- Jó ár/érték arány
- Kiváló irányíthatóság
- Nagyon jó tapadás
- Nagyon jó csillapítás
- Jól összeválogatott alkatrészek
- Stabil marad terepen nagy sebességnél is
- 27,5" (650b) kerekek és ehhez tervezett váz
- Jól tekerhető
- Teljesen lockolható elöl-hátul
- ISCG 03 + 05
- Tapered fejcső
- 12 X 142mm-es tengely hátul
- Fékfüggetlen rugózás (coax pivot system)
- Gyönyörű szép (szerintem), matt kék fényezés
A 10 fokozatú lánc nagyon gyorsan megnyúlik
Először is a 27,5"-ös kerékméretről szólnék pár szót. Szerintem kiválóan ötvözi a 29" jobb tapadását, stabilitását a 26"-os kerék fürge irányíthatóságával. Vannak akik szerint ez csak egy parasztvakítás, én nem ezt tapasztaltam, szerintem megvan a létjogosultsága, a sebességet is egész jól tartja, lockolt állapotban aszfalton elég jó tempót lehet vele menni, még terep külsőkkel is. Összességében azért inkább a 26"-hoz van közelebb, lényegében olyan mint egy 26", de kicsit jobb a tapadása és kicsit jobban tartja a sebességet. Irányíthatóságra meg kb ugyan olyan mint a 26"-os. 29" nél tapasztalható lomhább kanyarodást itt nem éreztem.
3 hónapja van ez a kerékpár a tulajdonomban, újonnan vásároltam, első tulajdonosa vagyok. Tökéletesen használható, tulajdonképpen szinte bármilyen körülmény között. Ez mondjuk a kategóriájából is adódik, mivel ez egy All mountain kerékpár. Ennek a kategóriának maradéktalanul eleget is tesz, 140mm rugóút épp elegendő ahhoz, hogy már nagyon élvezetes legyen lefelé, de még tekerhető maradjon, ehhez hozzásegít a lock, amivel tényleg úgy mászik mint egy merev sport monti. Nagyon hamar megszoktam a bringát, mintha ezer éve ezt használnám, barátságos a viselkedése, jól kanyarodik, remekül csillapít, kiszámítható a viselkedése, ezt nagyon szeretem benne. Az ára szerintem rendben van a teljesítményéhez mérten, az alkatrészei is jól össze vannak válogatva. Az xt hátsó váltóval és az slx első váltóval el kellett szöszölni, mire pontosan be tudtam állítani, de most nagyon pontosak és határozottan váltanak. Azért azt hozzáteszem, váltóban nekem a sram szimpatikusabb, de ez is nagyon jól működik. Az X-fusion villáról csak pozitívan tudok nyilatkozni, kicsit tartottam tőle, de azt kell mondjam nem érzem azt, hogy rosszabbul csillapítana, rosszabbul mozogna, vagy kevésbé lenne merev mint egy Fox vagy Rock Shox villa. Tökéletes ebbe a bringába, a tapered nyakkal nagyon merev és nagyon jó összhangban van a Rock Shox monarch taggal, ami szintén egy kiváló darab. Az X-fusion Velvet-ről egy negatívumot tudok mondani, hogy amikor egy darabig áll a bringa, akkor az első megindításnál kicsit letapad a villa, tehát nehezebb megindítani,de amint megindul utána már finoman jár, ez csak az első megindításnál van, amikor ráülök. Gondolom azért is van mert levegős rendszerű, amúgy menet közben nagyon finoman dolgozik. A bergamont-os kiegészítők mint kormányszár és kormány, tökéletesen illik a bringába, a 720-as kormány is tökéletes. Az SDG Falcon nyereg meglepően kényelmes, még soha nem törte fel a fenekem, hosszabb tekerés után se. A Schwalbe Nobby Nic Evo külsők is nagyon jól passzolnak a bringához, megfelelő nyomáson igazán jól tapadak, viszont az aszfaltot nem szereti, és viszonylag gyorsan kopik. Az első még újszerű állapotban van, de a hátsó már kb 50%-os.
A kerékpár lelke azért mégiscsak a váz, ezért erről is mondanék pár szót. Kinézetre szerintem gyönyörű, de ez nyilván szubjektív dolog. Ami feltűnő, hogy kicsit szerintem túl van építve, ezt a német tesztben is említették, hogy kicsit nehéz a váz, kb 3,5kg taggal együtt. Ebben a kategóriában, tehát a 140mm rugóutas, 650b, AM kategóriában van több gyártó is akik taggal együtt 3kg körüli alu vázakat készítenek. Ezt lehetne negatívumként említeni, de azért nem teszem, mert összességében a 13,6 kg szerintem nem olyan rossz adat ebben az árkategóriában. Illetve azért a fél kiló pluszért cserébe egy brutál masszív 650b AM fully vázat kapunk. Tulajdonképpen egy Enduro váznak is elmegy, csak kicsit kisebb a rugóút. Egy Megavalanche versenyt szerintem így ahogy van kibírna, talán a fékek elfogynának kicsit, de a többi alkatrész és persze a váz, minden gond nélkül kibírná. Hajtáshatékonyságát elég jónak érzem, és nagyon jól el van találva a geometria, ez egy igazi Fun bike, leginkább a szórakozásról szól, de komolyabb túrákat is nyugodtan be lehet vele vállalni, nem érzem azt, hogy kolonc lenne a nyakamon amikor mászni kell, vagy sík úton hajtom, lefelé meg elég jó élmény. Mint egy kis mini DH bringa. Lehet vele vadulni. Én 50 km-es erdei túrákat is már többször mentem vele, simán vállalható volt. A váz elég vaskos csövekből van hegesztve, nem bízták a véletlenre, ezzel gond biztos nem lesz. A deore fékrendszer 180-as tárcsákkal is elegendőnek bizonyult hazai terepen. Még idáig mindenhol elegendő fékerőt produkált. Persze komolyabb külföldi hegyekben lehet elfogy a deore tárcsaféke, egyenlőre nem volt gondom vele. Egy igen fontos alkatrész hiányzott a bringáról, bár nyilván ebbe az árba nem fért bele, az pedig az útállítós nyeregcső. Ezt én utólag vettem bele, egy Rock Shox Reverb-et kapott, gyárilag a drágább verziójú Threesome 8.4-ben és 9.4-ben már van, de az a KS lev integra, én inkább a Reverb-nél maradtam. Ez az alkatrész szerintem elengedhetetlen egy ilyen bringáról, de negatívumként nem tudom megemlíteni azt, hogy nem volt rajta, mert cserébe 2000 euró alatti vételára van a bringának. Persze szeretném még fejleszteni a bringát, súlyt is le akarok még faragni. Elsőként a kerékszett lesz cserélve. Tulajdonképpen ezekkel sincs baj, de azért egy deore agy nem úgy forog mint egy felsőkategóriás iparicsapágyas agy. :) Szerintem a deore agyak egyértelműen a leggyengébb alkatrészek ezen a bringán. Persze ezt sem róhatom fel neki, ebbe az árba ez fért bele gyárilag.
Túra, hobbi XC, AM/Enduro