Könnyű alu váz
Jó geometria
Tárcsafék, dupla falú masszív felnik,kazettás racsni
2 kulacstartó hely,könnyű szerelhetőségű nyereg befogó a nyeregszáron
Jó teló,gyárilag adnak a pedálra láb befogó csipeszt
Nagyon jó ár érték arány
Nem igazán hátrányok amiket felsorolok,inkább személyre szabási válltoztatások,nem tudok igazi hátrányt mondani róla
A kormány max felhúzott állapotban nekem még kevés volt,de ez orvosolható,egy állítható kormányszárral,vagy egy nagyobb emelkedésű kormánnyal
Nincs rajta gyárilag lánctányér védő műanyag,de ez filléres
Gyári ülés kemény,de ez megint csak cserélhető
Első sárvédőt felszerelni kissé körülményes,mert az enyémen nincs neki lyuk a felfogatáshoz,de kábelkötegelővel meg lehet oldani
A kormány markolatot én szivacsosra cseréztem,de szinte minden bringámon
Amiket adnak rá lámpákat azok kuka,feldobtam a jól bevált lámpáimat
Egyedül a festés sérülékenysége,hiába írják hogy 3 réteg meg ilyen olyan bevonat,vigyázni kell rá mert könnyű megkarcolni
Nemrég vettem a 2016-os szezonra,egy Rockrider 340-esem volt előtte,hát ég és föld a különbség.Egyrészt a váltásom oka az áttét,sokat megyek hosszú távon és ezen kazettás a racsni,amit lehet hajtani bőven,30-35ös tempóval kényelmesen.
A tárcsafékek bitang jól fognak,nem nyekeregnek mint a 340es szimpla felnijén,és relatíve igénytelenek,csak a pofákat kell majd cserélgetni,mivel bovdenes,nem kell az olajjal bajlódni.
A dupla falú felnik nagyon masszívak,az én 100kg-ra kell is hogy egy-egy terep után ne a 8asok kiszedegetésével töltsem az estémet.
A váz geometriája bár hagyományosnak tűnik első ránézésre,én bele szerettem,és bitang jó is rajta ülni.
A váltó gyönyörűen,pontosan pakolgatja a fokozatokat,egy pici utánállítás nem árt miután kitolod a boltból,mert ők lengőbe állítják be,terhelés alatt kicsit mást mutat,de a váltó karon van finom állító szóval nem nagy ördöngösség
A villa mozgását én imádom,szépen kimozogja a huplikat,van egy kg állító a villa tetején,azt 65re állítottam így kényelmes bár 100kg vagyok.
A gyári gumezt lecseréltem Schwarble gumikra(kevlár betétes)aszfaltra a gyári nem igazán jó, meg tele nyomtam Slime-al az elmúlt évek defektjeiből okulva így megyek csak ki az utakra.
Az ülést cseréltem még le a kedvenc puha ülésemre, mert a gyári bár sport,mégis elég kemény,de ezt az ülést már 3 bringa óta használom,illetve a kormányt,mivel feljebb nem állítható már a kormányszár,állítható kormányszárt pedig nem akartam venni mivel terepre nem ajánlott(a sok csatlakozási pont miatt lelazul,után kell húzogatni,a kis belső fogazat le darálódik stb..) így vettem egy nagyobb emelkedésű XLC kormányt kemény 2600,-é és tökéletes lett így nekem
Kormányszarv kilóméter óra,lámpák táskák,nagyon jól elfér rajta minden.
Összességében szerintem egy remek bicaj,megéri az árát bár én pont elkaptam egy akciót 90ről volt 70re le akciózva.De állítom ha B'twin helyett Merida lenne rá írva 3kiló alatt nem is adnák.Szerintem simán felveszi a versenyt a nagy nevekkel mind küllemben,mind pedig megbízhatóságban,árban meg aztán pláne.
Bár eddig mindössze 50km amit bele raktam,de már látom hogy hű társam lesz a nyáron.
300KM UPDATE
Nos megvolt az első 300km,tapasztalatok a következőek
A monoblokk le lazult,tekerés közben éreztem mintha kicsit billegne a pedál,vissza mentem vele Dechatlonba kb fél óra alatt meghúzta nekem a szervizes srác+kicsit utána állított a váltón (elöl le dobta a láncot a legnagyobb fokozatról,határoló csavarral meg lehetett oldani) Elmondása szerint ennek nem lett volna szabad így le lazulnia ennyi idő alatt meg pláne nem,ugyhogy valószínűleg össze szerelésnél nem nagyon húzták meg.
A másik dolog én kicsit keménynek érzem a villa mozgását,hiába veszem le 55kg-ra a 100kilomhoz képest nem nagyon mozogja ki a kisebb buckákat,persze ez nem olyan eget rengető,csak volt már puhább villám is,összességében eddig *gos 5ös a bicaj.
Kövi update majd 1000km körül :D
1500km update
Megvolt a lánc és a hátsó fogas koszorú cseréje,ennyit bírt,átugrott a lánc erőteljesebb hajtásnál.Vissza tekertem dekába vele,lekapta a srác a láncot és a racsnit,cserélte és az élet megy tovább,természetesen ingyen és bérmentve,garanciába.Továbbá amit tapasztalok hogy az eső fékem kicsit szakaszosan fog mintha húzogatnám,szerintem egy fékbetét csere megoldaná de nincs elkopva még,bőven van rajta ferodol,max kiveszem és meg csiszolgatom.Hátsó pöpec.Egyébként teljesen rendben van a bicaj sehol nem maradtam még ott vele,bírja a strapát,ha elfogy a 2 év gari(ami a kopó alkatrészekre van) szerintem be ruházok egy komolyabb hajtásra,hogy ne 1500km-enként kelljen láncot és racsnit cserélni.
Kövi update 3000km körül
Melóba járás,kis terep,erdő,aszfalt,bringa túrák,mindenre :D

