Btwin Rockrider 500 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 89.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Btwin Rockrider 500->egy igen jól összerakott kerékpár, komoly alkatrészekkel és rendkívül jó adottságokkal, nemcsak kezdőknek!
Talán nem gond, ha elsőnek az ár-érték arányról írnék pár szót, ez a kerékpár jelenleg nyolcvanezer forint környékén beszerezhető, én 2014 karácsonyán vásároltam és anno kereken százezer forintot fizettem érte.
Az akkor kifizetett összeg is reális volt, mert ez a bringa igen strapabíró felszerelést kapott, minőségi alkatrészekkel. Szinte mindenféle terepen jártam vele és a rendszeres használat, valamint az átlagosnál nagyobb nyüstölés sem tudott, egyetlen alkatrészt sem kicsinálni, hozzáteszem, hogy valamennyi komolyabb út után, rendszeresen karbantartást és tisztítást kapott, s talán ennek köszönhetem, hogy tulajdonképpen 1500km megtételéig nem kellett, semmihez sem hozzányúlni a kerékpáron!
Ezt követően, lánc és fogaskoszorú csere volt a bringán, de sem a fékhez, sem a váltóhoz nem kellett nyúlni még ekkor sem, egyéb iránt, két év garancia van minden alkatrészre és örök garancia a kerékpár fődarabjaira..

 

  • Váz;  Btwin Mtb Sport váz megerősített 6061 alumínium, a hegesztések esztétikusak, semmi kirívó megoldás amely, nyugodt  és rendezett megjelenést kölcsönöz a kerékpárnak.
  • Villa; Klasszikus Suntour villa 80mm->teloval, valamivel több mint a felét mozogja ki.
    Nincs lock-out-os megoldás, de ennyiért szerintem nem is várható el tőle..
  • A funkció ellenben kifogástalan, jól csillapít és nem is igényel semmilyen extra karbantartást, mert a szorítógyűrűk, minden nem kívánt szennyeződést távol tartanak, beleértve a vizet is.
  • Váltó; Sram tripla lapos hajtómű, 22X32X42. Hátsó váltó Sram X4. Első váltó Microshift M30, új Sram válókarok, a 24 sebesség jelölésével. Sram kazetta 11X32. A váltása pontos és elég igénytelen, ha vásárláskor jól beállítják, gyakorlatilag az első 1500-2000km-ig, nem nagyon kell hozzányúlni.
  • Fékek;  Hayes MX5 mechanikus tárcsafékek 160mm elöl-hátul, rendkívül jól fékezhetőség jellemzi, fokozatos és csúszásmentes, csupán egy alapbeállítást igényel és tényleg nagyon sokoldalú, esőben, sárban és változó terepen mindenütt stabil és biztonságos működést produkál, nincsenek csikorgó hangok és egyéb sípolásszerű problémák fékezéskor, amelyekről korábban már itt olvastam, a tárcsafékes verzióknál..

Nyereg; Btwin  viper sport nyereg, csupa-csupa sport cucc, :-) azért írom így, mert nagyon kényelmetlen, hiába puha, viszonylag pici az ülőfelülete, ezért illik venni rá hamar egy zselés huzatot, vagy cserélni a nyerget..

  1. Gumiköpeny; Mtb sport 26 X 2.0  BTWIN ALL TERRAIN DRY
  • Rendkívül jó oldalirányú tapadással és nem zabálja meg az aszfalt, olyan 2500-3000 km-ig, kifejezetten ajánlható, ha addig közben nem sérül..
  • Pedál; Lapos Wellgo Mtb pedál, én a gyári klipszét nem vettem le,sokáig ezzel használtam.
  • Súly; 14.41kg ->körül van, bár ez később kiderült azóta, hogy nem pontos adat, valamivel 15kg felett volt a tényleges súlya, mert nekem egy igen komoly átépítés után is 13.5kg> maradt,
    pedig a vázon kívül ment minden..

