Sram SX5 hátsó váltó

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 9.200 Ft

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK




vargaba avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Jól vált(mint minden sram!) pontos, gyors, könnyű beállítani, sárra nem érzékeny és még erős is!
Hátrány
Az X.9 után kicsit lassabb és pontatlanabb, de még mindíg messze jobb mint egy shimano.... kicsit nehéz szegény:S
Tapasztalat
Shimano rendszerrel kezdtem pályafutásom, de meg kell mondjam 2-3 hónap után széthullott a váltó.... akkor jött a nagyágyú, az X.9! Nincs párja! árban még elfogadható, súlyban is teljesítményben meg nem lehet összehasonlítani semmivel(kivétel a nagytestvér) nah az (s)x5 ugyan ezt tudja, csak kicsit nehezebben! nekem nagyon bevált! Beállítás?? fölteszem, ráhúzom a bowdent és mehetek is...
Erre ajánlom
versenyzésre  csak a súlya miatt nem, egyébként bárkinek ajánlom! DH-ra nem, oda vegyetek rövid kanalas x.9-et!!
Ennyiért vettem
vagy 7000 :-)
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.