Bergamont Threesome SL 7.4 mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.07.)
  • Listaár: 599.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Runner avatar
14 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • Jó ár/érték arány
  • Kiváló irányíthatóság
  • Nagyon jó tapadás
  • Nagyon jó csillapítás
  • Jól összeválogatott alkatrészek
  • Stabil marad terepen nagy sebességnél is
  • 27,5" (650b) kerekek és ehhez tervezett váz
  • Jól tekerhető
  • Teljesen lockolható elöl-hátul
  • ISCG 03 + 05
  • Tapered fejcső
  • 12 X 142mm-es tengely hátul
  • Fékfüggetlen rugózás (coax pivot system)
  • Gyönyörű szép (szerintem), matt kék fényezés 
Hátrány

A 10 fokozatú lánc nagyon gyorsan megnyúlik

Tapasztalat

Először is a 27,5"-ös kerékméretről szólnék pár szót. Szerintem kiválóan ötvözi a 29" jobb tapadását, stabilitását a 26"-os kerék fürge irányíthatóságával. Vannak akik szerint ez csak egy parasztvakítás, én nem ezt tapasztaltam, szerintem megvan a létjogosultsága, a sebességet is egész jól tartja, lockolt állapotban aszfalton elég jó tempót lehet vele menni, még terep külsőkkel is. Összességében azért inkább a 26"-hoz van közelebb, lényegében olyan mint egy 26", de kicsit jobb a tapadása és kicsit jobban tartja a sebességet. Irányíthatóságra meg kb ugyan olyan mint a 26"-os. 29" nél tapasztalható lomhább kanyarodást itt nem éreztem.

 

3 hónapja van ez a kerékpár a tulajdonomban, újonnan vásároltam, első tulajdonosa vagyok.  Tökéletesen használható, tulajdonképpen szinte bármilyen körülmény között. Ez mondjuk a kategóriájából is adódik, mivel ez egy All mountain kerékpár. Ennek a kategóriának maradéktalanul eleget is tesz, 140mm rugóút épp elegendő ahhoz, hogy már nagyon élvezetes legyen lefelé, de még tekerhető maradjon, ehhez hozzásegít a lock, amivel tényleg úgy mászik mint egy merev sport monti. Nagyon hamar megszoktam a bringát, mintha ezer éve ezt használnám, barátságos a viselkedése, jól kanyarodik, remekül csillapít, kiszámítható a viselkedése, ezt nagyon szeretem benne. Az ára szerintem rendben van a teljesítményéhez mérten, az alkatrészei is jól össze vannak válogatva. Az xt hátsó váltóval és az slx első váltóval el kellett szöszölni, mire pontosan be tudtam állítani, de most nagyon pontosak és határozottan váltanak. Azért azt hozzáteszem, váltóban nekem a sram szimpatikusabb, de ez is nagyon jól működik. Az X-fusion villáról csak pozitívan tudok nyilatkozni, kicsit tartottam tőle, de azt kell mondjam nem érzem azt, hogy rosszabbul csillapítana, rosszabbul mozogna, vagy kevésbé lenne merev mint egy Fox vagy Rock Shox villa. Tökéletes ebbe a bringába, a tapered nyakkal nagyon merev és nagyon jó összhangban van a Rock Shox monarch taggal, ami szintén egy kiváló darab. Az X-fusion Velvet-ről egy negatívumot tudok mondani, hogy amikor egy darabig áll a bringa, akkor az első megindításnál kicsit letapad a villa, tehát nehezebb megindítani,de amint megindul utána már finoman jár, ez csak az első megindításnál van, amikor ráülök. Gondolom azért is van mert levegős rendszerű, amúgy menet közben nagyon finoman dolgozik. A bergamont-os kiegészítők mint kormányszár és kormány, tökéletesen illik a bringába, a 720-as kormány is tökéletes. Az SDG Falcon nyereg meglepően kényelmes, még soha nem törte fel a fenekem, hosszabb tekerés után se. A Schwalbe Nobby Nic Evo külsők is nagyon jól passzolnak a bringához, megfelelő nyomáson igazán jól tapadak, viszont az aszfaltot nem szereti, és viszonylag gyorsan kopik. Az első még újszerű állapotban van, de a hátsó már kb 50%-os.

 

