Sram SX5 hátsó váltó

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 9.200 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




daci avatar
12 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
vált, nemkell gyakran beállítani, teszi a dolgát, erős rugó
Hátrány
néha kicsit hajlamos ugrálni, de eddigi váltóim közül ez a legkevésbé. talán picit nehéz, olyan 100 grammal nehezebb az x9nél, de engem ez nem érdekel.
Tapasztalat

volt előtte jónéhány shimanom, nyomába se érnek ennek, jobban vált még az lx-xt családnál is, jóval erősebb a rugója. ezekután bátran kijelenthető hogy shimanot csak az vesz aki nem ért hozzá.. nekem egyik shimano se húzta félévnél tovább, nem váltottak rendesen, gyenge szar a rugójuk, egyszer a hegy közepén adta meg magát a deore-m rugója. (hone vagy lx váltásra meg nincs pénzem) és ami a legnagyobb poén az egészben hogy a sram még olcsóbb is a shimanonál.

a shimanonak inkább a hajtókar megy, abból jókat csinál. de a shimano váltást el lehet felejteni..

 

Erre ajánlom
mindenkinek dh fr 4x xc akármi
Ennyiért vettem
7 ezer karral
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.