Btwin Rockrider 500 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 89.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Tom77 avatar
26 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Btwin Rockrider 500->egy igen jól összerakott kerékpár, komoly alkatrészekkel és rendkívül jó adottságokkal, nemcsak kezdőknek!
Talán nem gond, ha elsőnek az ár-érték arányról írnék pár szót, ez a kerékpár jelenleg nyolcvanezer forint környékén beszerezhető, én 2014 karácsonyán vásároltam és anno kereken százezer forintot fizettem érte.
Az akkor kifizetett összeg is reális volt, mert ez a bringa igen strapabíró felszerelést kapott, minőségi alkatrészekkel. Szinte mindenféle terepen jártam vele és a rendszeres használat, valamint az átlagosnál nagyobb nyüstölés sem tudott, egyetlen alkatrészt sem kicsinálni, hozzáteszem, hogy valamennyi komolyabb út után, rendszeresen karbantartást és tisztítást kapott, s talán ennek köszönhetem, hogy tulajdonképpen 1500km megtételéig nem kellett, semmihez sem hozzányúlni a kerékpáron!
Ezt követően, lánc és fogaskoszorú csere volt a bringán, de sem a fékhez, sem a váltóhoz nem kellett nyúlni még ekkor sem, egyéb iránt, két év garancia van minden alkatrészre és örök garancia a kerékpár fődarabjaira..

 

  • Váz;  Btwin Mtb Sport váz megerősített 6061 alumínium, a hegesztések esztétikusak, semmi kirívó megoldás amely, nyugodt  és rendezett megjelenést kölcsönöz a kerékpárnak.
  • Villa; Klasszikus Suntour villa 80mm->teloval, valamivel több mint a felét mozogja ki.
    Nincs lock-out-os megoldás, de ennyiért szerintem nem is várható el tőle..
  • A funkció ellenben kifogástalan, jól csillapít és nem is igényel semmilyen extra karbantartást, mert a szorítógyűrűk, minden nem kívánt szennyeződést távol tartanak, beleértve a vizet is.
  • Váltó; Sram tripla lapos hajtómű, 22X32X42. Hátsó váltó Sram X4. Első váltó Microshift M30, új Sram válókarok, a 24 sebesség jelölésével. Sram kazetta 11X32. A váltása pontos és elég igénytelen, ha vásárláskor jól beállítják, gyakorlatilag az első 1500-2000km-ig, nem nagyon kell hozzányúlni.
  • Fékek;  Hayes MX5 mechanikus tárcsafékek 160mm elöl-hátul, rendkívül jól fékezhetőség jellemzi, fokozatos és csúszásmentes, csupán egy alapbeállítást igényel és tényleg nagyon sokoldalú, esőben, sárban és változó terepen mindenütt stabil és biztonságos működést produkál, nincsenek csikorgó hangok és egyéb sípolásszerű problémák fékezéskor, amelyekről korábban már itt olvastam, a tárcsafékes verzióknál..

Nyereg; Btwin  viper sport nyereg, csupa-csupa sport cucc, :-) azért írom így, mert nagyon kényelmetlen, hiába puha, viszonylag pici az ülőfelülete, ezért illik venni rá hamar egy zselés huzatot, vagy cserélni a nyerget..

  1. Gumiköpeny; Mtb sport 26 X 2.0  BTWIN ALL TERRAIN DRY
  • Rendkívül jó oldalirányú tapadással és nem zabálja meg az aszfalt, olyan 2500-3000 km-ig, kifejezetten ajánlható, ha addig közben nem sérül..
  • Pedál; Lapos Wellgo Mtb pedál, én a gyári klipszét nem vettem le,sokáig ezzel használtam.
  • Súly; 14.41kg ->körül van, bár ez később kiderült azóta, hogy nem pontos adat, valamivel 15kg felett volt a tényleges súlya, mert nekem egy igen komoly átépítés után is 13.5kg> maradt,
    pedig a vázon kívül ment minden..

 

Hátrány

Ha van neki, akkor az maximum a súlya lehet.
Én ide már azt írhatom, hogy .: NINCS NEKI! ˇ_ˇ

Tapasztalat

Mindenkinek ajánlom aki kedveli, a jó megjelenést vagy szereti, ha a dolgok csak a maguk egyszerűségükben működnek.. Sok példa van arra, hogy mindig a legegyszerűbb megoldás a legjobb, és most már ennek a bringának köszönhetően, azt is tudjuk, hogy a legegyszerűbb is lehet, megjelenésében szép vagy működésében pontos.
Komolyabb  túrákra és nehezebb terepekre egyaránt. 
Update 2017-10.27.>
Nagyjából három év alatt, szinte eltűnt ennek a kerékpárnak a gyári formája, közel háromszázezer forintból teljesen új külsőt kapott!
Cserélve voltak.: A teleszkópos villa, a kerekek, fékkarok és a váltókarok, a hajtómű és a pedálok, a kormány és a kormányszár, a nyereg->nyeregcső, valamint az első és a hátsó váltó.
A gyári alkatrészekből összesen a váz és a fékrendszer maradt. (A tárcsák szintén cserések voltak.)

Ez a fotó a jelen állapotot tükrözi (2020.03.25.) ->  https://imgur.com/5Crbi6i  ez már nem nagyon tud és nem is fog változni.
Amire használom arra így tökéletes, bár az alapkoncepció hatékonynak bizonyult, de mivel fél éven keresztül dolgozni járok vele, és jövőre már a külhoni vártúráimra is ezt szeretném vinni, ezért az eddigi átalakítások szükségesek voltak..



 

Erre ajánlom

Update 2017-10.27.>Sajnos 2016-tól már nem kapható a rockrider 500, de ha valaki használtan viszonylag olcsón hozzájut és építene, egy erősebb és gyorsabb kerékpárt, akkor csupán idő, pénz és fantázia kérdése, hogy mi lesz majd belőle..
Akárcsak a többi mtb->ez is igen sokféleképpen átépíthető egy kis fantáziával és hozzáértéssel, javítható szinte minden tulajdonsága; kinézete, súlya,  gyorsasága, stb. Én már három éve nyúzom és fejlesztgetem,  dobok fel egy új képet róla, azok számára, akik eddig csak a bolti külsejével tudták elképzelni..
 

Ennyiért vettem
100000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 500  2014 mtb
Otthon
Btwin Rockrider 500  2014 mtb
Bánd Essegvár 2017.10.19.
57 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Btwin MTB Sport


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Szürke


villa (teló):

Btwin 80 mm


Meghajtás

hajtókar:

Sram


hátsó váltó:
Sram X.4
pedál:

Wellgo MTB


Kerék

külső gumi:

MTB Sport 26x2.1"


Irányítás

kormány:

Rockrider


kormányszár:

Rockrider


nyereg:

Rockrider Sport Viper ergonomikus


nyeregcső:

Btwin Sport


Fék

tárcsafék:
Hayes MX5
fékkar:

Tektro


tömeg:

14,07 kg az XS-es pedál nélkül


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 500 termékkel kapcsolatban: