A BTwin520 váz+villa magasított geometriája. Középcsapágy magassága 30 cm, tehát a pedál alsó állásban kb 12 cm magasan van a talajtól. (Akinek már dobta meg a hátsó kereket padka, bucka, szűk kanyar, az tudja mekkora a bukta ilyenkor)
A 100mm XCR villa. Teszi a dolgát. Azonnal a legkeményebbre állítottam, és még nem használtam a lockout-ot.
A 3*9 hajtáslánc, a 22-32 áttétellel a meredekebb emelkedők is könnyen vehetők. A 42-11 még nem volt kipróbálva, alatta 2 fokozattal is megy a 35-38 km/h. Az Acera-Sram hátsó rendszer kifogástalanul működik. A lánc patentszemes, így bontás nélkül rendszeresen tisztítható.
A nyereg baromira kemény. Hozzászokás után tökéletes. A 30mm nyeregszárnak + merev (talán túl merev) váznak köszönhetően DH-ben pontosan irányítható.
A 32 lyukas Rigida felnik stabilak, meg lett kínálva párszor terepen is meg kapott padkát is párszor, de se 8-as, se semmi. Az agyak csapágyazása precíz, nem szorul, nem lötyög, a gumiharangos labirit-tömítés óvja a víztől, portól.
A HutchinsonPhyton gumik terepen nagyon bevállnak, a középső mintázat kialakítása miatt (egymás mögé nyúlnak a bütykök) aszfalton nem zúg és könnyen fut.
A pedál is maradt a gyári, amíg nem lötyögősödik ki marad. És még a kacsacsőr papucs-klipsz is használható.
A hidraulikus fékek működnek. Ha meg kell állni megállok. Terepen sziklás köves lejtőn precízen szabályozható a tempó.
És nem utolsó sorban a bicikli forgalmazója: A Decathlon szerelője a már „félkészre” szerelt gépet, kb 15-20 perc alatt beállította és azóta sem kellett újra szabályozni. (Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy az első 50-100 m-en az először befeszülő bowdenek minimális beszabályozást igényelnek. Ha tudjuk, hogy melyik csavart merre kell csavargatni, nem ördöngösség)
A hajtómű (valami MirandaBeta) lánc (SramPC951) váltó (Microshift) hármas körül valami nem stimmel. Középsőről a nagyra néha nem ugrik fel. Terhelésnél a középsőről az kicsire nem megy le. Ha meg végre sikerül, felkapja a láncot. Ez azért elég gáz. Most „előrelátó” vagyok, jó előre és óvatosan váltok, és láncfelkapás hangját hallva nem erőből oldom meg a dolgot. Már minden beállítás kipróbálva, különböző lánckenés, lánchossz változtatás megvolt. Én a hajtóműre gyanakszom, majd ha kopás miatt csere lesz, világosodik a helyzet.
A BTwin gyári lánczsírt azonnal cseréni kell. Nem is zsír, hanem valami ragacs.
A HutchinsonPhyton gumi nem kimondottan defekt-álló.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: a hajtómű első váltóval egyenlőre béke van. Kivettem egy szemet, 2-300 km után mosom, láncfűrész olajjal kenem. És nem kiállva váltok a kicsi kerékre.
Először egy sportos vázra (Merida, Gepida, Kellys, Cube) terveztem építeni egy SuntourXCM100mm 3*8hajtás, tárcsafékes gépet. Közben összefutottam egy Decathlon BTwin500 narancssárga géppel és a mindössze 89000HUF-os árával. És ez egy JÓ gép volt.
Elindult az agyhangya: az építgetés kb 170-200-nél állhat meg. Az álomgép paramétereit a BTwin520 bőven felülmúlta és az ára 135000HUF. Ja a matrica nem az álommatrica lesz, és az önbecsülés is elmarad. Viszont azonnal lesz egy jó gépem.
Kiegészítőként csak kitámasztót, és sárvédőt kellett venni (világításom maradt az előző gépemről).
1200 km hajtottam bele 2015.09.20-óta (a telet időjárás és betegségek miatt kihagytam). Nincs csere, átépítés, jelentős kopás, láncnyúlás stb. Majd nyárra teszek rá pl. SchwalbeHurrican külsőt.
upgrade 3100 km 2016.08.09.: Nem volt még szervízben, gariban sem. Nem kellett alkatrészt cserélni. Egyszerűen MEGY. NEM kattog, recseg, nyekereg. Kicsit kellett után állítani bowdeneken, féknyergen, nyeregszorításon. A nyári városi-országúti szezonra Deestone 26"1.75 sima felületűt tettem fel (vélemény van róla. Ja, egy hibája van, a matrica, lesajnáló tekintetek: - fúj áruházi... és Decathlonos...
XC minden terepre, DH-re nem (János-hegyre Normafára gondolok). Túrázásra, városi utakra szintén tökéletes. Ahogy nézem a szerelési lehetőségeket, a csomagtartó felejtős, én hátizsák párti vagyok. Hosszabb országútra a magas építése miatt nem ajánlanám, ellenszélben küzdeni kell!