A kerékpár lelke azért mégiscsak a váz, ezért erről is mondanék pár szót. Kinézetre szerintem gyönyörű, de ez nyilván szubjektív dolog. Ami feltűnő, hogy kicsit szerintem túl van építve, ezt a német tesztben is említették, hogy kicsit nehéz a váz, kb 3,5kg taggal együtt. Ebben a kategóriában, tehát a 140mm rugóutas, 650b, AM kategóriában van több gyártó is akik taggal együtt 3kg körüli alu vázakat készítenek. Ezt lehetne negatívumként említeni, de azért nem teszem, mert összességében a 13,6 kg szerintem nem olyan rossz adat ebben az árkategóriában. Illetve azért a fél kiló pluszért cserébe egy brutál masszív 650b AM fully vázat kapunk. Tulajdonképpen egy Enduro váznak is elmegy, csak kicsit kisebb a rugóút. Egy Megavalanche versenyt szerintem így ahogy van kibírna, talán a fékek elfogynának kicsit, de a többi alkatrész és persze a váz, minden gond nélkül kibírná. Hajtáshatékonyságát elég jónak érzem, és nagyon jól el van találva a geometria, ez egy igazi Fun bike, leginkább a szórakozásról szól, de komolyabb túrákat is nyugodtan be lehet vele vállalni, nem érzem azt, hogy kolonc lenne a nyakamon amikor mászni kell, vagy sík úton hajtom, lefelé meg elég jó élmény. Mint egy kis mini DH bringa. Lehet vele vadulni. Én 50 km-es erdei túrákat is már többször mentem vele, simán vállalható volt. A váz elég vaskos csövekből van hegesztve, nem bízták a véletlenre, ezzel gond biztos nem lesz. A deore fékrendszer 180-as tárcsákkal is elegendőnek bizonyult hazai terepen. Még idáig mindenhol elegendő fékerőt produkált. Persze komolyabb külföldi hegyekben lehet elfogy a deore tárcsaféke, egyenlőre nem volt gondom vele. Egy igen fontos alkatrész hiányzott a bringáról, bár nyilván ebbe az árba nem fért bele, az pedig az útállítós nyeregcső. Ezt én utólag vettem bele, egy Rock Shox Reverb-et kapott, gyárilag a drágább verziójú Threesome 8.4-ben és 9.4-ben már van, de az a KS lev integra, én inkább a Reverb-nél maradtam. Ez az alkatrész szerintem elengedhetetlen egy ilyen bringáról, de negatívumként nem tudom megemlíteni azt, hogy nem volt rajta, mert cserébe 2000 euró alatti vételára van a bringának. Persze szeretném még fejleszteni a bringát, súlyt is le akarok még faragni. Elsőként a kerékszett lesz cserélve. Tulajdonképpen ezekkel sincs baj, de azért egy deore agy nem úgy forog mint egy felsőkategóriás iparicsapágyas agy. :) Szerintem a deore agyak egyértelműen a leggyengébb alkatrészek ezen a bringán. Persze ezt sem róhatom fel neki, ebbe az árba ez fért bele gyárilag. 

Erre ajánlom

Túra, hobbi XC, AM/Enduro

Mért tömeg
13600 g
Csatolt képek
Bergamont Threesome SL 7.4  2014 mtb
Bergamont Threesome SL 7.4  2014 mtb
Bergamont Threesome SL 7.4  2014 mtb
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

27,5" MTB, 6061 Alloy Ultra Lite Tubing, T4/T6 hőkezelt, Triplán húzott, Coax Pivot, 3D-Dropout, X-Link-System, 140 mm, All-Mountain geometria


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Kék-zöld


villa (teló):
X-Fusion Velvet RL,

2 27,5", tapered, 140 mm, Air, Rebound, Remote Lockout, 15 mm axle


 
hátsó rugóstag:

RockShox Monarch RT HV, High Volume, levegős, Rebound, Compression, 216x63 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M622,

Hollowtech II, 40/30/22, 170 mm (S, M) /175 mm (L, XL)


fogaskoszorú:
Sram PG-1030,

11-36


középrész:

Shimano Hollowtech II, 73 mm


első váltó:
Shimano SLX,

FD-M671D, Direct Mount, Down Swing, Top-Pull


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-M781, SGS, Top-Normal, Shadow


 
fokozatok száma:

3x10


Kerék

felni:

Alex SX44, 27,5", Disc, eylets, 32H


első agy:

Shimano HB-M618, Center-Lock, Disc, 15 mm


hátsó agy:

Shimano HB-M618, Center-Lock, Disc, 12x142 mm


külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic,

Evo, hajtogathatós, TL-Ready, 60-584


belső gumi:

Schwalbe SV19B Light 40/62-622


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

SL-M610, 3x10, Rapidfire-Shift


kormány:

BGM Pro, Riserbar, 9° hátranyúlás, 10 mm emelkedés, 720 mm szélesség


markolat:

BGM Race Clamp, MTB, kettős keménységű


kormányszár:

BGM Pro MTB, 7°, 75 mm (S) / 90 mm (M, L) / 100 mm (XL), 31.8 mm


kormánycsapágy:

Cane Creek 40/10 , A-Headset, félintegrált, ZS44/28.6/H8 | ZS56/40 (tapered)


nyereg:

SDG Falcoon


nyeregcső:

BGM Pro, 2 csavaros, 30.9 mm, 350 mm


Fék

tárcsafék:
Shimano Deore,

BR-M615, hidraulikus


 
féktárcsa:

180 mm


fékkar:
Shimano Deore,

BL-M615


 
további információk:

CN duplán húzott küllők, 2,0/1,8/2,0 mm


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Bergamont Threesome SL 7.4 termékkel kapcsolatban: