűrődést, állja a sarat (szó szerint), illetve az eséseket is, az volt egy pár.

- Nem kopnak a görgők egykönnyen. 

Hátrány

- Ormótlan a kialakítás

- Végidejében nem feszítette valami jól a láncot, gyakran le is esett...

- Nem a pontosság a főerőssége.

- Hamar elállítódik

Tapasztalat

Összességében egy nagyszerű váltó, nagyon robusztus, strapabíró, lehet erőszakolni. Ár/ teljesítményben simán megérdemli az 5répát, és mint említettem 9évig szolgált! Ebből engem 6ig. Ezen idők alatt rendesen kapott hideget, meleget, sarat, havat egyaránt. A szerelő már kb. 3 évvel a cseréje előtt  a kidobására ösztönzött, ekkor már rendesen tépázva volt és valóban nem váltott a legjobban, azonban végül egy másik életet lehelt bele, így a maradék 3 évben még működött.Becsületére legyen mondva, egészen az utolsó napig váltott! Ha nem is pontosan és sokszor csak több kattintás után váltott, de váltott. Gyárilag szerintem a rugója sem lehetett gyenge, de az utolsó időkben már nagyon nehezen feszítette a láncot... Az enyém még 2007- ben készült, UMF Hardy3- as bicómon volt, 8 sebességes verzióban. A váltókarja egyidős vele, még az eredeti, ennek cseréje most fog csak bekövetkezni, de nem azért, mert rossz a kar, hanem mert hidraulikus tárcsaféket szerelek fel és mivel fék/ váltó egyben, így muszáj. Egyébként maradna. 

Az Alivio egy nagyon jó sorozat, nem véletlenül gyártják és fejlesztik mind a mai napig! Bátran tudom ajánlani mindenkinek, mindenre, kedvező ár, jó minőség!

Erre ajánlom

Lényegében mindenhol megállja a helyét. 

Ennyiért vettem
Bicajon volt
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dani22d avatar
13 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Viszonylag olcsó Gyorsan vált Szép megjelenésű Nálam bírja a kissebb ugrásokat is
Hátrány
Az 5. Fokozatnál valamiért nagyon nem akar beállítódni a le váltásra Sokat kell utánna állítani (nálam nyáróta 4x lett beállítattva) Tekerés közben néha nagyon sz@rul vált fel ilyenkor azt hiszem hogy a fogaskerék fogát letöri
Tapasztalat
Nos nekem gyorsan kellett egy váltó így erre tettem le a voksom a 8sebességest vettem volt 9sebességes változatú is de azt az előző gazdája leélte és szét volt már csavarodva a kanál. Nem rég volt egy olyan hogy fel nem fogom mi a francért lehetett ez a fölső görgő egyszer csak úgy érezte hogy a csavart elküldi boltva és a lánc kiugtott onnan én meg lestem hogy ez meg mi a f.... szerencsére volt nálam imbusz kulcs és a csavar sem esett ki fogalmam sincs hogyan történt meg ez egyszer sem szedtem szét és egyik bringa szervizes haverral szoktam ezt szereltetni... Összességében nem ajánlom olyan emberkéknek akik szeretnek "ugrálgatni" ekképzelhető hogy az enyém emiatt haldoklik. A túrázást és a mindennapi tekerészést kiszólgálja teljes mértékben.
Erre ajánlom
Túrázás
Ennyiért vettem
8.000
Csatolt képek
Shimano Alivio  2010 hátsó váltó
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Szép megjelenésű,könnyített kivitelű középhosszú kanalas darab
  • Hasonlít a shadow rendszerhez de sajnos ez még nem az.
  • 8-9 sebességű rendszerhez van kitalálva.
  • Shimano CN-HG40-es lánccal fut,megfelelő kenés mellett halk.
  • Váltás az egész jó bár néha rakoncátlankodik(beállítás kérdése)
  • Jól vált,pontos,emelkedőn is jól teljesít.
Hátrány
  • Néha pontatlan a váltás ezért finomhangolni kell.
  • A görgők kicsit kotyognak.
  • Azok kívül nincs baj vele.
Tapasztalat

Leginkább túrákra van használva de terepen is volt már használva ott is egész jó. Rázós terepen kicsit ugrál de az adott sebességből nem vált el.

Erre ajánlom

városi használat,túra

Csatolt képek
Shimano Alivio  2013 hátsó váltó
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Real93 avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • viszonylag lassan állítódott el
  • kisebb lánckerékre gyorsan vált, és a nagyobbra se lassú, de érdemesebb alacsony terhelés mellett váltani
  • a váltógörgők a képen látható állapotban vannak
Hátrány
  • a beállítani még nem próbáltam, még csak egyszer állították 4000km-rel korábban, de már ráférne megint
  • a láncfeszítő nem valami erős
Erre ajánlom

általános használatra, túrázásra

Ennyiért vettem
biciklin volt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2013 hátsó váltó
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kpal avatar
19 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Olcsó,ebből kifolyólag egyszerű hozzájutni ,és  helyette ugyan ilyet beszerezni.

Pontos(de ritkán utána kell állítani)

Gyors(ebbe a kormányon lévő váltókar is hozzá tesz)

 

Hátrány

Idővel a rugója veszít erejéből és vergődik a lánc.

Kanala lehetne rövidebb.

Mosás után darabos  mindig kell olajozni picit .

Erre ajánlom

Város, ettől durvábbra max ha nagyon merész

Csatolt képek
Shimano Alivio  2006 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

KovacsZ avatar
15 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Viszonylag olcsó

Pontos

Elég gyorsan vált

Hátrány

A láncfeszítés lehetne erősebb de, ezt betudom annak, hogy már öregg

Tapasztalat

Pontosan, precízen és gyorsan vált. A láncfeszítés lehetne erősebb is, pár év után már nem az igazi :( Terhelés alatti váltást nem szereti, sárra nem érzékeny. A váltógörgők még egész jól bírják, tartósnak mondhatóak, de azért egy-két havonta át kell zsírozni.

A beállítás egyszerű, kotyogást, hajlást nem tapasztaltam eddig :)

Erre ajánlom

Városba, lazább XC-re, de ott már azért csapkodja a láncot a gyengusz láncfeszítés miatt

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2006 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

ven123 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Viszonylag olcsó

-Dizájnos

-Acera váltókarral jól összedolgozik

-Pontos, viszonylag halk, ha rendesen be van állítva és nem koszos.

 

Hátrány

-Ha koszos, akkor van hangja, kevésbé pontos

-Gyakran kell állítani, kicsit gondozásigényes 

-Lassú

-Kevésbé szívleli a kisebb terhelés alatti váltást.

-Gyenge láncfeszítés

Tapasztalat

Bringához kaptam, én nem szerettem, sokszor jártam vele szervizben.

Nagyon kényes a tisztaságra és a pontos beállításra. Állványon nem lehet rendesen beállítani, mert terhelés alatt teljesen másként viselkedik.

Lehet csak én fogtam ki egy finnyás modellt, mert teszteket olvasgatva mások elégedettek vele, illetve nincsenek ilyen panaszaik mint nekem. Lehet csak a másik bringámon lévő XT váltó miatt utáltam meg ennyire ezt az alivio váltót, mert nem kis különbség van köztük.

Erre ajánlom

Túrázni, városba. Komolyabb Xc-re nem nagyon ajánlanám.

Ennyiért vettem
Bringához volt.
Csatolt képek
Shimano Alivio  2010 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

vtamas87 avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Csak jókat tudok mondani erről a váltóról. Kezdetektől fogva ez van a bringámon, és nem is tervezem lecserélni.

Feszítése jó, váltása gyors, pontos, bírja a strapát. Mikor még erdőben használtam és estem vele, semmi baja nem lett a karcoktól eltekintve.

Az idei modell sokkal modernebb kinézetű, szívesen lecserélném, de más miatt egyáltalán nem.

Hátrány

Nem tudok mondani

Erre ajánlom

Mindenre, amit csak el tudsz képzeni, kivéve a DH-t azért :D

Ennyiért vettem
bringán volt
Csatolt képek
Shimano Alivio  2010 hátsó váltó
Szerinted hasznos?

tjano8 avatar
48 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Csendesen, és viszonylag gyorsan vált KMC Z99 láncal használom, és Shimano Acera, SLM390 váltókarral.
Terhelés alatt is jól vált (Ha sikerült szépen pontosan beállítani.)
Sárban még nem próbáltam.

Hátrány

Eddig még nem találtam kb 500km alatt.
Lefele váltáskor néha kicsit hangosan vált le terhelés alatt.

Tapasztalat

kb egy hónapja használom, szépen csendesen teszi a dolgát, igaz még az elején kicsit finomhangolgatni kell, amíg benyúlik a bowden.
 

Ennyiért vettem
kerékpáron volt gyárilag
Csatolt képek
Shimano Alivio  2015 hátsó váltó
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

colew avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Halkan, jól vált(ana, ha utóállítanám)

CN-HG53 Deore/Alivio lánccal, nem ugrál, nem dobálja.

Sárban nem ad hangot, nem szívja magát fel kosszal.

Terhelés alatt is nagyon jól vált, és jól feszíti a láncot is, nem csapkod annyira. (bár biztos van erősebb is.)

Hátrány

Egyenlőre nem találtam.

Tapasztalat

Júniusban vettem a teljes M4000 szettet, és eddig tökéletesen bevált.

All Mountain használatra is megfelel, nagyon szépen vált.

Erre ajánlom

XC/AM

Ennyiért vettem
27 EUR
Csatolt képek
Shimano Alivio  2015 hátsó váltó
szépség
Szerinted hasznos?

1-15 (199 vélemény)
Rendezés
 
típusszám :

RD-M4000


 
fokozatszám:

9


 
rugóirány:

normál


 
váltókanál hossz:

SGS


 
kompatibilitás:

Shimano


 
lánc kompatibilitás:

9 sebeséges


 
legnagyobb lánckerék:
  • 36 fog (RD-M4000)
  • 34 fog (RD-T4000)

 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

alumínium


 
váltókanál:

acél


 
váltógörgő:

11 fogas váltógörgők


 
színválaszték:

ezüst


 
további információk:

RD-M4000

  • Szuper alacsony profil a SHIMANO SHADOW hátsó váltó technológiával a hosszú zavartalan működés érdekében
  • Bowdenállító a SHIMANO SHADOW hátsó váltón
  • A láncfeszítő rugó (B-feszesség) könnyű kerékszerelést biztosít
  • Közvetlen (DM) rögzítéstípussal kompatibilis

RD-T4000

  • Könnyű, precíz, csendes és egyenletes váltóműködés
  • Dupla servo-panta mechanika
  • A jelenlegi RD-M430-nál alacsonyabb profil
  • Teljes kapacitás 45 fog

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.