 

Hátrány

Ha van neki, akkor az maximum a súlya lehet.
Én ide már azt írhatom, hogy .: NINCS NEKI! ˇ_ˇ

Tapasztalat

Mindenkinek ajánlom aki kedveli, a jó megjelenést vagy szereti, ha a dolgok csak a maguk egyszerűségükben működnek.. Sok példa van arra, hogy mindig a legegyszerűbb megoldás a legjobb, és most már ennek a bringának köszönhetően, azt is tudjuk, hogy a legegyszerűbb is lehet, megjelenésében szép vagy működésében pontos.
Komolyabb  túrákra és nehezebb terepekre egyaránt. 
Update 2017-10.27.>
Nagyjából három év alatt, szinte eltűnt ennek a kerékpárnak a gyári formája, közel háromszázezer forintból teljesen új külsőt kapott!
Cserélve voltak.: A teleszkópos villa, a kerekek, fékkarok és a váltókarok, a hajtómű és a pedálok, a kormány és a kormányszár, a nyereg->nyeregcső, valamint az első és a hátsó váltó.
A gyári alkatrészekből összesen a váz és a fékrendszer maradt. (A tárcsák szintén cserések voltak.)

Ez a fotó a jelen állapotot tükrözi (2020.03.25.) ->  https://imgur.com/5Crbi6i  ez már nem nagyon tud és nem is fog változni.
Amire használom arra így tökéletes, bár az alapkoncepció hatékonynak bizonyult, de mivel fél éven keresztül dolgozni járok vele, és jövőre már a külhoni vártúráimra is ezt szeretném vinni, ezért az eddigi átalakítások szükségesek voltak..



 

Erre ajánlom

Update 2017-10.27.>Sajnos 2016-tól már nem kapható a rockrider 500, de ha valaki használtan viszonylag olcsón hozzájut és építene, egy erősebb és gyorsabb kerékpárt, akkor csupán idő, pénz és fantázia kérdése, hogy mi lesz majd belőle..
Akárcsak a többi mtb->ez is igen sokféleképpen átépíthető egy kis fantáziával és hozzáértéssel, javítható szinte minden tulajdonsága; kinézete, súlya,  gyorsasága, stb. Én már három éve nyúzom és fejlesztgetem,  dobok fel egy új képet róla, azok számára, akik eddig csak a bolti külsejével tudták elképzelni..
 

Ennyiért vettem
100000
Csatolt képek
Btwin Rockrider 500  2014 mtb
Otthon
Btwin Rockrider 500  2014 mtb
Bánd Essegvár 2017.10.19.
64 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bádogember avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A BTwin520 váz+villa magasított geometriája. Középcsapágy magassága 30 cm, tehát a pedál alsó állásban kb 12 cm magasan van a talajtól. (Akinek már dobta meg a hátsó kereket  padka, bucka, szűk kanyar, az tudja mekkora a bukta ilyenkor)
A 100mm XCR villa. Teszi a dolgát. Azonnal a legkeményebbre állítottam, és még nem használtam a lockout-ot.
A 3*9 hajtáslánc, a 22-32 áttétellel a meredekebb emelkedők is könnyen vehetők. A 42-11 még nem volt kipróbálva, alatta 2 fokozattal is megy a 35-38 km/h. Az Acera-Sram hátsó rendszer kifogástalanul működik. A lánc patentszemes, így bontás nélkül rendszeresen tisztítható.
A nyereg baromira kemény. Hozzászokás után tökéletes. A 30mm nyeregszárnak + merev (talán túl merev) váznak köszönhetően DH-ben pontosan irányítható.
A 32 lyukas Rigida felnik stabilak, meg lett kínálva párszor terepen is meg kapott padkát is párszor, de se 8-as, se semmi. Az agyak csapágyazása precíz, nem szorul, nem lötyög, a gumiharangos labirit-tömítés óvja a víztől, portól.
A HutchinsonPhyton gumik terepen nagyon bevállnak, a középső mintázat kialakítása miatt (egymás mögé nyúlnak a bütykök) aszfalton nem zúg és könnyen fut.
A pedál is maradt a gyári, amíg nem lötyögősödik ki marad. És még a kacsacsőr papucs-klipsz is használható.
A hidraulikus fékek működnek. Ha meg kell állni megállok. Terepen sziklás köves lejtőn precízen szabályozható a tempó.
És nem utolsó sorban a  bicikli forgalmazója: A Decathlon szerelője a már „félkészre” szerelt gépet, kb 15-20 perc alatt beállította és azóta sem kellett újra szabályozni. (Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy az első 50-100 m-en az először befeszülő bowdenek minimális beszabályozást igényelnek. Ha tudjuk, hogy melyik csavart merre kell csavargatni, nem ördöngösség)

