Csak egyszer kell beállítani, utána nagyon precizen és pontosan vált és nem kell hozzányúlni amíg egy komolyabb ütést nem kap a váltó rendszer. Nekem legutóbb akkor kellett hozzányúlni amikor sikerült első keréken átfordulni egy meredek lejtőn (a gps 31Km/h sebességet logolt itt) és elgörbült a váltókarnál a bowden feszítő és cserélni kellett. A láncot viszonylag jól feszíti, amióta ez a váltóm van nem lobog a lánc de azért néha hozzáverődik a vázhoz (előtte viszont a Tourneyel azt hittem le akar repülni). Igaz 9-es váltó de 8-as sorral használom, így is pontosan teszi a dolgát a Shimano Deore XT.
Terhelés alatt sem hagyott még soha cserben a legmeredekebb emelkedőn sem.
Már volt alkalmam komoly sárban és felázott agyagban is próbálni de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
A váltógörgőkkel még nem volt semmi probléma én kb. 1000 Km ert mentem vele de használtan vettem ezt a Shimano hátsó váltót és az előző gazdája ennél csak többet mehetett vele ahogy ismerem :)
Kotyogást, lógást, deformációt még nem tapasztaltam annak ellenére sem, hogy az autó csomagtartóban szoktam szállítani a kereket kiszedve és ez a leghátsó pontja a kerékpárnak ami kiáll és hozzátámaszkodhat a csomagtartó hátuljához.
Ha valaki annyit használja mint én (évente 500-1000 Km) akkor beállítai csak sérülésnél és bowdencserénél kell.