Hátrány

A hajtómű (valami MirandaBeta) lánc (SramPC951) váltó (Microshift) hármas körül valami nem stimmel. Középsőről a nagyra néha nem ugrik fel. Terhelésnél a középsőről az kicsire nem megy le. Ha meg végre sikerül, felkapja a láncot. Ez azért elég gáz. Most „előrelátó” vagyok, jó előre és óvatosan váltok, és láncfelkapás hangját hallva nem erőből oldom meg a dolgot. Már minden beállítás kipróbálva, különböző lánckenés, lánchossz változtatás megvolt. Én a hajtóműre gyanakszom, majd ha kopás miatt csere lesz, világosodik a helyzet.
A BTwin gyári lánczsírt azonnal cseréni kell. Nem is zsír, hanem valami ragacs.
A HutchinsonPhyton gumi nem kimondottan defekt-álló.

upgrade 3100 km 2016.08.09.: a hajtómű első váltóval egyenlőre béke van. Kivettem egy szemet, 2-300 km után mosom, láncfűrész olajjal kenem. És nem kiállva váltok a kicsi kerékre.

Tapasztalat

Először egy sportos vázra (Merida, Gepida, Kellys, Cube) terveztem építeni egy SuntourXCM100mm 3*8hajtás, tárcsafékes gépet. Közben összefutottam egy Decathlon BTwin500 narancssárga géppel és a mindössze 89000HUF-os árával. És ez egy JÓ gép volt.
Elindult az agyhangya: az építgetés kb 170-200-nél állhat meg. Az álomgép paramétereit a  BTwin520 bőven felülmúlta és az ára 135000HUF.  Ja a matrica nem az álommatrica lesz, és az önbecsülés is elmarad. Viszont azonnal lesz egy jó gépem.
Kiegészítőként csak kitámasztót, és sárvédőt kellett venni (világításom maradt az előző gépemről).
1200 km hajtottam bele 2015.09.20-óta (a telet időjárás és betegségek miatt kihagytam). Nincs csere, átépítés, jelentős kopás, láncnyúlás stb. Majd nyárra teszek rá pl. SchwalbeHurrican külsőt.

upgrade 3100 km 2016.08.09.: Nem volt még szervízben, gariban sem. Nem kellett alkatrészt cserélni. Egyszerűen MEGY. NEM kattog, recseg, nyekereg. Kicsit kellett után állítani bowdeneken, féknyergen, nyeregszorításon. A nyári városi-országúti szezonra Deestone 26"1.75 sima felületűt tettem fel (vélemény van róla. Ja, egy hibája van, a matrica, lesajnáló tekintetek: - fúj áruházi... és  Decathlonos...

Erre ajánlom

XC minden terepre, DH-re nem (János-hegyre Normafára gondolok). Túrázásra, városi utakra szintén tökéletes. Ahogy nézem a szerelési lehetőségeket, a csomagtartó felejtős, én hátizsák párti vagyok. Hosszabb országútra a magas építése miatt nem ajánlanám, ellenszélben küzdeni kell!

Ennyiért vettem
135000
Mért tömeg
13000 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 500  2015 mtb
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gabró avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű alu váz

Jó geometria

Tárcsafék, dupla falú masszív felnik,kazettás racsni

2 kulacstartó hely,könnyű szerelhetőségű nyereg befogó a nyeregszáron

Jó teló,gyárilag adnak a pedálra láb befogó csipeszt

Nagyon jó ár érték arány

Hátrány

Nem igazán hátrányok amiket felsorolok,inkább személyre szabási válltoztatások,nem tudok igazi hátrányt mondani róla

 

A kormány max felhúzott állapotban nekem még kevés volt,de ez orvosolható,egy állítható kormányszárral,vagy egy nagyobb emelkedésű kormánnyal

Nincs rajta gyárilag lánctányér védő műanyag,de ez filléres

Gyári ülés kemény,de ez megint csak cserélhető

Első sárvédőt felszerelni kissé körülményes,mert az enyémen nincs neki lyuk a felfogatáshoz,de kábelkötegelővel meg lehet oldani

A kormány markolatot én szivacsosra cseréztem,de szinte minden bringámon

Amiket adnak rá lámpákat azok kuka,feldobtam a jól bevált lámpáimat

Egyedül a festés sérülékenysége,hiába írják hogy 3 réteg meg ilyen olyan bevonat,vigyázni kell rá mert könnyű megkarcolni

Tapasztalat

Nemrég vettem a 2016-os szezonra,egy Rockrider 340-esem volt előtte,hát ég és föld a különbség.Egyrészt a váltásom oka az áttét,sokat megyek hosszú távon és ezen kazettás a racsni,amit lehet hajtani bőven,30-35ös tempóval kényelmesen.

A tárcsafékek bitang jól fognak,nem nyekeregnek mint a 340es szimpla felnijén,és relatíve igénytelenek,csak a pofákat kell majd cserélgetni,mivel bovdenes,nem kell az olajjal bajlódni.

A dupla falú felnik nagyon masszívak,az én 100kg-ra kell is hogy egy-egy terep után ne a 8asok kiszedegetésével töltsem az estémet.

A váz geometriája bár hagyományosnak tűnik első ránézésre,én bele szerettem,és bitang jó is rajta ülni.

A váltó gyönyörűen,pontosan pakolgatja a fokozatokat,egy pici utánállítás nem árt miután kitolod a boltból,mert ők lengőbe állítják be,terhelés alatt kicsit mást mutat,de a váltó karon van finom állító szóval nem nagy ördöngösség 

A villa mozgását én imádom,szépen kimozogja a huplikat,van egy kg állító a villa tetején,azt 65re állítottam így kényelmes bár 100kg vagyok.

A gyári gumezt lecseréltem Schwarble gumikra(kevlár betétes)aszfaltra a gyári nem igazán jó,  meg tele nyomtam Slime-al az elmúlt évek defektjeiből okulva így megyek csak ki az utakra.

Az ülést cseréltem még le a kedvenc puha ülésemre, mert a gyári bár sport,mégis elég kemény,de ezt az ülést már 3 bringa óta használom,illetve a kormányt,mivel feljebb nem állítható már a kormányszár,állítható kormányszárt pedig nem akartam venni mivel terepre nem ajánlott(a sok csatlakozási pont miatt lelazul,után kell húzogatni,a kis belső fogazat le darálódik stb..) így vettem egy nagyobb emelkedésű XLC kormányt kemény 2600,-é és tökéletes lett így nekem

Kormányszarv kilóméter óra,lámpák táskák,nagyon jól elfér rajta minden.

Összességében szerintem egy remek bicaj,megéri az árát bár én pont elkaptam egy akciót 90ről volt 70re le akciózva.De állítom ha B'twin helyett Merida lenne rá írva 3kiló alatt nem is adnák.Szerintem simán felveszi a versenyt a nagy nevekkel mind küllemben,mind pedig megbízhatóságban,árban meg aztán pláne.

Bár eddig mindössze 50km amit bele raktam,de már látom hogy hű társam lesz a nyáron.

300KM UPDATE

Nos megvolt az első 300km,tapasztalatok a következőek

A monoblokk le lazult,tekerés közben éreztem mintha kicsit billegne a pedál,vissza mentem vele Dechatlonba kb fél óra alatt meghúzta nekem a szervizes srác+kicsit utána állított a váltón (elöl le dobta a láncot a legnagyobb fokozatról,határoló csavarral meg lehetett oldani) Elmondása szerint ennek nem lett volna szabad így le lazulnia ennyi idő alatt meg pláne nem,ugyhogy valószínűleg össze szerelésnél nem nagyon húzták meg.

A másik dolog én kicsit keménynek érzem a villa mozgását,hiába veszem le 55kg-ra a 100kilomhoz képest nem nagyon mozogja ki a kisebb buckákat,persze ez nem olyan eget rengető,csak volt már puhább villám is,összességében eddig *gos 5ös a bicaj.

Kövi update majd 1000km körül :D

1500km update

Megvolt a lánc és a hátsó fogas koszorú cseréje,ennyit bírt,átugrott a lánc erőteljesebb hajtásnál.Vissza tekertem dekába vele,lekapta a srác a láncot és a racsnit,cserélte és az élet megy tovább,természetesen ingyen és bérmentve,garanciába.Továbbá amit tapasztalok hogy az eső fékem kicsit szakaszosan fog mintha húzogatnám,szerintem egy fékbetét csere megoldaná de nincs elkopva még,bőven van rajta ferodol,max kiveszem és meg csiszolgatom.Hátsó pöpec.Egyébként teljesen rendben van  a bicaj sehol nem maradtam még ott vele,bírja a strapát,ha elfogy a 2 év gari(ami a kopó alkatrészekre van) szerintem be ruházok egy komolyabb hajtásra,hogy ne 1500km-enként kelljen láncot és racsnit cserélni.

Kövi update 3000km körül

 

Erre ajánlom

Melóba járás,kis terep,erdő,aszfalt,bringa túrák,mindenre :D

Ennyiért vettem
70000
Mért tömeg
15 g
Csatolt képek
Btwin Rockrider 500  2016 mtb
kicsit csupaszon
Btwin Rockrider 500  2016 mtb
testre szabva
Btwin Rockrider 500  2016 mtb
végleeges
14 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pleszinger avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

olcsó, elég jó felszereltség az árához képest

jó váltók, jó fékek

erős , és szép váz

a gumi meglepően jól tapad , jól lehet vele mászni még sárba is, pedig már alig van rajta minta

Hátrány

elsőnek a lámpa ment tönkre, mtb-re nem vízálló lámpát raknak, nagy hiba

másodszorra a hajtóművem tört el, garanciával kicserélték egy shimano csavaros hajtóműre, cserélték a monoblokkot is akkor 

harmadszorra a hátsó fékváltó karom adta meg magát, egyet tudtam felfelé váltani, aztán átugrott a fokozatokon, ezért nem volt kedvem megint vissza vinni Fehérvárra, ezt magam cseréltem ki

utoljára a teleszkóp kezdett el szarakodni, bele folyik a víz, a sár ezt még nemtudom, hogy vissza viszem-e vagy veszek bele komolyabb teleszkópot 

és egy hiba, ami a szerelők hanyagsága, az az összeszerelés minősége, a csavarok nem voltak rendesen meghúzva, a kormány az simán elforgott a stucniba, a monoblokk majdnem szétesett annyira kilazult

 

 

a teleszkóp csere megtörtént, 4 teljes hétbe telt, mire képesek voltak a dechatlonosok kicserélni garanciára

Tapasztalat

van előnye is , hátránya is, ezt a pénzt meg éri, a fékek és a váltók nagyon jók, 4000km-t mentem vele eddig, most már csak munkába járáshoz, és erdőbe használom, eddig ez volt a túrakerékpárom is, annak is tökéletes volt másik gumikkal 

Ennyiért vettem
100000
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Btwin MTB Sport


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Szürke


villa (teló):

Btwin 80 mm


Meghajtás

hajtókar:

Sram


hátsó váltó:
Sram X.4
pedál:

Wellgo MTB


Kerék

külső gumi:

MTB Sport 26x2.1"


Irányítás

kormány:

Rockrider


kormányszár:

Rockrider


nyereg:

Rockrider Sport Viper ergonomikus


nyeregcső:

Btwin Sport


Fék

tárcsafék:
Hayes MX5
fékkar:

Tektro


tömeg:

14,07 kg az XS-es pedál nélkül


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Rockrider 500 termékkel kapcsolatban: